Okolju prijazni avtomobili

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.403
113
Gorijo tudi fosilni avtomobili in to zelo pogosto. Pa ne vidim, da jih serviserji zavračajo na vhodu v servis.

Recimo Hyundai Kia ima trenutno celo svetovno kalvarijo zaradi požarov na njihovih fosilcih. Da je tistih 14 njihovih zgorjenjh električarjev, zaradi katerih so jih novinarji vlekli po cajtengih, zelo nedolžno.

Hyundai and Kia are telling owners of almost 500,000 cars and SUVs in the United States to park outside and away from buildings due to a possible defect that can cause the vehicles to spontaneously catch fire even when not running.
The problem is that, due to "foreign contaminants," the anti-lock brake computer control module can short circuit and possibly start a fire in the engine compartment. Hyundai issued a recall for 2016-2018 model year Santa Fe SUVs, 2017-2018 Santa Fe Sport SUVs, 2019 Santa Fe XL models and 2014-2015 Tucson SUVs. Kia is recalling 2016-2018 K900 sedans and 2014-2016 Sportage SUVs. In total, Hyundai is recallng 357,830 vehicles while Kia is recalling 126,747.

Evo, en sfukan ABS čip, oz. tiskanina, pa gredo reči v dim.

Ja, za popravljat baterije električarjev ne smeš bit šalabajzer.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.485
9.188
113
Vidim, da postajaš pravi doktor YT in razumeš samo tisto, kar želiš.
Ni problem v težavah, ki se pri vseh dogajajo. Problem je v ODGOVORNOSTI in FINANČNI SPOSOBNOSTI ZADEVO UREDIT. Vidiš, Kia in Hyundai bosta zadevo uredila, kaj bo pa specialist rekel, ko boš prišel k njemu s 500.000 težko zahtevo po odškodnini?
 

Slovenet

Majstr
21. jul 2007
4.395
484
83
43
Še vedno Rdeči revirji
Ma to ti je povsod isto. Kupiš električarja, bodisi Teslo, VW ali Hyundai. Pooblaščeni servis ti bo cel battery pack menjal. Se ti bo zlomil konektor na bateriji, ker je kamen priletel vanj, boš dal 25 jurjev za nov battery pack.

Če pa pelješ k neodvisnemu serviserju, ti pa zna popravit za 25x manj denarja.

Npr:

Jožko s pooblačenca bo samo cel battery pack menjal. Specijalizirani neodvisni, znajo pa tudi samo posamične problematične celice menjat.


Drži, ta problem imamo že sedaj. Ampak koliko Modusu podobnih dizajnerskih rešitev menjave žarnic se spomniš? počasi bo dudi eko zakonodaja pritisnila na servisabilnost avtomobilov. Enako postaja na drugih področjih. Torej računamo na pritisk kupcev in predvsem zakonodaje. Slaba servisabilnost pušča velik ogljilčni odtis. Tole s Teslo in konektorje je pa v avtomobilski industriji sramota za brand. Vsaj moralo bi biti tako.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

Slovenet

Majstr
21. jul 2007
4.395
484
83
43
Še vedno Rdeči revirji
Vidim, da postajaš pravi doktor YT in razumeš samo tisto, kar želiš.
Ni problem v težavah, ki se pri vseh dogajajo. Problem je v ODGOVORNOSTI in FINANČNI SPOSOBNOSTI ZADEVO UREDIT. Vidiš, Kia in Hyundai bosta zadevo uredila, kaj bo pa specialist rekel, ko boš prišel k njemu s 500.000 težko zahtevo po odškodnini?
Recept, da to preprečiš je naslednji: Dober dizajn in popravljivost delov. Ni smiselno, da moraš zaradi konektorja menjat kompleten battery pack. Te probleme bodo pač morali rešiti proizvajalci.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

sad

Guru
24. avg 2007
20.485
9.188
113
Se strinjam. Sam menim, da se bo tudi aftermarket industrija na to temo razvila. Ampak sam bi peljal le nekomu z ustrezno garancijo in zavarovanjem. Ker če tega ni sposoben zagotovit, potem naj se sam vozi v njem. Gledam malo te EV konverzije. Vse lepo in prav za DIY variante, pa da se sam voziš noter in sam tvegaš kres. Ko to nudiš kot storitev za katero zaračunaš, se pa stvari obrnejo.
 

Slovenet

Majstr
21. jul 2007
4.395
484
83
43
Še vedno Rdeči revirji
Se strinjam. Sam menim, da se bo tudi aftermarket industrija na to temo razvila. Ampak sam bi peljal le nekomu z ustrezno garancijo in zavarovanjem. Ker če tega ni sposoben zagotovit, potem naj se sam vozi v njem. Gledam malo te EV konverzije. Vse lepo in prav za DIY variante, pa da se sam voziš noter in sam tvegaš kres. Ko to nudiš kot storitev za katero zaračunaš, se pa stvari obrnejo.

