Nakup pnevmatik

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.148
4.590
113
Strinjam se, da sigurno bolje manj col in pogostejša menjava pnevmatik (torej pred zakonsko določenimi minimumi), kot večje in iskanje rabljenih ali takih, ki imajo na testih slabe rezultate. Kako leta stara neuporabljena pnevmatika pa bi morala imeti praktično identične lastnosti, kot jih je imela nova. Če ni ravno ležala dve leti v Sahari na soncu.
Manjše platišče ima seveda negativni vpliv na izgled vozila, komur je pomembno, kaj vidijo tisti, ki se vozijo mimo njega. Zaradi večje višine boka je tudi manj "športna" (šport v prometu z avtom sicer zame ne obstaja, ker si ne znam predstavljati, kako bi dvignil utrip med vožnjo na vsaj 150 in ne bi katastrofalno ogrožal okolice). Je pa taka rešitev hkrati nekaj udobnejša in v naših avtocestnih tunelih ni potrebno voziti po prehitevalnem pasu, da te ne trese kot na lojtrskem vozu.
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.070
981
113
Sam ne Goodyear Vectorja....sem z njimi 10 let nazaj 2x v enem dnevu obstal v snegu in so me morali porivati, pa sem imel 6mm. Me je blo tako sram...sigurno so si mislili...glej ga z letnimi.... Potem sem drugi dan sel do vulkanizerja po nove zimske in je na istem snegu rilo, ko tank
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
12.218
3.369
113
Sam ne Goodyear Vectorja....sem z njimi 10 let nazaj 2x v enem dnevu obstal v snegu in so me morali porivati, pa sem imel 6mm. Me je blo tako sram...sigurno so si mislili...glej ga z letnimi.... Potem sem drugi dan sel do vulkanizerja po nove zimske in je na istem snegu rilo, ko tank
Napaka

To je bilo pred 10 leti.

Danes pa glede na test ima večjo vlečno silo kot pa referenčna zimska guma

IMG_20191009_073217.jpg
 
  • Všeč mi je
Reactions: Cash

jello

Guru
22. sep 2008
9.568
3.436
113
Jaz jih imam v 17col izvedbi na Zafiri, ampak imam XL varianto, kar pomeni bocna zascita za platisca obenem pa to pomeni tudi malo bolj bocno stabilna....to je un rob pri strani, ce ves, kaj mislim

XL ne pomeni da ima guma rob za zaščito platišča, ampak je to ponavadi oznaka za gumo z večjo nosilnostjo - močnejšim bokom (namesto 91 ima nosilnost 94). Rob za zaščito platišča (ponavadi označeno s FR) pa nima z oznako xl, bočno stabilnostjo in nosilnostjo nobene veze.
 

Ketna18

Pripravnik
30. apr 2019
56
2
8
Mi je všeč, da se je razvila kar konkretna debata. Glede nakupa starejših gum pa sem spraševal zato, ker sem na mimovrste zasledil tole: https://www.mimovrste.com/avtomobil...ct-5-20550r17-89v-fr-neporabljena-letnik-2017

Zdaj so te gume že sicer prodane, a pred eno uro še niso bile (edit: očitno še vedno oz. spet niso prodane :rolleyes:) in glede na to da delujejo zelo kvalitetne, se mi je zdelo pametno razmislit in povprašat kaj vi menite o nakupu gum starejšega letnika. Ker očitno je, da lahko na ta način prišparaš, obenem pa dobiš tudi zelo kvalitetne gume. Za zgoraj omenjene gume sem nato kasneje itak ugotovil, da niso čisto primerne zame, saj homologacija zahteva 89W, te pa so bile 89V, kar, če sem prav razumel, na letnih gumah ne sme biti a ne?

No kakorkoli, če raziskave kažejo, da tudi nekaj let stare gume ne izgubijo praktično nič, če so pravilno skladiščene, potem je to vsekakor lahko ugodnejša opcija. Je pa vprašanje kako vedeti, da je neka trgovina pravilno skladiščila gume? Verjetno tezko. :rolleyes:
 
Nazadnje urejeno:

jello

Guru
22. sep 2008
9.568
3.436
113
Ne kompliciraj toliko, kot so ti že napisali, pojdi do vulkanizerja, za 400 eur dobiš nov komplet 16 col železnih platišč plus ene zaresne (ne čungalunga) gume, če se ti da jebat z bolho in rabljenimi pa se da še 100 eur pri feltnah prihranit. V času ko ste tukaj 4 strani nasrali bi jih imel že na dvorišču.
 

