KIA Soul EV

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Če jaz prav vidim so podatki le za prvih ~25k km, ne moreš na podlagi tega vleči zaključke kaj bo pri 100k km.

Vse kar lahko zaključimo je da Soul izgubi 10% dosega zelo hitro, kaj bo pa naprej se pa še ne ve.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.038
4.049
113
Čisto možno, čeprav za tega uporabnika je Soul EV game over: http://www.mykiasoulev.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=546

Citat:
Yep, just like the title says.

I was waiting for the battery to heat up to see what kind of range I'll be looking at next summer. Well, we got a summer preview yesterday, 90-degree day and warm evening. Charged it up still warm and went from the "winter" 81 miles to 86 miles. Not enough to do my 82-mile commute. I could do it last summer with the starting range of 91-94 miles...

No more. Signing off on Kia Soul EV. It's now our Costco car like the LEAF was way back when.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.038
4.049
113
Jp, na to sem opozarljal že leta 2010, ko je prišel ven Nissan Leaf, pa so vsi po mynissanleaf forumu pisali, kako je fino,da je njihova služba ravno še v dometu avta.
Pa me nihče ni poslušal.

Takrat sem jim, po mojih izkušnjah z Vectrix-om napisal, da moraš imeti polnega (100%) baterijskega dosega vsaj še 1x več, kot imaš dnevnih voženj, ker če hočeš zmanjšati degradacijo, je potrebno nastaviti pri Leafu in Soul-u polnjenje do 80% in to je takoj 20% manj dometa.
Potem je še možnost vetra v trebuh, dežja (-10% dosega), zastoji na cesti,...
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
1
36
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Če jaz prav vidim so podatki le za prvih ~25k km, ne moreš na podlagi tega vleči zaključke kaj bo pri 100k km.

Vse kar lahko zaključimo je da Soul izgubi 10% dosega zelo hitro, kaj bo pa naprej se pa še ne ve.

Že to je naravnost alarmantno,da izgubi 10% že pri 25k kilometrih,in še to ne v vročem Texasu ali Nevadi,ampak na Norveškem!
uf-1.gif

Na podlagi izkušenj degradacije baterije ostalih vozil (Leaf recimo) pa po mojem lahko (okvirno) povlečeš nek zaključek,koliko bo izguba dosega pri 100.000 km...ali ne?
Kakorkoli...če tole primerjaš z Voltom/Ampero,je ta zadeva z baterijo pri Soulu katastrofalna....
 
Nazadnje urejeno:

Niki11

Pripravnik
22. feb 2013
192
1
18
Pa saj je pri Amperi ista zgodba. Kako je pa glede garancije z baterijo v teh primerih. Verjetno je ta pri Soulu tudi 7-letna??? Je pa vprašanje, kaj sploh pomeni garancija pri bateriji? Pri telefonu kupiš novo. Da bi ti jo kdo menjal, ker ti ne drži več tako dolgo, pa ne verjamem.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.038
4.049
113
Ampera ima 8 let oz 160.000km garancije na baterijo + degradacija do 70% + garancijo na celoten električni sklop.
 

Niki11

Pripravnik
22. feb 2013
192
1
18
Glede baterije.

Sicer pa sem našel tole zanimivost o mitih, ki jih ali pa naj bi jih razblini elektrini avti.
Zgodba se sicer nanaša delno na EV Soul, s katerim potuje neka tipica v teh dneh na daljšem road tripu
Do You Believe These Myths About Electric Cars? Kia Is Breaking Them Down
https://www.collective-evoluti...king-them-down/
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.038
4.049
113
Če koga zanima, dobijo na Kii čez cca en teden novega črnega Soul EV-ja.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.038
4.049
113
Še to sem dolžan. Pozanimal sem se glede baterije Soul EV-ja.

Tudi če/ko se polni do 100%, se fizično ne napolni do 100% SOC (tako kot se ne pri Amperi).
SOC = State of Charge - fizična napolnjenost
SOH = State of Health - logična napolnjenost

Torej, ko je Soul EV napolnjen 100%, je to 100% SOH. Pri tem je SOC cca. 92.5%, tako kot je pri Amperi pri napolnjenosti baterije SOC 85.9%.

