48V Mild Hybrid - Nesmisel

Gasper008

Majstr
24. sep 2012
3.772
286
83
Delphi je sicer naredil lepo infografiko:

http://www.delphi.com/media/featurestories/48-volt-infographic

Zakaj nesmisel?

Oglejte si cenik Aurisa, ki je na voljo kot NA, turbo bencin, full hibrid in dizel:
- 1.33 NA: 15.800 €
- 1.2t: 16.800 €
- hybrid: 19.700 €
- 1.6 dizel: 18.700 €

opcija za 1.2t:
- Multidrive S: 1.400 €

Torej 48V sistem bo potreboval turbo motor (16.800 €) in avtomatski menjalnik (1.400 €), ostane 1.500 € razlike, da se lahko meri s full hibridom.

Se za manj kot 1.500 € dobi:
- 48V LiIon baterija
- AC/DC converter (~4 kW)
- DC-DC converter za 12V sistem
- 4kW 48V električni motor
- električni cuper charger - za pomoč pri turbo lag-u
- električni klima kompresor namesto navadnega
- električna vodna pumpa namesto navadne

Poraba bo pa vseeno zaostajala >10% za full hibridom ker:
- izkoristek motorja ne bo na nivoju 40% kot je v najnovejšem Priusu. Toyota za svoj 1.2t trdi, da ima 36% učinkovitost
- ima samo 20% elektične moči full hibrida (regeneracija in pogon)

48V sistem z dizlom? Raje sploh ne računam.
 

Dr_Strangelove

Fizikalc
1. nov 2007
3.073
2
36
www.pentagon.gov
To je vse zgrešena matematika. Nežni hibridi se ne obnesejo. Turbo Otto bencinarji še manj, ker imajo nizek izkoristek.
Recept je znan sedaj že 20 let in ga je pogruntala Toyota. Vzameš motor z notranjim izgorevanjem z visokim izkoristkom, ki ga je možno narest za relativno male pare - to je bencinar z atkinsonovim ciklom. Ostale elektro pritikline pa so v službi slednjega.
Isti recept poleg Toyote uporablja Ford, po novem še Hyundai. Ostalo je scanje proti vetru.

Naslednja kategorija so v osnovi plugin hibridi s konkretnim elektro dometom, oz. čisti električarji. Tam lahko daš noter tudi 4 literski V8 bencinar iz leta 1938. Itak ne bo v uporabi in četudi ima porabo 25 l/100 km, bo to v življenski dobi avtomobila še vedno samo za en tank.

Ko pa govorimo o avtomobilih, kjer je primarni vir energije naftni derivat, je pa jasno. Vse se začne z motorjem z visokim izkoristkom.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
17.164
413
83
www.adriamedia.si
Zanimivo je, da se recimo pri Reanultu ne strinjajo s tabo (in Gasperjem, pa v končni fazi tudi z mano). Mislijo (kljub temu, da imajo pri Nissanu na novo razvit svoj, ne več Toyotih hibridni pogon) vsaj pri Meganu na začetku štartat predvsem na mild hibride ... Tega so že napovedali, o ostalih (pravi HEV, PHEV) pa niti besede ...
 

Dr_Strangelove

Fizikalc
1. nov 2007
3.073
2
36
www.pentagon.gov
Scanje proti vetru. Isto kot tista dizelska hibridna jajca od PSA koncerna, ki ne grejo nikamor in imajo obup porabo.
Še Hondin sistem IMA, ki ga Toyota pelje scat, je boljša varijanta.

Jaz sicer razumem, da nekateri proizvajalci vozil gredo marketniške prijeme. V realnosti so pa taki sistemi nekonkurenčni pravim hibridom. Torej čisti marketing.

Isto kot sranje okrog regenerativnega filanja 12 V akumulatorjev skozi zaviranje. Sam marketing. LED lampe dajejo večji prihranek pri porabi, kot pa filanje jajc od 12 V akuja. Ne moreš primerjat možnost filanja in regeneracije v višini 120 W za filanje 12V akuja ob zaviranjih proti 25000 W pri kakemu Toyotinem hibridu. Faktor 1:200. Z 48 V sistemom pridemo na 4:200, oz 1:50 samo za regenerativni del. Kje je šele potem razlika zaradi uporabe motorja z notranjim izgorevanjem z precej povišanin izkoristkom, katerega slabosti zlika konkreten hibridni pogon.
 
