KIA Soul EV

Nac

Zelenc'
17. mar 2015
18
0
1
Trenutno je na trgu poleg Soula tudi Leaf, ki ima tudi 30 kWh baterijo. Soul-a za 25.500 in Leaf-a za 23.288 €. Torej ni drži, da je bilo ugodno, ampak je še vedno ugodno. V nekaj letih pa bo trg doživel tudi večjo ponudbo električnih vozil. Tesla III, Bolt,... Kakšne bodo končne cene, možnosti subvencij,ugodnih kreditov, zmogljivosti baterij je sedaj težko pisati, saj se te stvari prehitro spreminjajo.
Od kod ideja o 5 € za polnitev. Še predplačniška kartica pri Petrolu stane 2,5 € na eno polnitev. Če pa imaš Petrolovo kartico e-mobilnosti, pa je vsaka polnitev brezplačna. Tole o gostovanju za Smatrics pa je tudi nekaj, kar ni dorečeno, zato je tudi omenjanje cene 18 € na 100 kilometrov zavajanje. Če vzameš najdražjo opcijo pri Smatricsu te stane 20 minutna hitra polnitev 9 €. Petrol pa trenutno ne nudi možnost gostovanja v omrežju Smatrics.
Trenutna dejstva so, da je polnitev na javnih polnilnih mestih v Sloveniji brezplačna. Velja za hitre in počasne polnilne postaje. Največjo ceno električne energije za polnitev električnega vozila plačaš, če polniš doma. Pa tudi ta cena je minimalna, če si izbereš ponudnika, ki ima ugodno nočno tarifo npr. E3. Nižja od zgoraj navedene.
Prihodnost brezplačnih polnitev pa je s prihodom Tesle III še bolj pozitivna. Že sedaj je pri Tesli omogočena brezplačna polnitev na njihovih hitrih polnilnicah in destinacijskih polnilnicah. To drugo je morda še nekaj, kar se premalo zavedamo. Trgovinam, hotelom, restavracijam,.. Tesla omogoči brezplačno polnilno mesto ob zavezi trgovca/hotelirja.., da bodo gostom/strankam nudili brezplačno polnitev. Kako boš prodajal storitev polnitve ostalim električnim vozilom, če boš imel pri Tesli to brezplačno? Še prodaja polnilnih postaj bo problematična, zakaj bi dal 2-3.000€ za polnilno postajo, če jo dobim pri Tesli zastonj. Temu poslovnemu modelu se bodo morali drugi prilagoditi.
V Nemčiji in Švici je že sedaj v določenih trgovskih verigah (Ikea, Aldi Sud, Lidl) možnost brezplačnega hitrega polnjenja in o kakšnem zaračunavanju tudi ne razmišljajo, ker se zavedajo, da bodo s prodajo storitve ali izdelkov brez problema pokrivali stroške postavitve, vzdrževanja in seveda tudi električne energije.
 

AndY1

Rusofil
Osebje foruma
18. sep 2007
14.265
98
48
5 eur/polnjenje je bila Petrolova najavljena cena, preden so si premislili in podaljsali brezplacno obdobje. Saj je bila tudi najavljena na njihovi spletni strani, lahko si pa tudi poisces izjavo Petrola prav tukaj na Alterju, na tem delu foruma, kjer so jo zagovarjalo, da je to upravicena cena. Ali pa si poisces zapis Davida na Devs spletni strani, kjer je bil prisoten ob otvoritvi hitrih polnilnih postaj.
Receno je bilo, da najprej brezplacno uvajalno obdobje, potem 2.5 eur z marcem in potem 5 eur.

Ceno 18eur/30 minut pa sta omenil Petrolova fanta sama, na predstavitvi pri njih na CER, da Smatrics toliko zahteva za roaming.
 

AndY1

Rusofil
Osebje foruma
18. sep 2007
14.265
98
48
Kar se pa tice Modela 3: there' s no such thing as a free lunch. Pri Tesli polnjenje pac placas vnaprej. Moral si ga pri S60 in S40 (2500 eur), pri 85 je bilo ze vkljuceno v ceno, prsv tako so to potem vkljucili ze v ceno 70-tke.
Pri Modelu3 bo to ali za doplacati ali pa bo visja osnovna cena. Isto velja za destination polnj3nja.

