nov diesel avto brez adblue?

  • Ustvarjalec teme Izbrisan uporabnik 3287
  • Začetni datum

sad

Guru
24. avg 2007
20.495
9.200
113
Kristalizacija bo verjetno problem in to potem vse zamaši. Na servisu pa se seveda le komplet menja in ne čisti. Tudi zato ker lahko kmalu spet kaj crkne, pa je potem seveda servis kriv. Primarni razlog pa so itak cekini.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

masevc

Guru
2. sep 2007
3.432
858
113
POjma nimam o tem AdBlue, je pa sosed glih včeraj točil iz plastenk v Škodilaka in mu rečem, da menda ne smeš preveč nalit, ker je pol celo sranje - pa pravi - ja saj mi je napisal 10-13L naj natočim. ;)
Samo ta problem nastane samo pri tankanju s pistolo.
ce imas rezervoar za adblue 12l, tankas eno kanto 10 l, ko je skoraj prazen.
Poraba pa je tako konstantna. 1l na 1000 km.
 

krko

Guru
5. sep 2010
2.496
1.147
113
P508 2016 velikost rezervoarja adblue 17L, na 20.000km porabi cca. 10litrov.....cena pri pooblaščenem serviserju 0,99€/L.

V navodilih za P508 2016 najdeš tako opozorilo glede točenja adblue, čeprav tudi adblue na črpalkah ustreza normativu ISO 22241.
1.PNG


Dostop za dolitje adblue je pa tudi malo poseben.
123.PNG


Nikjer ni nobenega opozorila za prekomerno dolivanje.
 

jezek

Guru
24. jul 2008
2.612
1.240
113
Poraba niha glede na rezim voznje. Vbrizga ni pri hladnem motorju (oz. Kat/dpf). C4 porabi cel tank na cca 14000km, je pa res da je bil pred casom sw update ki je prilagodil rezime vbrizgavanja, ne vem pa v katero smer. Ne spremljam vec, obcasno dolijem.
 

nemenabijat

bom jaz vas
7. feb 2011
4.215
3.371
113
Ne vem če ni pri PSA to fora za odiranje kupcev. Sem namreč dobil gratis en "fuč" kompleten tank, pa sem malo razstavil na (jedilni) mizi in zalaufal na 12v baterijo od makite. Dela BP. Sploh ne vem kaj bi lahko crknilo, pumpa je robusten preprost kos, podoben pumpicam za špricanje vitreksa. Je pa notri kup senzorjev, elektroventili ipd. Pomoje se zadeva zamaši zaradi kristalizacije. Mislim da bi s spiranjem tanka in malo premiganja kontaktov vecino teh PSA tankov prebudil od mrtvih. Ne vem pa kako je pri VAG, tam so kosi malo drugačni
Posoda za AdBlue ne ve kaj not naliješ. Če naliješ nafto nimaš problemov s kristalizacijo in ostalim sranjem. Vprašejte kamijondžije kaj nalivajo not. (razen tistih, kateri imajo vmesnik not, da računalnik misli da ima tekočino, v bistvu je pa prazen tank)
 

olfa

Majstr
4. sep 2007
2.372
155
63
Na Škodilaku se pojavi opozorilo pri dometu 2400 km do izpraznitve.

Napiše tudi, da lahko naliješ min 4,5 l in njaveč 14,75 l.

Ravno danes sem nalil 14,5, cena pa 0,7 e/l.

Poln tank naj bi zalegel za 12000 km.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
33.393
9.130
113
P508 2016 velikost rezervoarja adblue 17L, na 20.000km porabi cca. 10litrov.....cena pri pooblaščenem serviserju 0,99€/L.

V navodilih za P508 2016 najdeš tako opozorilo glede točenja adblue, čeprav tudi adblue na črpalkah ustreza normativu ISO 22241.
Poglej priponko 44365

Dostop za dolitje adblue je pa tudi malo poseben.
Poglej priponko 44366

Nikjer ni nobenega opozorila za prekomerno dolivanje.
tale je tudi kisla.... meni tudi piše da ne smem na pumpi, in dejansko je težje, ker ni narejeno za pumpo. W205 že ima nastavek za pumpo...
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
12.326
3.423
113
Ali bo pomanjkanje AdBlue ustavilo sodobne dizelske motorje?
Vemo, da se sliši kot alarmantna novica, vendar strokovnjaki iz IAMK res opozarjajo na to težavo. Na seznamu manjkajočih snovi v avtomobilski industriji je zdaj še ena surovina - AdBlue ali sintetična sečnina, ki je nenadomestljiv dodatek v sodobnih dizelskih motorjih, ki izpolnjujejo emisijski standard Euro 5 in višje. Brez njega zadevni avtomobili preprosto ne bodo delovali, saj elektronika krmilne enote tega ne bo dovolila.

Kdo je krivec? Pomanjkanje plina, saj je proizvodnja sintetične sečnine, AdBlue, stranski proizvod pri proizvodnji gnojil. Proizvodnja AdBlue sama po sebi bi bila v osnovi neekonomična. Kdo so evropski proizvajalci sintetične sečnine in kako jim gre pri proizvodnji AdBlue?

