E-kolo AVE (Hervis) - obnova akumulatorja

frisk

Pripravnik
25. sep 2007
735
18
18
Domžale
Praznimo hišo pokojne tete in smo našli njeno staro e-kolo AVE iz Hervisa, praktično nerabljeno, ampak z mrtvim akumulatorjem (ko ga priklopim na polnilec, se za trenutek prižge rdeča lučka, nato pa preklopi nazaj na zeleno, kar pomeni, da ne polni). Pisal sem Velogu in so mi dali ceno 380-400€. Sicer vem, da naredijo korektno, ampak glede na vrednost kolesa me vseeno zanima, če obstaja še kaka cenejša varianta? Gre za akumulator Tranz X BL-03, 36V, 10AH (360WH).
 

Zgaga

Guru
25. jul 2007
10.394
4.392
113
49
Na sončni strani ALP
Gugl ti za tvoj aku vrne nekaj rešitev oz. idej za DIY.
Tudi na yutubu imaš ideje.

1654597308803.png
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.871
5.140
113
cena gor ali dol. Dvomim, da bo kje prišel ceneje.
Če boš sam povezoval celice pa rabiš orodje za punktiranje. Imaš? ni panike ddelaj sam.
Nimaš? Se ne splača nabavlat za eno baterijo.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.837
3.858
113
Če batery pack ni bil veliko rabljen je najbrž samo izpraznjen preko meje do kjer deluje BMS, zato ne pusti polnit. Če ni celic povsem podrlo se da rešit s prisilnim polnjenjenjem mimo BMSja. Če polnilec nima kontrolne linije (nadzor je v celoti na BMSju) potem je dovolj da se trenutni polnilec priključi direktno na baterijski vhod. Torej ne na polnilni vhod na BMS ampak direktno na baterijo. Ko se bo napetost celic dvgnila nad spodnjo mejo zaščite bo batery pack pomojem čisto normalno potem dalje deloval (z nekaj degradacije kapacitete/zmogljivosti sicer).

Kako točno se izvede tako polnjenje je pa stvar točne tehnologije/vezave battery packa in samega BMSja. Če sam nisi vešč,, rabiš nekoga ki se spozna na elektriko/elektroniko. Najprej je treba preverit do kje so celice izpraznjene in kakšne so, potem pa glede na tehnične podatke preverit ali so že pod nivojem trajne okvare.

Če bo pomagalo mogoče še tale ideja. Sam sem imelo problem z BMSjem ki je imel prenizko nastavljeno zaščito pri polnjenju (previsoka minimalna napetost, ker je bil BMS nastavljen za napačen tip baterije), tako da vsakič ko sem baterijo čisto izporaznil BMS ni hotel takoj v polnjenje. Sploh je bil problem če se je baterija shladila, ker je napetost dodatno padla in potem ni hotelo polnit, če sem pa polni takoj po uporabi je pa polnjenje sprožilo normalno. V primeru da ni polnilo sem polnilec drkal (izkjučil in spet prikjučil) toliko časa da je "ubežni" tok vseeno uspel dvignit napetost baterijskega packa in je potem zagnalo kontrolirano polnjenje. Torej baterijo na sonce za kakšno urco ali dve da se segreje, pa potem prikjučit polnilec .. če/ko javi napako, polnilec izkjučit in ponovno vključit in to ponavljat, se baterija zna zbudit.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Gonzo

luka51

Guru
16. avg 2007
13.871
5.140
113
Če batery pack ni bil veliko rabljen je najbrž samo izpraznjen preko meje do kjer deluje BMS, zato ne pusti polnit. Če ni celic povsem podrlo se da rešit s prisilnim polnjenjenjem mimo BMSja. Če polnilec nima kontrolne linije (nadzor je v celoti na BMSju) potem je dovolj da se trenutni polnilec priključi direktno na baterijski vhod. Torej ne na polnilni vhod na BMS ampak direktno na baterijo. Ko se bo napetost celic dvgnila nad spodnjo mejo zaščite bo batery pack pomojem čisto normalno potem dalje deloval (z nekaj degradacije kapacitete/zmogljivosti sicer).

