bedaki na cesti

gr69

Guru
15. dec 2009
11.276
2.378
113
še v SLO - ampak komaj
Na “betonsko ograjo”: težava je, da so “klančine” tj. nagib in dolžina spodnjega dela izračunani tako, da “potegenjo” v ograjo (tj. “prilepijo” vozilo v ograjo) samo vozila z določeno velikostjo koles (fizika) in odvisno od “starosti” take betonske ograje so optimalno izračunani nagibi za velikost koles 15 col, malo mlajše pa za velikost do 17 col. Za večje premere pa “fizika” pač ne deluje ozr. gre celo v drugo smer.
In ravno to se je tukaj zgodilo - tovorno vozilo je z odbijačem udarilo v betonsko ograjo, samo kolo tovornjaka sploh ni prišlo v stik z betonsko ograjo in je posledično kamion vleklo v ograjo in ga ustavljajo. Žal pa je velikost kolesa polpriklopnika - cisterne bilo ravno tiste velikosti, da je namesto, da bi vleklo v ograjo in navzdol, zagrabilo in je “splezalo” preko in za sabo potegnilo tudi “traktor” (spet fizika - tudi prazna cisterna je težja od traktorja ozr. deluje vzvod).
Zdaj kriviti DARS je IMHO pretirano, ker mora, pač zaradi fizike, najti neki kompromis. In kompromis je ta, da se “ščiti” večina udeležencev - tj. osebna vozila, dodatno pa se predvida, da so “poklicni” vozniki tisti, ki ne bo “redno” uporabljali ograje (tudi statistika to potrjuje).
Žal je v konkretnem primeru nastradal nič kriv voznik - a IMHO neke boljše realne variante trenutno ni (razen 50 m široke AC in ustrezne izletne cone - kar pa ni realno).
 
  • Všeč mi je
Reactions: Matey

pleXwriter

Majstr
3. avg 2009
3.352
297
83
Tale ovinek zna bit pozimi tud opasan, ceste mokre, na viaduktu pa, ker ni spodi zemlje hitrej ledeno in še ovinek...
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
32.528
14.130
113
Izjemno nesrečen splet okoliščin. Kot je Hanzi napisal tudi sam dvomim, da bi lahko kaj takšnega kar tako ponovil. Že če bi Corsa zadela tovorno vozilo kamorkoli drugam bi bilo vse drugače, itd.

Drugače pa če si dovolim malce temnejšega humorja - če mu to lahko naredi corsa, veš kaj mu lahko potem šele ti s svojo ladjo :fredi:
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.805
3.815
113
Izjemno nesrečen splet okoliščin. Kot je Hanzi napisal tudi sam dvomim, da bi lahko kaj takšnega kar tako ponovil. Že če bi Corsa zadela tovorno vozilo kamorkoli drugam bi bilo vse drugače, itd.

Vprašanje tudi koliko in kaj je šofer kaimona reagiral. Meni se zdi da je ob trku sam cuknil vozilo v desno (namenoma ali pa refleksno), to je potem tudi zanihalo prikolico. Je pa ravno v trenutku trka na posnetku lag, tako da se ne vidi dobro sekvence premika ob trku.

A prikolica/cisterna je bila prazna ali kaj pomeni izjava "da ni prevažal nevarnih snovi"?
 

AndrejD

Guru
20. jul 2007
6.925
1.249
113
Hmm torej tovornjak je verjetno peljal tam okoli 90, tale z corso pa je bil hitrejši za okoli 30+ km ?
Kolikor je razvidno iz posnetka ga je začelo zanašati proti ograji, voznik se je vstrašil in zasukal volan proti tovornjaku.
Žal ga je zadel v najbolj neprimerno mesto... sprednje levo kolo. 2 metra bolj zadaj pa bi bil tovornjak še zgoraj.
 

AndrejD

Guru
20. jul 2007
6.925
1.249
113
Vprašanje tudi koliko in kaj je šofer kaimona reagiral. Meni se zdi da je ob trku sam cuknil vozilo v desno (namenoma ali pa refleksno), to je potem tudi zanihalo prikolico. Je pa ravno v trenutku trka na posnetku lag, tako da se ne vidi dobro sekvence premika ob trku.

A prikolica/cisterna je bila prazna ali kaj pomeni izjava "da ni prevažal nevarnih snovi"?


Ni videti da bi šofer tovornjaka kakorkoli reagiral...
 

DOMEK

Fizikalc
11. dec 2013
628
53
28
Tovornjak ima cca 8 ton, prikolica cca 7 ton, naloženo je imel 25 ton, se pravi 40 ton skupne teže. Naloženo je imel plastiko...granulat. Hitrost je bila pod 85 km/h, če ne celo pod 80km/h.
 

mirsi

Predator
4. jun 2014
7.726
-3
113
Narobe vidiš. Un s kapo je plačan in ima pooblastilo, da to počne, če in kadar je treba. Prvi ma pa edino nalogo, da ustavi pr kraj in počaka z rokami na volanu, ko za sabo zasliši zvočni signal...
Ne bo držalo. Tisti s kapo ni plačan zato, da povzroča nevarnosti z vožnjo skozi rdečo, divjanjem, po nasprotnem pasu... Ampak da skrbi za varnost.
No pa tista klasična:" kaj če bi tik pred tistega s kapo na cesto nenadoma skočil otrok, ki bi imel zeleno na prehodu? ali pa čez prehod za pešce?
Pa ne zdej kolk je bil viden in slišan na kilometre daleč, tista dva bela na koncu ga že nista videla.
 