Največje v Evropi je slovaško podjetje Duslo Šaľa. Drugi največji proizvajalec je Nemčija, ki je zaradi zmanjšanja proizvodnje začela na trg dobavljati manjše količine AdBlue. Na tretjem mestu po velikosti je poljsko podjetje, ki je popolnoma ustavilo proizvodnjo. Kaj to pomeni? Slovaški minister za gospodarstvo Richard Sulík meni, da bo pomanjkanje tega izdelka v bližnji prihodnosti povzročilo resnične težave. Zaradi želje po zaščiti slovaškega trga obstaja celo možnost, da bi Slovaška v celoti prepovedala izvoz snovi v tujino.

Vodja podjetja Duslo Šaľa Petr Bláha je še bolj odprt: "Če teh rešitev ne bo na trgu, to pomeni, da bodo vsi motorji Euro 5 in višji, ki potrebujejo AdBlue, zelo verjetno ustavljeni."

Strokovnjaki z UAMK dodajajo, da je dodatek še pred osebnimi vozili prišel v tovornjake in avtobuse, kar ogroža njihovo delovanje. Običajna poraba te raztopine v osebnih avtomobilih je približno 0,7 litra na 1.000 km. S polnim rezervoarjem, ki je do zdaj stal približno 200 CZK, bo avto zdržal približno 20 000 kilometrov. Če to preračunamo na povprečno letno prevoženih 15.000-17.000 km, ki jih prevozijo češki vozniki, bomo ugotovili, da najkasneje v enem letu (avtomobili običajno nimajo polnega rezervoarja) v večini sodobnih dizelskih vozil zmanjka AdBlue.

Pravi "rešeni" so v večini primerov lastniki majhnih dizlov z manjšo močjo. Zakaj? Ker njihovi motorji uporabljajo sistem LNT, ki ne zahteva vzdrževanja. Poiščite besede, ki se skrivajo za imenom: Past za vitke dušikove spojine. V tehničnem smislu govorimo o paru sistemov: običajnem oksidacijsko-redukcijskem katalizatorju in dušikovi pasti. Filter delcev LNT se mora dušikovih oksidov znebiti tako, da jih sežge. To poteka brez voznikovega posredovanja, vendar ima še en "udarec", in sicer za denarnico, saj ta sistem samodejno pregoreva tudi vsakih 300 km, poleg tega pa samodejno poveča moč, torej porabo.

Druga rešitev uporablja AdBlue, ki pomeni vbrizgavanje vodne raztopine sečnine (približno 32,5 % + destilirana voda) v izpuh, natančneje pred katalizator SCR. Tam razpade na amoniak in ogljikov dioksid. Te komponente nato reagirajo z dušikovimi oksidi, vse skupaj pa se v izpuhu konča kot dušik in voda.

Osebni avtomobili, ki "zahtevajo" AdBlue, voznika o tem običajno obvestijo v treh korakih z opozorilno lučko in njeno podbarvanostjo, ki se postopoma spremeni v rdečo, in ko območje raztopine doseže mejo od 0 do 600 km, je lučka z rednim utripanjem in sporočilom, da je treba napolniti AdBlue, povsem neizogibna. Vozniku po naknadnem ustavljanju ni treba zagnati motorja. Napaka ni na strani inženirja, enota bi delovala tudi brez sečnine, vendar elektronika tega ne dovoli. To je poseg, ki ga zahteva pravilnik ECE št. 83. Za ponovno zagon motorja je potrebnih najmanj 4 do 5 litrov raztopine. V nasprotnem primeru vozilo ostane na mestu.

Iz tega izhajajo trije nasveti strokovnjakov IAMK: prvič, vedno imejte pri sebi vsaj to količino sečnine, drugič, nikoli ne mahajte z roko nad prižgano kontrolno lučko, ker prej ali slej ne boste več zagnali. Res je, da obstaja določen "varnostni krog" v obliki začasnega delovanja brez delujočega filtra SCR, in to je približno 1000 km. Vendar pa strokovnjaki na IAMK ne priporočajo, da bi se na to zanašali, še posebej ne na dolgem potovanju v tujino. Nenazadnje tudi zato, ker prihajajoče pomanjkanje AdBlue ne vpliva le na Češko republiko, ampak pravzaprav na celotno Evropo, tako da "življenjsko koristne" sečnine morda ne bo mogoče natočiti motoristom na poti v tujino niti v sosednjih državah.

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)


Še prevod za 24ur in pa Žurnal24
 
  • Wow
Reactions: Hanzi

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.216
4.700
113
Trenutno je problem z AdBlue samo prenizka cena, da bi se ob močni podražitvi plina ta tip proizvodnje splačalo gnati. To je preprosto rešljivo. Ko bodo zaloge začele kopneti, bo cena narasla in se bo spet splačalo zagnati proizvodnjo.
Na dolgi rok pa bo verjetno razmislek, če ima to smisel proizvajati v Evropi iz ruskega plina, ki pride po plinovodu, obremenjen z našimi lokalnimi trošarinami. Bolj smiselno bi bilo tak proces postaviti tam, kjer plin nastaja.