Kako točno se izvede tako polnjenje je pa stvar točne tehnologije/vezave battery packa in samega BMSja. Če sam nisi vešč,, rabiš nekoga ki se spozna na elektriko/elektroniko. Najprej je treba preverit do kje so celice izpraznjene in kakšne so, potem pa glede na tehnične podatke preverit ali so že pod nivojem trajne okvare.

Če bo pomagalo mogoče še tale ideja. Sam sem imelo problem z BMSjem ki je imel prenizko nastavljeno zaščito pri polnjenju (previsoka minimalna napetost, ker je bil BMS nastavljen za napačen tip baterije), tako da vsakič ko sem baterijo čisto izporaznil BMS ni hotel takoj v polnjenje. Sploh je bil problem če se je baterija shladila, ker je napetost dodatno padla in potem ni hotelo polnit, če sem pa polni takoj po uporabi je pa polnjenje sprožilo normalno. V primeru da ni polnilo sem polnilec drkal (izkjučil in spet prikjučil) toliko časa da je "ubežni" tok vseeno uspel dvignit napetost baterijskega packa in je potem zagnalo kontrolirano polnjenje. Torej baterijo na sonce za kakšno urco ali dve da se segreje, pa potem prikjučit polnilec .. če/ko javi napako, polnilec izkjučit in ponovno vključit in to ponavljat, se baterija zna zbudit.
Bravo si jih pa naklofal.
Direktn priklop na baterijo je idealn recept za ujgn. Pol pa neoš nič kriv ko bo gorelo ne?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.837
3.858
113
Metanje nerabljenih celic stran ker so na 2.5V je pa tudi brezveze, danes imajo višjo ceno kot so jo imele najbrž ob nakupu kolesa. Te ki obnavljajo bi prvo morali pri cenah litija znat preverit kaj je narobe, ne pa menjat vseh celic in to prodajat kot obnovljeno baterijo.

Sicer sem pa napisal, najprej se preveri celice vsako posebej. Pogleda se tehnične specifikacije kjer piše do kje je varna izpraznitev celice brez poškodbe. Če so celice spraznjene manj se jih zavrže, ker so zanič in tudi zaradi varnosti. Če so vse celice ok priklop polnilca za par 10 min direktno na pack nebi smel naredit večje škode (tudi če pack ni balansiran).

Sicer pa naj vsak sam naredi kar želi, sem dal samo nasvet glede na dejstva. Cena za obnovo kot je bila omenjena je realno nesmiselna sploh če so celice še ok (celice kot so noter bi morale zdržat 2000 ciklov polnjenja in delat s 90% kapacitete vsaj 10 let).
 

frisk

Pripravnik
25. sep 2007
735
18
18
Domžale
Ja, celice sigurno nimajo več kot 10 ciklov za sabo, zato so s tega vidika še ok, ampak ker je kolo par let (vsaj 5) bivakiralo v garaži, se pa bojim, da jih je večina pod mejo varnega obujanja. Sicer sem malo probaval tvojo metodo (priklop+odklop+priklop) in je dejansko vsake toliko malo dlje gorela rdeča lučka za polnjenje, ampak "zagrabilo" pa ni, da bi začelo neprekinjeno polnit. Kaj več kot to si pa nisem upal :)
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.871
5.140
113
Metanje nerabljenih celic stran ker so na 2.5V je pa tudi brezveze, danes imajo višjo ceno kot so jo imele najbrž ob nakupu kolesa. Te ki obnavljajo bi prvo morali pri cenah litija znat preverit kaj je narobe, ne pa menjat vseh celic in to prodajat kot obnovljeno baterijo.
In kaj se zgodi s celicami, ki so dolgo izpraznjene? Notranja upornost se jim zvišuje, torej pade C vrednost (dajo majn toka od sebe kot ostale, bolj se grejejo, bla bla bla.

Ko je litij hin je hin. Je prenevarno, da bi čaral. Ker je hitro požar tu zaradi ene fuč celice. Definitivno niso to več celice na 100% moči.
Razen, če greš vsem merit notranjo uporanost in skompletiraš skupaj komplet isto hin celic.

Tisti, ki celice obnavljajo za razliko od tebe za tem stojijo s svojim imenom, ti pa člankom iz gugla. In tisti, ki jih obnavljajo dobro vejo zakaj menjajo vse ne samo par komadov.