Nazadnje urejeno:

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
1
36
Citat:
Uporabnik Dr_Strangelove pravi:
Scanje proti vetru. Isto kot tista dizelska hibridna jajca od PSA koncerna, ki ne grejo nikamor in imajo obup porabo.
Heh,sem enkrat videl,kako je voznik takega hibridnega Peugeota nekaj obračal oz.parkiral...samo malo hitreje je speljal v eno smer,se je takoj zraven elektromotorja prižgal še dizelski motor za tiste dve do tri sekunde.
Izpadlo je prav debilno...hibrid ki ti pri PARKIRANJU pri 3 km/h prižiga mrzel dizelski motor
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
17.164
413
83
www.adriamedia.si
No, pa prihaja Scenic s tem sistemom ... Hybrid Assist. 10 kW elektromotor ob 1.5 dCi 110. Normno ima porabo nižjo od Priusa ...
Pa isti sistem paše tudi v Megana, Talismana ...
Upam, da čimprej dobimo na test, da vidimo koliko zniža porabo v realnosti. Ker cene in dodatna masa sta nizka (dodatne teže je za ene 25 kil, z baterijo vred). Zna biti za nekaj časa sprejemljiva rešitev predvsem pri majhnih, poceni avtih.
 

Ogo

Majstr
28. jul 2007
5.431
379
83
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
No, pa prihaja Scenic s tem sistemom ... Hybrid Assist. 10 kW elektromotor ob 1.5 dCi 110. Normno ima porabo nižjo od Priusa ...
Pa isti sistem paše tudi v Megana, Talismana ...
Upam, da čimprej dobimo na test, da vidimo koliko zniža porabo v realnosti. Ker cene in dodatna masa sta nizka (dodatne teže je za ene 25 kil, z baterijo vred). Zna biti za nekaj časa sprejemljiva rešitev predvsem pri majhnih, poceni avtih.
Verjetno bo predvsem sprejemljiva rešitev za servise po izteku garancije.

Nekje v stilu Peugeotove hibridne pogruntavščine.
 

Gasper008

Majstr
24. sep 2012
3.772
286
83
Za 48V sistem z dizlom sem zgoraj napisal, da raje sploh ne računam, ker bo cena preko vseh mej.

Poraba bo super duper in dober PR material, ko bo pa potrebno odpreti denarnico se bo pa zataknilo. OK, dopuščam možnost, da se bodo šli promocijsko ceno, ampak v tem primeru ob omejenih prodajnih količinah (Dober indic za to je da Siol trdi, da v slo ne bo na voljo).

Še en video o Renaultovem sistemu:

Torej osnovnemu dci 110 EDC za 23.400 € je potrebno dodati:
- 48V Li-ion baterijo sposobno 10 kW (v praksi 4 kW)
- 10 kW električni motor (v praksi 4 kW)
- 48V/12V inverter
- električna klima in ostali porabniki, ki so tipično na jermenu?
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
17.164
413
83
www.adriamedia.si
To, ali se bo prodajal pri nas ali ne (in kako bi se prodajal, če bi se), je popolnoma irelevantno za to tehnologijo. Vprašanje je le, kako se bo prodajala na velikih trgih. Če bo tam OK (ne le Renaultova, na splošno), potem se bo prijela.
Je pa vse skupaj pač posledica siljenja k čim nižjim izpustom (ob tem pa recimo ladje in lokomotive v luft zmečejo svinjarije, kolikor hočeš - tovorne ladje s itak onesnaževalec št. 1). In s tem tempom, kot gre naprej, zna biti tole še najcenejša rešitev, če gledamo v recimo naslednjih 10 ali 15 let ...
 

AndY1

Rusofil
Osebje foruma
18. sep 2007
15.435
693
113
Se strinjam. Na globalni ravni, če sem slišal pravi podatek, je osebni promet odgovoren za 16% izpustov. Ladje s svojim mazutom pa sploh zmagajo.
Ampak kljub temu, če gledamo na lokalnem nivoju, se je potrebno vsaj toliko potruditi, da se emisije umakne iz urbanih okolij, torej da bodo vsaj naši otroci dihali zrak, v katerem ne bo benzena, dizlovih delcev in ostalih kancerogenih snovi.
Se mi obrne, ko s hčerko hodim domov iz šole, pa zagledam oblak črnega dima, ki se pokadi izza dizla, ki potegne s križišča.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
9.881
1.967
113
Dajte vi enkrat primerjat jonagold z delišesom in ne s tepko.

Koliko ima ladja izpusta na tono prevoženega tovora in koliko kamion, da avta sploh ne omenjamo?
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
17.164
413
83
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik McGiver pravi:
Dajte vi enkrat primerjat jonagold z delišesom in ne s tepko.

Koliko ima ladja izpusta na tono prevoženega tovora in koliko kamion, da avta sploh ne omenjamo?
Veliko, veliko več. NOx, trdni delci, žveplovi oksidi in še nekaj stvari so problem, vzrok pa gorivo in nobenih okoljskih predpisov.
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
7.066
605
113
Pomeni Tamiči na vodi.
Kdor je pa že kdaj za njem vozil pa ve kaj govorim.
 

Floki

Guru
6. sep 2007
6.075
766
113
Lahko povem samo za izpuste žvepla. 16 supertankerjev izpusti letno enako količina žvepla kot vsi avtomobili na svetu skupaj.
 

jest5

Guru
18. avg 2007
18.234
966
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Podobno velja za NOx
No za tole malo dvomim, ker nekako nimajo navitih mašin, ki bi delovale pri visokih tlakih in temperaturah.