Aftermarket industrija se bo vsekakor razvila. Vprašanje pa je v koliko aftermarket rešitv bodo proizvajalci prisilil kupce. Tukaj je potrebno najti ustrezno stopnjo servisabilnosti. Če baterry pack ne bo servisabilen po delih pri uradnem servisu, bodo to natuhtali specializirani mehaniki.
EV konverzije so pod nadzorom, saj morajo biti homologirane. To ni predelava bicikla, kjer kupiš kitajski kit.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.485
9.188
113
Ne gledam v Sloveniji. Gledam v tujini. Jaz nekaterim čestitam, da se upajo v tistem vozit.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.867
5.128
113
Zato pa naj le čevlje sodi kopitar. Če se ti ne spoznaš na zadeve to ne pomeni, da tudi tisti, ki popravlja in se specializira v neke zadeve nima pojma.
In baterija sama po sebi ni noben bavbav tak kot eni prikazujete. Problem je v elektroniki, ki baterijo vzdržuje.
Če gre baterija preko določene napetosti ali pod določeno je velika verjetnost, da bo ogenj. In če se neki deli baterije popravljajo ni to nič takega. Tudi, če se določene celice menjajo.
Če je le baterija tako narejena, da se do celic pride in so enakovredne celice na voljo na trgu. Če je pa vse skupaj zašvasano v pleh se pa stvari malo zapletejo.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.485
9.188
113
Dober si ti meni. Mi nekaj pametuješ a pojma nimaš o predelavah za katere se gre. Ampk imaš prav. To je vse easy, zato pa proizvajalcem gorijo avti, pa spravljajo ladje na dno. So slabsi kot ti specialisti in DIY majstri.
Nič, grem še malo YT fiilmčke pogledat, ker nisem sposoben razumeti te enostavnosti in brez veze kompliciram.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.867
5.128
113
Dober si ti meni. Mi nekaj pametuješ a pojma nimaš o predelavah za katere se gre. Ampk imaš prav. To je vse easy, zato pa proizvajalcem gorijo avti, pa spravljajo ladje na dno. So slabsi kot ti specialisti in DIY majstri.
Ne sad ti nimaš pojma a strašno pametn o vsem.
Kdo govori o enostavnih predelavah? če bi blo enostavno bi vsaka delavnica to delala. Gre se o popravilu določenih komponent, ki kot take ne vplivajo na delovanje baterije. Nekdo z znanjem bo popravil, ker se to da, samo je treba nekaj cajta vložit v gruntanje rešitve. Proizvajalec bi menjal komplet vse kaj ni treba. Tu je razlika.
Ko bi ti vedel kaj vse se popravi, ko se na pooblaščenem menjujejo samo cele komponente.
Glej eni majo več pojma o zadevah kot ti in jim je dejansko poznano delovanje in te zadeve. In če menja komponento xy z novo in naredi tako kot je treba kje je problem? Zaradi tega baterija ne bo gorela.
Lep primer je tisti konektor za vodo na tesli. Zaradi tega ne bo gorela baterija.

Drugač pa zakaj gorijo avti? v 99% zaradi napake na polnjenju ali balansiranju celic.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Ginginova

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Zato pa naj le čevlje sodi kopitar. Če se ti ne spoznaš na zadeve to ne pomeni, da tudi tisti, ki popravlja in se specializira v neke zadeve nima pojma.
In baterija sama po sebi ni noben bavbav tak kot eni prikazujete. Problem je v elektroniki, ki baterijo vzdržuje.
Če gre baterija preko določene napetosti ali pod določeno je velika verjetnost, da bo ogenj. In če se neki deli baterije popravljajo ni to nič takega. Tudi, če se določene celice menjajo.
Če je le baterija tako narejena, da se do celic pride in so enakovredne celice na voljo na trgu. Če je pa vse skupaj zašvasano v pleh se pa stvari malo zapletejo.

Kar se tiče popravljanja se strinjam, da je problem samo v elektroniki, ki baterijo vzdržuje, če je vse tako kot mora biti nebi smelo biti problema. Ampak primeri vpoklica Hyundai Kona in Chevy Bolt, pa nakazujeta na to da tudi z elektroniko niso uspeli preprečiti požarov, ker so očitno krivec same celice. Velik format celic in mehanske poškodbe ali nečistoče v sami celici se vedno bolj kažejo kot glavni krivec, pa naj LG Chem še tako zavrača take obtožbe.

In če smo sedaj na tem, da se ti problemi v sami celici pokažejo šele pri določenih ciklih in ti pod kozolcem nekdo dobro ali celo bolje popravi kot pooblaščenec, si ga ga ob požaru naj***, ker nimaš šans, da dokažeš karkoli. Oz. ne vem kako se to potem razčiščuje? Pišem za primer kjer vpoklica in odgovornosti proizvajalec ni priznal in mu ga niso dokazali, ker je zgorelo premalo primerkov ali pa še nobeden.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.485
9.188
113
Jaz se raje še kar naprej izobražujem na YT, tako da ne bom več neumnosti trosil po forumih, kot da bi se spuščal v debato z nekom toliko nad mojo mentalno sposobnostjo dojemanja. Pač nisem po Alter standardih.
Nekaterim odgovornost in s tem povezane odškodnine niso pomembne. Važno, da je to vse enostavno, samo elektroniko gor pokneš, skupaj zmečeš, prave celice zvežeš in je. Seveda pri tem nisi šalabazjer, to je glavno. Ko se stranka odpelje ven, ni več tvoj problem, kaj se zgodi.
Čudi me le to, da Tesli, Hyundaiu, VW in ostalim gorijo avtomobili. Izgleda imajo totalno nesposobne inženirje in delavce. Morda je pa to le taktika, da greš potem po nov avto. Who knows? No, jaz ne, Alteraši pa vedo vse.