Kar se pa tice Modela3 - se pustim presenetiti, ce bodo res zaceli z MASOVNO proizvodnjo konec leta 2018 - pa ne s takimi napakami, ko jih se vedno imajo z Modelom X.
Ce bodo seveda preziveli do takrat. Trenutno se vedno izgubljajo cetrt milijarde dolarjev na cetrtletje.
 
Nazadnje urejeno:

bpfc

Fizikalc
12. sep 2008
1.329
1
38
Citat:
Uporabnik Nac pravi: Prihodnost brezplačnih polnitev pa je s prihodom Tesle III še bolj pozitivna. Že sedaj je pri Tesli omogočena brezplačna polnitev na njihovih hitrih polnilnicah in destinacijskih polnilnicah. To drugo je morda še nekaj, kar se premalo zavedamo. Trgovinam, hotelom, restavracijam,.. Tesla omogoči brezplačno polnilno mesto ob zavezi trgovca/hotelirja.., da bodo gostom/strankam nudili brezplačno polnitev. Kako boš prodajal storitev polnitve ostalim električnim vozilom, če boš imel pri Tesli to brezplačno? Še prodaja polnilnih postaj bo problematična, zakaj bi dal 2-3.000€ za polnilno postajo, če jo dobim pri Tesli zastonj. Temu poslovnemu modelu se bodo morali drugi prilagoditi.
Pri Tesli ni nobeno polnenje brezplačno, in Tesla se že začenja prilagajat drugim.

http://insideevs.com/tesla-joins-ccs-based-charin-association/
 

Ogo

Fizikalc
28. jul 2007
4.835
64
48
Dejstvo je, da dolgoročno gledano polnjenje na javnih polnilnicah ne bo več zastojn.

Sedanje trenutno stanje z enim ali dvema polnilnima mestoma na sto tisoč prebivalcev je nekaj, kar si raznorazni ponudniki, trgovci, štromarji in še kdo, lahko privoščijo za svojo reklamo.

Ko bo pa reč množično uporabljana, in bo treba postavit 25 polnilnih mest na isti parkir plac in ne samo več enega. In bo poraba elektrike iz 25 kWh na teden prišla na nekaj MWh na dan, bo pa druga pela.

Potem naj še država doda kanglico, ko ji prično upadati trošarinski in davčni prihodki iz naslova naftnih derivatov, pa bo sploh terna.

Jaz sicer verjamem, da je prihodnost avtomobilov električna. Samo bo trajalo. Poceni nafte je še precej.
 

Nac

Zelenc'
17. mar 2015
18
0
1
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
5 eur/polnjenje je bila Petrolova najavljena cena, preden so si premislili in podaljsali brezplacno obdobje. Saj je bila tudi najavljena na njihovi spletni strani, lahko si pa tudi poisces izjavo Petrola prav tukaj na Alterju, na tem delu foruma, kjer so jo zagovarjalo, da je to upravicena cena. Ali pa si poisces zapis Davida na Devs spletni strani, kjer je bil prisoten ob otvoritvi hitrih polnilnih postaj.
Receno je bilo, da najprej brezplacno uvajalno obdobje, potem 2.5 eur z marcem in potem 5 eur.

Ceno 18eur/30 minut pa sta omenil Petrolova fanta sama, na predstavitvi pri njih na CER, da Smatrics toliko zahteva za roaming.
Trenutno so dejstva glede polnitve v Sloveniji takšna, kot sem jih zapisal. Največ plačaš, če polniš doma, vse ostalo je brezplačno. Vse ostalo so govorice in špekulacije o morebitnih cenah. Pa če jih slišiš s strani Petrola ali pa uporabnikov hitrih polnilnih postaj.
 

AndY1

Rusofil
Osebje foruma
18. sep 2007
14.265
98
48
Trenutna ja, ampak samo zaradi revolta s strani uporabnikov, Devsa in Alterja, ker smo apelirali na Petrol, pa se to le za narocnike. Prepaid kartice se zaracunavajo z 2.5 eur / polnjenje.
Edino dejstvo je to, da je bilo lansko leto ze uradno najavljeno zaracunavanje polnjenja. Zaracunava se ne, ker je Petrol pac drzavno podjetne.

Ce mislis, da bo to vecno zastonj, si poglej cenike Smatricsa. Poleg tega je bilo receno, da bo roaming s Smatricsom zazivel s 1. marcem. Zakaj ni?
 

