KIA Soul EV

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.116
6.484
113
Andy saj nima veze kaj se tu piše in kaj govorijo experti. Opozoril sem na to, kako se avto prodaja oz trži. Ne morejo pač reči, da je to OK, če promovirajo 14kwh baterijo, na voljo pa je zgolj 10.

Me zanima kaj bi tržni rekel o tem..
 

bpfc

Majstr
12. sep 2008
1.834
32
63
Avto se popolnoma pravilno trži. Samo ti ne razumeš lastnosti litijevih baterij, ki se nikdar na smejo popolnoma izpraznit, niti ne napolnit.
Lahko bi se pa kakšen butast tržni, ki ne razume teh lastnosti v to zapel, seveda brezuspešno. V razvoju so baterije, ki ne bodo imele te slabe lastnosti, ki jih boš lahko 100% napolnil in izpraznil, kar pomeni ba bodo imele pri isti teži cca. 30-40% več uporabne kapacitete.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Andy saj nima veze kaj se tu piše in kaj govorijo experti. Opozoril sem na to, kako se avto prodaja oz trži. Ne morejo pač reči, da je to OK, če promovirajo 14kwh baterijo, na voljo pa je zgolj 10.

Me zanima kaj bi tržni rekel o tem..

Kapaciteta baterije, naj bo to bruto ali neto, sploh ni tako važna.

Kar je važno je električni doseg vozila in realnim številkam električnega dosega zaupam le EPA številkam in avto-moto novinarjem, ki znajo ta električni doseg izmeriti za povprečnega voznika in ne npr. takim, ki pri Amperi izmerijo doseg 18km za celotno kapaciteto baterije ali pa evropskemu ciklu, ki prikaže krepko preoptimistične dosege.

Kar je tudi važno je tehnologija uporabljena za npr. ogrevanje vozila (uporniški grelec vs. toplotna črpalka), ki iz vatne ure kreira več toplote.
Važna je aerodinamika vozila, teža vozila itn.
 
Nazadnje urejeno:

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.116
6.484
113
Zakaj pa je tak problem napisat koliko lahko realno baterija shrani električne energije?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
Recimo Kia je za Soul EV v specifikacije napisala samo neto kapaciteto, torej uporabno kapaciteto (27kWh) in ne bruto kapacitete (31kWh).

Ostali proizvajalci v glavnem navajajo bruto kapaciteto. Verjetno zato, da si napihujejo številke, ampak konec dneva to sploh ni važno. Važen je doseg.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.116
6.484
113
Pohvalno potem tole od KIE, vedno bolj všeč so mi
smile-1.gif
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.116
6.484
113
Najlažje je razumet koliko štroma lahko shrani, toliko koliko litorv goriva lahko shrani rezervoar pri ICE.
 

Flash

Pripravnik
5. dec 2009
575
2
18
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Skratka, kot bi govorili o neto in bruto SOC. se mi zdi, da je tako lažje razumet. Pri amperi je neto SOC 0-100, bruto SOC pa 22-85,9 (vse v %)

A ni ravno obratno? Bruto je potem od 0-100, neto pa od 22-85,9 ?

Tudi Tesla 70, 85, 90 ima bruto stevilke. Neto kapacitete pri 85 je nekje okoli 75 ali nekaj takega.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
1. Tako je. In avti se trudijo ohraniti enak neto absolutne kapacitete v kWh kar se da dolgo na račun povečevanja neto zgornjega dela okna znotraj bruto degradacije baterije. Ko zgornje okno neto kapacitete doseže 100% SOC bruto kapacitete, takrat začne padati tudi absolutna uporabna kapaciteta baterije.

2. Tako je.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.834
1.062
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Flash pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Skratka, kot bi govorili o neto in bruto SOC. se mi zdi, da je tako lažje razumet. Pri amperi je neto SOC 0-100, bruto SOC pa 22-85,9 (vse v %)

A ni ravno obratno? Bruto je potem od 0-100, neto pa od 22-85,9 ?

Neto v smislu odstotka neto energije, ki je na voljo za uporabo. In to gre od 0-100.
Bruto pa od skupne kapacitete baterije (kar ne gre pod 22 in nad 86)
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
In se vedno je kot nov - tako po ohranjenosti, kot po bateriji - sem sel vceraj zvecer delati meritev in je bilo potrebno NiMH napolniti 100% in se voziti naokoli.
Naredil sem 30km, porabil 6.5 crtic od 17 crtic baterije, ostalo jih je 10 crtic, torej se za 45km. Napetost baterije je ustrezala kolicini crtic baterije na LCDju.

Ok, dosti off topica
wink-1.gif
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.632
768
113
... pri 15k km letno in pri nemški ceni elektrike 0,28 €/kWh (v Slo 0,09 €/kWh ponoči)

V glavnem cena na km je previsoka pri vseh vozilih, višajo jo pa očitno izguba vrednosti, zavarovanje, dajatve ... V glavnem če so naračunali 50 c/km za enga Golfa, potem veš da je nekaj hudo narobe in itak da se potem ne pozna ali za gorivo daš 6 c/km ali 3 c/km.