Torej, to je degradacijski buffer. Ampera ima tega velikega 14%, Soul EV pa 7.5%.

Torej, dokler je pri Soul EV-ju degradacija baterije <= 7.5%, se le-ta ne pozna pri uporabni kapaciteti baterije in pri dosegu. Pri Amperi je te rezerve 14%.
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.401
484
83
::1/128
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
SOH = State of Health - logična napolnjenost
Tole mi ne deluje najbolj logično. Ni to bolj "zdravje" baterije v smislu % kapacitete napram novi (zaradi degradacije) in nima neke veze s samo napolnjenostjo v danem trenutku?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.038
4.049
113
To je mišljeno v smislu, kot npr. pri hard diskih. Npr. imaš HHD s kapaciteto 1GB. Od tega je koristnega prostora 950MB, 50MB pa je porabljenih za 'režijo'. Del tega prostora je tudi rezerva za prenos bad sektorjev na rezervni prostor.
Dokler je ta prostor neporabljen, uporabnik ne vidi zmanjšane kapacitete tistih 950MB, ker če tudi 50MB od teh 950MB crkne, vmesti fizične lokacije, ki so rezerva, v logično lokacijo particije. In to lahko dela, dokler rezerva ni porabljena.
Do takrat bo uporabnik imel na voljo polnih 950MB.

Ko pa rezerva poide, pa tudi uporabna kapaciteta začne padati.

In recimo, da je nekako tako tudi pri bateriji, čeprav ne fizično tako, ampak konceptualno.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.312
6.528
113
V tovarniških podatkih o kapacitetah baterij teh modelov pa je 950 ali 1000MB?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.038
4.049
113
Si že kdaj formatiral kakšen npr. 1TB HDD? Povej mi, koliko GB si dobil po kreiranju particije in formatu?
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.312
6.528
113
Saj vemo kako poteka to pri diskih, ampak mene zanima kako je pri avtih. Zadeva ni nikjer drugje v tehniki tako navedena. Pri telefonu nimaš napisano 3000mAh baterija, dejansko pa ti jo nafila samo do 2500mAh, ipd.

To je potem podobno, kot če bi pri rezervoarju za gorivo imel napisano 70L, lahko pa bi natankal samo 60L.

Bilo bi vsaj fer, če bi napisali potem zraven "uporabna kapaciteta nove baterije 85% tovarniške vrednosti".
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.038
4.049
113
Ne vem, koliko spremljas ta del foruma, ampak, kolikokrat smo ze pisali o bruto kapaciteti batrrije in neto, torej uporsbni kapaciteti baterije? Kar nekajkrat. Npr. Ampera ima 16kWh bruto kapacitete, neto pa cca. 10.4kWh. Soul Ev ima bruto 31kWh, neto pa 27kWh.
 

ginek

Fizikalc
21. sep 2007
545
54
28
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
To je mišljeno v smislu, kot npr. pri hard diskih. Npr. imaš HHD s kapaciteto 1GB. Od tega je koristnega prostora 950MB, 50MB pa je porabljenih za 'režijo'. Del tega prostora je tudi rezerva za prenos bad sektorjev na rezervni prostor.
Dokler je ta prostor neporabljen, uporabnik ne vidi zmanjšane kapacitete tistih 950MB, ker če tudi 50MB od teh 950MB crkne, vmesti fizične lokacije, ki so rezerva, v logično lokacijo particije. In to lahko dela, dokler rezerva ni porabljena.
Do takrat bo uporabnik imel na voljo polnih 950MB.

Ko pa rezerva poide, pa tudi uporabna kapaciteta začne padati.

In recimo, da je nekako tako tudi pri bateriji, čeprav ne fizično tako, ampak konceptualno.

Se vnaprej opravičujem za offtopic.

