Motorček in obraba rotorja

C152SLO

Fizikalc
21. avg 2007
1.444
1
36
Zdravo

Odpovedal mi je motorček ventilatorja. Opazil sem, da so krtačke pobrane praktično do konca in sem že začel iskati kje bi dobil nove krtačke. Ko sem razdrl krtačke, da izmerim kakšne rabim sem opazil,da je na rotorju, kjer se prilegajo krtačke dobesedno utor recimo na oko 2 mm. Upam, da ne razumete kaj hočem povedati. Utor je točno takšen, da vanj segajo krtačke.

Predvidevam, da to ni normalno in je dejansko rotor že toliko obrabljen? Ne razumem pa, da bi dejansko en komplet krtačk tako uničil rotor.

Sprašujem strokovnjake ali lahko menjam samo krtačke, ki se bodo dejansko "vlegle" v ta utor je je boljše, da dam postružiti tisti utor, kot sem zasledil na internetu?
 

C152SLO

Fizikalc
21. avg 2007
1.444
1
36
To dam lahko stružiti komor koli? Postružiti mora verjetno samo toliko, da "poravna" vse skupaj z utorom? Izolacijski razmaki so vsaj zaenkrat še zelo OK, ampak bom tudi to naredil.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.730
419
83
Goriška
www.avtopro.si
Tako ja, postružiti je treba le malo. Izolacijske razmake je pa treba vedno po struženju na novo zarezat, ker plošče večkrat pridejo v stik po struženju. Če narediš vse kot je treba, je rotor kot nov.
 

C152SLO

Fizikalc
21. avg 2007
1.444
1
36
Š čim pa lahko zarežem izolacijske razmake? Mogoče neumno, bi šlo iz žagico za želez?
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.730
419
83
Goriška
www.avtopro.si
Sicer ne vem kakšne velikosti je rotor, toda mi rotorje zaganjalnikov vedno zarezujemo z žago za železo, tako da to sploh ni neumna ideja.
smile-1.gif
Mi imamo posebno držalo, v katerega vstaviš del lista žage, lahko pa samo odrežeš en del (ponavadi sredinski, tako da so zobje čez celotno dolžino) žaginega lista in s tem na roke zarežeš v razmake.
 

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
Malo ustavite konje. Razlika so motorji z drsnimi obroči v industriji (za dvigala ipd) večjih moči in cenevnega ranga več tisoč €, ali pa kolektorski motorji malih gospodinskih aparatov in ročnega orodja. Slednji so projektirani za neko življensko dobo in imajo v skladu s tem izbrane ščetke, izolacijo....Motor sesalca ima npr. projektirano življensko dob 400..600 ur. Če so se ti na takšnem motorju izrabile ščetke, je pri koncu življenske dobe. Kljub struženju rotorja in zamenjavi ščetk ti ne bo več dolgo pomagal mešati zraka (mogoče so se ščetke izrabile zaradi medovojnega stika v rotorju!!!). Če se res ne moreš ločiti od ventilatorja poskusi dobiti nov rotor in ščetke (stator običajno traje bistveno dlje) ali pa enostavno nabavi nov ventilator. Vsejkakor se ti bo končno poznalo pri zadovoljstvu in denarnici.
 

C152SLO

Fizikalc
21. avg 2007
1.444
1
36
Citat:
Uporabnik telex pravi:
Malo ustavite konje. Razlika so motorji z drsnimi obroči v industriji (za dvigala ipd) večjih moči in cenevnega ranga več tisoč €, ali pa kolektorski motorji malih gospodinskih aparatov in ročnega orodja. Slednji so projektirani za neko življensko dobo in imajo v skladu s tem izbrane ščetke, izolacijo....Motor sesalca ima npr. projektirano življensko dob 400..600 ur. Če so se ti na takšnem motorju izrabile ščetke, je pri koncu življenske dobe. Kljub struženju rotorja in zamenjavi ščetk ti ne bo več dolgo pomagal mešati zraka (mogoče so se ščetke izrabile zaradi medovojnega stika v rotorju!!!). Če se res ne moreš ločiti od ventilatorja poskusi dobiti nov rotor in ščetke (stator običajno traje bistveno dlje) ali pa enostavno nabavi nov ventilator. Vsejkakor se ti bo končno poznalo pri zadovoljstvu in denarnici.

To bi menjal zato, ker ventilator stane preko 300€
bonk.gif
 

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
Citat:

To bi menjal zato, ker ventilator stane preko 300€
bonk.gif




Če nimaš možnosti, da izvedeš meritev in struženje rotorja v lastni režiji ( no pay), ti je edina pametna rešitev nabava novega rotorja in ščetk. Poleg pa ne pozabo zamenjat ležajev!