AndY1

Rusofil
Osebje foruma
18. sep 2007
14.265
98
48
Se to. Prosim, da nehamo 'prodajati' elekricne avtomobile na obljubi brezplacnih polnjenj, ker ce je to edina stvar, ki naj bi naredila elektricni avto privlacen, je to dosti zalostno.
To je pac le ena boniteta nase drzave, ki za enkrat se mizi na eno oko.

Po Evropi in ZDA se polnjenje na javnih lolnilnih postajah ze nekaj casa zaracunava.
 

SJTV1

Avtomagazinovec
18. jul 2007
16.292
131
63
Obišči stran
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Ceno 18eur/30 minut pa sta omenil Petrolova fanta sama, na predstavitvi pri njih na CER, da Smatrics toliko zahteva za roaming.
Točno tole sem omenil Bulčevi, ko sva nazadnje govorila. Da to morajo urediti in da se ne sme ponoviti zgodba GSM roamingov, ampak je treba kakršnekoli roaming stroške v kali zatreti.
Tega se zavedaj in pravi, da nočejo iti po poti GSM roamingov, tako da je za pričakovat, da ko bodo sprejemali predpise v zvezi s tem, bosta noter dve stvari: obveznost omogočanja roaminga in prepoved roaming stroškov (operater bo lahko roaming stranki zaračunal le toliko, kot svoji straniki). Verjetno (ni pa nujno) še letos ...
 

AndY1

Rusofil
Osebje foruma
18. sep 2007
14.265
98
48
Ogo, nihce ne zahteva, da bi bilo polnjenje zastonj, ampak cena roaminga mora biti primerljiva ceni voznje na ICE, sicer se bo vsak vozil na plug-in hibrida in se bo po tujini raje vozil na fosilno gorivo, kot na elektriko, ker bo voznja preprosto cenejsa - v tem primeru cca. 3x cenejsa.
Ves, da se mi do Dunaja potem bolj splaca iti z Ampero, kot s Soul EV, pa se ustavljati se mi ni treba za polnjenje.
 

Ogo

Fizikalc
28. jul 2007
4.835
64
48
Seveda da boš dovoljeval, ampak tako, da boš s tem služil denar in ne samo imel dodatne stroške.
Politične puhlice žive samo v Venezueli. Aja, tam tudi ne, ker je šlo vse v franže.

Sicer pa saj bo vse šlo v smeri današnjih bencinskih črpalk. Potegnil boš plačilno/kreditno kartico, sistem bo rezerviral recimo 50 EUR, in ti na koncu s kartice potegnil kar si v resnici potrošil. In ne bo več razlik roaming/ne-roaming.

Dokler se pa folk šverca na neke ponudnike in njihove interne sisteme zaračunavanja ter plačila, brez nobenih standardov, pa je jasno, da za burek ne bodo šli postavljat nekih integracij in izmenjav podatkov med firmami, samo za to, da bi vi nekateri imeli vse pri riti in poceni. Namesto, da se gredo tega, lahko namreč postavijo še X polnillnih mest. Koliko časa bodo vztrajali na teh internih sistemih, je pa čisto njihova komercialna odločitev. Če ti ni prav, investiraj denar in konkuriraj.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Rusofil
Osebje foruma
18. sep 2007
14.265
98
48
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Seveda da boš dovoljeval, ampak tako, da boš s tem služil denar in ne samo imel dodatne stroške.
Se razume. Ampak, če boš imel ceno nastavljeno na 3x, kot je vožnja na bencin s PHEV vozilom, se bo folk raje odločil za PHEV in se bo peljal mimo polnilne postaje.
 

SJTV1

Avtomagazinovec
18. jul 2007
16.292
131
63
Obišči stran
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Seveda da boš dovoljeval, ampak tako, da boš s tem služil denar in ne samo imel dodatne stroške.
Politične puhlice žive samo v Venezueli. Aja, tam tudi ne, ker je šlo vse v franže.