V bistvu ni nobene režije, v IT tržniki zavajajo na račun predpon - uporabljajo fizikalne (merske), namesto računalniškega pojmovanja.
Npr.
1 GIGA bajtov (merska predpona) = 10^9 bajtov = 1000 000 000 bajtov
1 GIGA bajtov (računalniška znanost) = 2^30 bajtov = 1073 741 824 bajtov

Razlike je več kot 7,3%, pri predponi TERA pa že skoraj 10%.
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.401
484
83
::1/128
Malo off ampak če sformatiraš 1TB disk, imaš načeloma 1TB prostora (minus prostor, ki ga zaseda MBR, metapodatki za potrebe datotečnega sistema, itd.). To, da Windows TiB (=2^40 B) prikazuje kot TB (=10^12 B) oziroma, da je pri oznakah KB, MB, GB,... lahko nekaj zmede zaradi različnih standardov (SI vs JEDEC), medtem kot proizvajalci diskov kapacitete vedno pišejo po SI standardu (TB=10^12 B), je popolnoma druga stvar in nima veze s sektorji, ki so namenjeni zamenjavi okvarjenih sektorjev.

To z baterijami je bolj podobno (če že) situaciji z SSDji, kjer je imaš dostikrat nekaj več kapacitete zato, ker je za delovanje in življensko dobo SSDja boljše, če ni nikoli popolnoma poln (kolikor vem je podobno pri baterijah). Ampak tam dejansko kupiš recimo 500GB SSD (se oglašuje kot 500GB), ki ima v resnici 512GB flasha.

Nekako mi je jasna razlika med bruto vs. neto kapaciteto, samo še vedno mislim, da to ni SOH oziroma State of Health (zdravje baterije oziroma procent nečesa -kapacitete/moči oziroma česarkoli že- napram novi bateriji). Lahko, da se motim, in se SOH uporablja tudi v tem pomenu, ampak iz same kratice (SOH), se mi ne zdi najbolj logično, pa tudi kolikor sem sedaj googlal piše podobno. Recimo iz wiki:
Citat:
State of health (SOH) is a figure of merit of the condition of a battery (or a cell, or a battery pack), compared to its ideal conditions. The units of SOH are percent points (100% = the battery's conditions match the battery's specifications). Typically, a battery's SOH will be 100% at the time of manufacture and will decrease over time and use...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.038
4.049
113
Imata oba prav, vendar nisem hotel stvar zakomplicirati za ne-računalničarskega bralca
wink-1.gif


SOH npr. pri Amperi pomeni tistih 10.4kWh, kolikor je na voljo uporabniku. 2011 Volt in 2012 Volt&Ampera sta imela baterije kapacitete 16kWh, to pomeni, da je cca 65% baterije dejansko v uporabi. To je tisto slavno okno 22% SOC - 85.9% SOC, kjer se Ampera giblje iz prazne do polne baterije. Temu jaz rečem logična polnost, to je tista slikca baterije, ki jo gledaš na displayu.
Ko je čisto polna, baterija ni dejansko čisto polna, ampak je polna le 85.9%.
Ko jo izprazniš in na LCD-ju izgine še zadnja črtica, baterija ni čisto prazna, ampak je še vedno 22% polna.

To okno od 22% polnosti do 85.9% polnosti je SOH. Številki 22% in 85.9% pa sta dejanski SOC fizične baterije.
Ampak SOH, torej teh 63% fizične kapacacitete se pri SOH šteje kot 100% logične kapacitete.

In ko Amperina fizična baterija izgubi 5% fizične kapacitete, se SOC fizično okno poveča iz originalnih 22%-85.9% na 22%-90.9% fizične polnosti. Buffer se na zgornjem delu polnosti zmanjša na račun tega, da SOH ohrani enako uporabno kapaciteto, torej tistih 10.4kWh za uporabnika.

In šele, ko se ta buffer na zgornjem delu zmanjša na 0%, takrat se fizično baterija polni od 22%-100% SOC, zato da SOH kapaciteta ostane enaka. Šele od tukaj naprej, ko baterija še naprej degradira, začne padati tudi SOH, torej uporabnikova kapaciteta baterije.

Upam, da nisem preveč zakompliciral.