Ketna18

Pripravnik
30. apr 2019
56
2
8
Zaenkrat se še ne mudi tako zelo, da bi jih moral imeti že na dvorišču, zato pač iščem najboljšo možno varianto ter na ta način "se učim", da naslednje leto ne bo potrebno spet 4 strani napisat. Sicer pa sem glede zimskih gum že tako odločen, zanimalo me je še samo kako je s samo starostjo, kar sem tudi že prej omenil zakaj in kako.
 

nevo

Zelenc'
7. nov 2019
2
0
1
Sava Eskimo S3+ ali Fulda Kristall Montero 3, ki pnevmatiki so boljši? 185/65/15
Obje izdeluje Goodyear-Dunlop.
Lep pozdrav iz Zagreba :)
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
12.218
3.369
113
Eskimo S3+ je top v snegu in flop po mokrem in suhem.
Montero 3 je bolj uravnovešena pnevmatika.

Odločitev pa je tvoja.
Jaz če bi pa med tema izbiral pa bi vsekakor izbral Fulda pnevmatiko ker mi je pomembneje da se avto tudi dobro vozi po suhi in mokri cesti na snegu pa če naredim 200 km na leto je pa to itaq polna kapa.
 
  • Všeč mi je
Reactions: nevo

nevo

Zelenc'
7. nov 2019
2
0
1
Eskimo S3+ je top v snegu in flop po mokrem in suhem.
Montero 3 je bolj uravnovešena pnevmatika.

Odločitev pa je tvoja.
Jaz če bi pa med tema izbiral pa bi vsekakor izbral Fulda pnevmatiko ker mi je pomembneje da se avto tudi dobro vozi po suhi in mokri cesti na snegu pa če naredim 200 km na leto je pa to itaq polna kapa.

Hvala lepa, u glavnom vozim po Zagrebu, mokre ceste, znači Fulda bi onda bila boljša (nemamo toliko snega).
Cena je slična: Sava 325 kn (€43,76) Fulda 320 (€43,08).
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.148
5.754
113
pri taščici
Bo pa tudi Fulda po treh letih totalna drsalnica. Vsaj pred enimi petimi leti sem to ugotovil na 185 60 15.
Letos drugo sezon s3 pa da vidimo. Prvo zimo jih je spredaj pobralo 2mm, pa je bilo samo ene 5kkm narejenih
 

AndrejEnej

Guru
13. okt 2016
3.705
-484
113
145 km SZ od Opatije
Alu feltna je lepša običajno, hkrati bolj občutljiva na sol
No, no, kje pa si to pobral?

Je pa res, da so aluminijasta bolj občutljiva (ampak ne na sol)

Aluminijasta platišča ne rjavijo .Sneg v kombinaciji s soljo vpliva negativno na jeklene dele vozila, saj dolgoročno to pripomore k pospešeni koroziji. Aluminijasta platišča zaradi sestave niso podvržena rjavenju, je pa zaradi kamenja na cestišču tu veliko tveganje prask in odrgnin, prav tako v času snega na cestišču včasih spregledamo robnik in fizično poškodujemo platišče.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.148
5.754
113
pri taščici
Rjavijo ne, naredi pa rjavica iz drugih delov vozila in zavorni prah se več škode na njih kot na jeklenih.
Ajd če niso lepša, naj bi bila pa lažja.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Ja pa še kaj, vzdržuj pa je. Alu feltna nima kaj z aluminijem, alu feltne so BARVANE prašno ali pa lakirane to je to.

Če se bojite za alu feltne pozimi potem tudi avto plastificirajte jao.
 

javr

Guru
6. dec 2011
1.599
1.061
113
ali obstaja zimska guma 155/65/14 da ni usmerjena - da je vseeno kako jo obrneš ? Kje najdeš ta podatek v katalogih ?