Sicer pa saj bo vse šlo v smeri današnjih bencinskih črpalk. Potegnil boš plačilno/kreditno kartico, sistem bo rezerviral recimo 50 EUR, in ti na koncu s kartice potegnil kar si v resnici potrošil. In ne bo več razlik roaming/ne-roaming.
Bo mogoče nekoč, vmes pa mobilna telefonija sistem? Kot se je že začelo?
Sorry, ampak zaračunavanje dodatnih stroškov "tujim" je pač v nasprotju z EU principi. Zaračunaš porabljeno energijo vsakemu po ceni, ki ti omogoča poslovat s primernim dobičkom, in to je to. Mobi lobiji so se dovolj dolgo švercali pri odiranju tujcev, elektro lobijem bi bilo pametno to že v osnovi prepovedat. Ne gčlede na to ali se plačuje s kreditno kartico ali pa s kako drugo plačilno kartico. Si koreš mislit, da petrol nafte tujcem ki plačajo s kako od kamionarskih kartic, ne zaračuna nič več kot nekomu, ki plača z magno. Pa je to Roaming.
 

Nac

Zelenc'
17. mar 2015
18
0
1
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Trenutna ja, ampak samo zaradi revolta s strani uporabnikov, Devsa in Alterja, ker smo apelirali na Petrol, pa se to le za narocnike. Prepaid kartice se zaracunavajo z 2.5 eur / polnjenje.
Edino dejstvo je to, da je bilo lansko leto ze uradno najavljeno zaracunavanje polnjenja. Zaracunava se ne, ker je Petrol pac drzavno podjetne.

Ce mislis, da bo to vecno zastonj, si poglej cenike Smatricsa. Poleg tega je bilo receno, da bo roaming s Smatricsom zazivel s 1. marcem. Zakaj ni?
Resno, revolt na alterju in Devs-u vpliva na cenovno politiko Petrola in Petrol je državno podjetje in zato ne zaračunava ? Verjetno na to bolj vpliva statistika polnitev na hitrih polnilnih postajah, kjer je trenutno nemogoče narediti vzdržni poslovni model. Do sedaj so na Petrol-u izdali zgolj 190 kartic za e-mobilnosti.
Večina polnitev električnih vozil je in bo opravljenih doma na domači vtičnici, kakšna je cena te energije pa vemo sami, saj je odvisna od našega ponudnika. Na DEVS spletni strani je zanimiv članek o prvi pomoči za električna vozila, ki obravnava tole našo temo. Prva pomoč za električna vozila
 

AndY1

Rusofil
Osebje foruma
18. sep 2007
14.265
98
48
Citat:
Uporabnik Nac pravi:
Resno, revolt na alterju in Devs-u vpliva na cenovno politiko Petrola in Petrol je državno podjetje in zato ne zaračunava ?
Tako je. In npr. taka mnenja: https://www.alter.si/tabla/show...rue#Post2369103

Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Klemen, tule resnično brcate v temo. Edino pravilno je zaračunavanje po porabljeni energiji (ki je brez težav lahko 2x ali 3x dražja od domačega polnjenja - in tudi finančno bi bilo za Petrol in njegove delničarje vsaj enako dobro, če ne bolje - razen če nekoliko potuhnjeno s tem sistemom ne želite tega, da bi vsi res polnili do konca, vmes pa pri vas popili kako kavo ipd ...), saj se le tako spodbuja čimveč polnjenja izven hitrih postaj, da so te na voljo tistim, ki jih zaradi daljše poti res potrebujejo. Kot je navedel že ANdy: če bi nekdo moral za pot Lj-MB na poti le dopolniti nekaj kWh, ostanek pa bi lahko napolnil na koncu poti, bi to ob zaračunavanju po porabljeni energiji tudi storil. Pri zaračunavanju "na priklop" bo seveda avto napolnil do konca ...
In tudi zaračunavanje le na čas polnjenja je zgrešeno (pa lahko v tujini rečejo, akr hočejo): s tem se kaznuje avtomobile s počasnejšim polnjenjem. Se vam bi zdelo prav, da lastnik Zoeja R240 za enako polnjenje (po porabljeni energiji) plača 2x več kot lastnik Zoeja Q210? Delno plačilo po minutaži je OK (ravno da se odvrne od polnjenja do konca za vasko ceno), v celoti pa spet ne.
Upam vsaj, da imate sistem narejen tako, da ob napaki polnjenja (pa naj bo na avtu ali na postaji) tega ne zaračunate ponovno.
Res je škoda, da se ob uvedbi sistema niste posvetovali tudi z uporabniki ...
LP
Dušan Lukič
Plugin Magazine
Avto Magazin