  • Všeč mi je
Reactions: igiNo1

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.832
1.061
113
www.adriamedia.si
Avto bi verjetno še zadržala, ampak 15 tonski tovornjak? Verjetno bi ustrezna ograja morala biti iz betona debeline 1 meter, torej mission impossible? Imajo kje drugje na svetu take ograje, torej predvidene za recimo 40 ton (če bi bila cisterna polna)?
Saj veš, da je ograja sicer zdržala, a je bila prenizka. Debelina ni bila problem.
In ja, naj zdži 40 ton pri 80 na uro. Kako je po svetu, mi je vseeno - človeško življenje je vredno preveč, da tega ne bi naredili.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.276
2.378
113
še v SLO - ampak komaj
SJTV1 Daj preberi moj prejšnji post - tam boš videl zakaj ograja "ni zdržala" - in ne, ni prenizka. In ja - pozanimaj se kako je "zunaj", ker se srečujejo z enako težavo in zaenkrat nimajo pametnejše / boljše rešitve.

edit: sem drugače tudi oster kritik DARSa - a tukaj bi bilo nepošteno vsekati po njem. Bo pa žal "smešno", ker sami ne bodo sposobni pametne razlage skupaj zložiti - razen če berejo Alter in bodo moj post vzeli za osnovo.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.832
1.061
113
www.adriamedia.si
Na “betonsko ograjo”: težava je, da so “klančine” tj. nagib in dolžina spodnjega dela izračunani tako, da “potegenjo” v ograjo (tj. “prilepijo” vozilo v ograjo) samo vozila z določeno velikostjo koles (fizika) in odvisno od “starosti” take betonske ograje so optimalno izračunani nagibi za velikost koles 15 col, malo mlajše pa za velikost do 17 col. Za večje premere pa “fizika” pač ne deluje ozr. gre celo v drugo smer.
In ravno to se je tukaj zgodilo - tovorno vozilo je z odbijačem udarilo v betonsko ograjo, samo kolo tovornjaka sploh ni prišlo v stik z betonsko ograjo in je posledično kamion vleklo v ograjo in ga ustavljajo. Žal pa je velikost kolesa polpriklopnika - cisterne bilo ravno tiste velikosti, da je namesto, da bi vleklo v ograjo in navzdol, zagrabilo in je “splezalo” preko in za sabo potegnilo tudi “traktor” (spet fizika - tudi prazna cisterna je težja od traktorja ozr. deluje vzvod).
Zdaj kriviti DARS je IMHO pretirano, ker mora, pač zaradi fizike, najti neki kompromis. In kompromis je ta, da se “ščiti” večina udeležencev - tj. osebna vozila, dodatno pa se predvida, da so “poklicni” vozniki tisti, ki ne bo “redno” uporabljali ograje (tudi statistika to potrjuje).
Žal je v konkretnem primeru nastradal nič kriv voznik - a IMHO neke boljše realne variante trenutno ni (razen 50 m široke AC in ustrezne izletne cone - kar pa ni realno).

Ni treba, da je sama betonska ograja dosti višja, ker je namenjena temu, da ustavi dirketen izlet z vozišča. Če pa bi bila za njo primerno visoka in dimenzionirana kovinska ograja, ki bi morala smo ohraniti prikolico oz tovornjak pokonci, da se ne skipa čez (po tem, ko je njegovo smer vožnje za korigirala betonska ograja), se ne bi prevrnil čez. Torej na viaduktih (drugje ni potrebe nad intik za betonsko ograjo še kovinska, višine recimo 3 metre ...
 
  • Všeč mi je
Reactions: Matey

AndrejD

Guru
20. jul 2007
6.925
1.249
113
Saj veš, da je ograja sicer zdržala, a je bila prenizka. Debelina ni bila problem.
In ja, naj zdži 40 ton pri 80 na uro. Kako je po svetu, mi je vseeno - človeško življenje je vredno preveč, da tega ne bi naredili.


V sloveniji človeško življenje ni vredno nič.
Sem pred časom podal prijavo in videoposnetek na policijo. Kako me kombi namerno hoče izrinit iz ceste pri cca 120km/h
Zatem še me je poizkušal namerno izbremzati 20m za mano pa cca 40 tonski tovornjak. Na srečo sem se vsem nameram uspešno izognil. In ne nisem jih pričakoval. Ker sem se vozil po veljavni prometni zakonodaji.
Policija je rekla da verjetno nebo nič iz tega.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.276
2.378
113
še v SLO - ampak komaj
Ni treba, da je sama betonska ograja dosti višja, ker je namenjena temu, da ustavi dirketen izlet z vozišča. Če pa bi bila za njo primerno visoka in dimenzionirana kovinska ograja, ki bi morala smo ohraniti prikolico oz tovornjak pokonci, da se ne skipa čez (po tem, ko je njegovo smer vožnje za korigirala betonska ograja), se ne bi prevrnil čez. Torej na viaduktih (drugje ni potrebe nad intik za betonsko ograjo še kovinska, višine recimo 3 metre ...

OK - deloma se strinjam. Samo vseeno vprašanje - a imaš občutek kakšna bi morala biti "kovinska" ograja za betonsko, da bi zadržala ca. 25 to (prikolico s tovorom, dejansko bi morala biti dimenzionirana za 44 to (kontejnerji)) s 80 km/h (+ 25% varnostnega dodatka)?
Zato pa pravim - treba ostati realen.
In ne - ni mi vseeno za človeško življenje in mi je osebno zelo hudo, da je voznik tovornjaka pustil "za nas", ja - za nas - mi vsi imamo korist od tega, da so še vedno ljudje pripravljeni nositi svojo glavo naprodaj, ker želimo "vse in to takoj", svoje življenje (dobesedno) na cesti.