Pozdravljeni,
Ker ne vidim osebno nobene logike, da bi imel osebni avto (enkrat sem si spodosil Teslo in med drugim ugotovil, nisem vedel, da je doma brez njihove polnilnice ne moreš napolnit na 100% in da je realen range - testirano, ko je bilo zunaj cca. +5 stopinj - daleč od tega, kar piše na papirjih, ki da se težka noga še kako pozna).
Zato me čisto if firbca zanima, kaj je poanta električnih vozil. Ekologija? Če je temu res tako, dajmo si naliti čistega vina:
Se kdo vpraša, kakšen vpliv na ekološko proizvodjo avta ima država, kjer je vozilo oz. sestavni deli za vozilo narejeni. Npr. elektrika pridobljena v Bolgariji, Romuniji, Poljski ipd. je v večiji primerov še vedno iz premoga in drugih trdih goriv. Med tem, ko v Nemčiji prednači jederska energija in obnovljivi viri. Eno je torej, koliko avto izpusti v zrak v dobi uporabe, drugo pa, koliko v času proizvodnjega procesa. Če pogledamo kvaliteto zraka npr. v Bolgariji, je ta podatek izredno pomembne.
Ali morda kdo ve, koliko izpustov povzroči tovorna ladja, da pripelje premog iz (če se ne motim) Indonezije v Luko Koper, in koliko izpustov naredi TEŠ6, da proivede elektriko za električen avto?
Ali morda kdo ve, koliko nevarnih snovi se sprošča ob izdelavi ene baterije za električno vozilo? Zanimiva izjava predsednika uprave FCA, Gergia Marchionne, kjer se opira na dejstvo, da je 76% svetovne električne energije (v Sloveniji 61%) pridobljenih iz fosilnih goriv (mazut, premog..) z visokim ogljičnjim odtisom. Merchionne poudarja, da se pri izdelavi enega akumulatrija (primer na Tesli) sprosti toliko ogljikovega dioksida, kot ga povprečen bencinski avto pridela v 150.000 kilometrih..
Ali morda kdo ve, koko se bodo baterije reciklirale, kolikšen bo strošek le tega in kakše bo vpliv na ekologijo?
Ali morda kdo razmišlja, koliko ima starost baterije in posledično stoške menjave le te vpliv na padec vrednosti električnega vozila.
Da me ne bo kdo narobe razumel. Nimam nič proti električnemu vozilu in še manj proti uporabnikom le teh. Moti me edino to, ker se govori, kako je to vse super ekološko in in sploh...
Pa o tem, ali je litija sploh dovolj, da bo lahko poraba le tega zadovoljila proizvodnjo, pa o pridobivanju kobalta in izkoriščanju delavcev, kjer v Republiki Kongo za to izkoriščajo otrpke...
Ker ne vidim osebno nobene logike, da bi imel osebni avto (enkrat sem si spodosil Teslo in med drugim ugotovil, nisem vedel, da je doma brez njihove polnilnice ne moreš napolnit na 100% in da je realen range - testirano, ko je bilo zunaj cca. +5 stopinj - daleč od tega, kar piše na papirjih, ki da se težka noga še kako pozna).
Zato me čisto if firbca zanima, kaj je poanta električnih vozil. Ekologija? Če je temu res tako, dajmo si naliti čistega vina:
Se kdo vpraša, kakšen vpliv na ekološko proizvodjo avta ima država, kjer je vozilo oz. sestavni deli za vozilo narejeni. Npr. elektrika pridobljena v Bolgariji, Romuniji, Poljski ipd. je v večiji primerov še vedno iz premoga in drugih trdih goriv. Med tem, ko v Nemčiji prednači jederska energija in obnovljivi viri. Eno je torej, koliko avto izpusti v zrak v dobi uporabe, drugo pa, koliko v času proizvodnjega procesa. Če pogledamo kvaliteto zraka npr. v Bolgariji, je ta podatek izredno pomembne.
Ali morda kdo ve, koliko izpustov povzroči tovorna ladja, da pripelje premog iz (če se ne motim) Indonezije v Luko Koper, in koliko izpustov naredi TEŠ6, da proivede elektriko za električen avto?
Ali morda kdo ve, koliko nevarnih snovi se sprošča ob izdelavi ene baterije za električno vozilo? Zanimiva izjava predsednika uprave FCA, Gergia Marchionne, kjer se opira na dejstvo, da je 76% svetovne električne energije (v Sloveniji 61%) pridobljenih iz fosilnih goriv (mazut, premog..) z visokim ogljičnjim odtisom. Merchionne poudarja, da se pri izdelavi enega akumulatrija (primer na Tesli) sprosti toliko ogljikovega dioksida, kot ga povprečen bencinski avto pridela v 150.000 kilometrih..
Ali morda kdo ve, koko se bodo baterije reciklirale, kolikšen bo strošek le tega in kakše bo vpliv na ekologijo?
Ali morda kdo razmišlja, koliko ima starost baterije in posledično stoške menjave le te vpliv na padec vrednosti električnega vozila.
Da me ne bo kdo narobe razumel. Nimam nič proti električnemu vozilu in še manj proti uporabnikom le teh. Moti me edino to, ker se govori, kako je to vse super ekološko in in sploh...
Pa o tem, ali je litija sploh dovolj, da bo lahko poraba le tega zadovoljila proizvodnjo, pa o pridobivanju kobalta in izkoriščanju delavcev, kjer v Republiki Kongo za to izkoriščajo otrpke...