Citat:
Uporabnik Nac pravi:
Večina polnitev električnih vozil je in bo opravljenih doma na domači vtičnici, kakšna je cena te energije pa vemo sami, saj je odvisna od našega ponudnika. Na DEVS spletni strani je zanimiv članek o prvi pomoči za električna vozila, ki obravnava tole našo temo. Prva pomoč za električna vozila
Roko na srce, to je bila moja poanta, da se večino polnjenj zgodi doma:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Velika večina polnjenj se zgodi na domači vtičnici, kjer je cena cca. 1.5 EUR/100km spomladi, poleti in jeseni in cca. 2.5 EUR/100km pozimi zaradi povišane porabe energije.
Tvoj povdarek pa je bilo brezplačno polnjenje na javnih polnilnih postajah. Raje ne štejem kolikokrat je bila omenjena beseda 'brezplačno/brezplačna' v enem samem tvojem prispevku:

Citat:
Uporabnik Nac pravi:
Trenutno je na trgu poleg Soula tudi Leaf, ki ima tudi 30 kWh baterijo. Soul-a za 25.500 in Leaf-a za 23.288 €. Torej ni drži, da je bilo ugodno, ampak je še vedno ugodno. V nekaj letih pa bo trg doživel tudi večjo ponudbo električnih vozil. Tesla III, Bolt,... Kakšne bodo končne cene, možnosti subvencij,ugodnih kreditov, zmogljivosti baterij je sedaj težko pisati, saj se te stvari prehitro spreminjajo.
Od kod ideja o 5 € za polnitev. Še predplačniška kartica pri Petrolu stane 2,5 € na eno polnitev. Če pa imaš Petrolovo kartico e-mobilnosti, pa je vsaka polnitev brezplačna. Tole o gostovanju za Smatrics pa je tudi nekaj, kar ni dorečeno, zato je tudi omenjanje cene 18 € na 100 kilometrov zavajanje. Če vzameš najdražjo opcijo pri Smatricsu te stane 20 minutna hitra polnitev 9 €. Petrol pa trenutno ne nudi možnost gostovanja v omrežju Smatrics.
Trenutna dejstva so, da je polnitev na javnih polnilnih mestih v Sloveniji brezplačna. Velja za hitre in počasne polnilne postaje. Največjo ceno električne energije za polnitev električnega vozila plačaš, če polniš doma. Pa tudi ta cena je minimalna, če si izbereš ponudnika, ki ima ugodno nočno tarifo npr. E3. Nižja od zgoraj navedene.
Prihodnost brezplačnih polnitev pa je s prihodom Tesle III še bolj pozitivna. Že sedaj je pri Tesli omogočena brezplačna polnitev na njihovih hitrih polnilnicah in destinacijskih polnilnicah. To drugo je morda še nekaj, kar se premalo zavedamo. Trgovinam, hotelom, restavracijam,.. Tesla omogoči brezplačno polnilno mesto ob zavezi trgovca/hotelirja.., da bodo gostom/strankam nudili brezplačno polnitev. Kako boš prodajal storitev polnitve ostalim električnim vozilom, če boš imel pri Tesli to brezplačno? Še prodaja polnilnih postaj bo problematična, zakaj bi dal 2-3.000€ za polnilno postajo, če jo dobim pri Tesli zastonj. Temu poslovnemu modelu se bodo morali drugi prilagoditi.
V Nemčiji in Švici je že sedaj v določenih trgovskih verigah (Ikea, Aldi Sud, Lidl) možnost brezplačnega hitrega polnjenja in o kakšnem zaračunavanju tudi ne razmišljajo, ker se zavedajo, da bodo s prodajo storitve ali izdelkov brez problema pokrivali stroške postavitve, vzdrževanja in seveda tudi električne energije.
Javne polnilne postaje bi morale biti priložnostne, da se z njihovo uporabo pride do doma, kjer bi moral biti primarni vir polnjenja električnih vozil, ne pa ravno obratno. Še posebej, če so le-te še vedno brezplačne in se jih zaradi tega zlorablja tako ali drugače, da prišparaš na domači elektriki.

Nič čudnega, da se potem dogaja kaj takega:



Pa tole ni od mene. Tole sem našel na PlugShare, na hitri polnilni postaji v Zagrebu.
 
Nazadnje urejeno: