Gretje ne dela?

BigBoss

Pripravnik
12. okt 2007
192
0
16
Posavje
Avto je Renault Laguna l97 1.8RT z ročno klimo.

Zdej, ko se je malo shladilo, sem opazil, da mi gretje v kabini ne dela zadovoljivo. Sicer piha toplo, vendar ne vroče, avto pa rabi dosti časa, da se segreje. Najbrž mu to, ko bodo temperature padle pod 0°C, ne bo uspelo.

Sedaj me pa zanima, če je obvezna zamenjava grelca ali se da to še na kakšen drug način rešit.

Hvala za odgovore.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.190
1.804
113
Citat:
Uporabnik BigBoss pravi:
Sicer piha toplo, vendar ne vroče, avto pa rabi dosti časa, da se segreje.

Po napisanem sodeč je šel v maloro ventil, ki odpira dotok vode na hladilnik (termostatski).

Kako to ugotoviti? Vžgeš hladen avto (imej pomagača) in daš gas (par jurjev obratov) ter držiš. Motor se bo segreval...če ventil dela OK bo se najprej segrel motor (cevi, ki grejo na hladilnik bodo mrzle), nato pa v v nekem določen trenutku ventil odprl (običjnao ko doseže oz. že preseže delovno temperaturo), ter vroča voda bo šla še na hladilnik.
Torej...cevi bodo najprej mrzle potem pa v trenutku vroče.

V kolikor NE dela in se je zataknilv 'odprti pozi'...se bo pri taki proceduri praktično takoj začela segrevati tudi cev oz. hladilnik (hkrati z motorjem)


Torej mora motor že v štaru 'segrevati' večjo količino vode, ki pa se že tudi hladi na hladilniku.


V kolikor termostatski ventil dela OK potem je najverjetnejši razlog za ne gretje zamašena pečka v kabini (če ni hudega pomaga čiščenje, če pa je kriza pa zgolj menjava le te).
 

boskosi

Fizikalc
4. sep 2007
1.423
1
38
kot so ti že povedali bo po vsej verjetnosti kar termostat kriv ...... na mojem R19 enaki simptomi, krivec enak ........ test je najenostavneje narest kot ti je opisal vincent, s tem da ne potrebuješ pomoči ..... termostat odpre veliko kasneje, tako da ko boš avto zalaufal lahko greš kar probat gumi cev do kiler, če bo topla takoj je termostat v okvari (delno odprt) ........ če boš pa ugotovil da termostat sela pa probaš malo pečko sprat kar z vodo ..... če še vedno ni vredu, bo potrebna menjava
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.190
1.804
113
ne.

sicer če je ima avto delavno temperaturo pa tebi piha mlačno..potem pa ja!

Ena od opcij je tudi ta: avti imajo tudi ventil, ki odpira in zapira dotok tople vode na pečko (premikaš za z gumbom s katerim določaš hladen/toppel zrak) - vsaj pri starih avtih je tako (jaz sem imel ta problem, da ventil ni zaprl dotoka, pa je bilo stalno vklopljeno gretje - razen če sem se splazil ob sovoznikovem sedežu za sredinsko konzolo in ga ročno zaprl - dotipa pa si ga tako, da si gumb obračal in po zvodih došlatal zadevo). Torej poskusi parkrat odpreti in zapreti tople(hladen zrak (skrajne lege).

Torej...lahko da je tudi ta ventil, na vsak način pa je še vedno potencialni glavni krivec zamašena pečka.

Na vsak način pa če se avto zelo zelo počasi segreva, ter posedilčno mlačno piha išči vzrok v termostatskem ventilu.
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.156
55
48
Osrednja Slovenija
Al imotor drži 90 stopinj tudi med vožnjo?
Če ja, potem poskusi prečistiti pečko. Postopek bom prilepil kasneje, ker sem isto pisal že žblj-krat, gre se pa zaisti princip. Po čisščenju tudi zamenjaj komplet antifriz.
 

boskosi

Fizikalc
4. sep 2007
1.423
1
38
Citat:
Uporabnik BigBoss pravi:

Še nekaj. Če bi rekel, da piha mlačno in ne toplo bi to kaj spremenilo stvar?




ne, pri meni je bilo enako oziroma je bila potrebna kr orenk dolga vožnja da je začelo dokaj toplo pihat



EDIT: ja šele zdaj videl, kot je rekel samojed, če temperatura med vožnjo pade je definitivno kriv termostat, meni je iz 3/4 padlo na 1/4 med vožnjo, še posebaj po avtocesti
 
Nazadnje urejeno:

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.156
55
48
Osrednja Slovenija
1. del:
Vzrok je znan, možnosti je več.
Vzrok je ta, da imaš zapacan radiator (pečko) v kabini, seveda ob pogoju da ti cagar za temperaturo kaže tako kot je treba, med polovico in tričetrt, kar pomeni da motor se ogreje. Če se motor ne ogreje, je zanič termostat na glavi.
Pečko pa lahko zamenjaš (najboljše, a najdražje), lahko jo daš sčistit, lahko pa najprej sam probaš, ker bo najceneje.
snameš cevi, ki gredo v kabino, nato pa na izhodno cev (mislim da gre ta na expanzijsko posodo) natakneš vrtno cev za zalivanje in spustiš skozi vodo. Na izhodno zato, da bo voda krožila v obratni smeri.
Če boš videl da je ven zmetalo precej svinjarije bo sigurno bolje.
Priporočam še podoben postopek s hladilnikom in motorjem, da čim bolj spucaš cel sistem, nato pa seveda naliješ nov antifriz. (ker še ne zmrzuje, lahko za probo naliješ vodo, da boš videl če greje, ker če ne boš ob menjavi pečke spet dolival nov antifriz. Če bo grelo, pač spustiš vodo ven in naliješ antifriz noter in veselo čakaš zimo).

Nadaljevanje:
Antifriza bo itak veliko steklo ven, zato je najbolje da poskusiš izprati še hladilnik in expanzijsko posodo ter testirati z navadno vodo. Če bo v redu, boš vodo spustil in nalil antifriz. Poglej v knjižico koliko približno drži hladilni sistem. Če je to recimo 5 litrov, potem boš vodo spustil ven, pa ne bo vsa odtekla. Naliješ potem 2.5 litra koncentrata, ki se meša v razmerju 50/50 in ostalo dodaš vodo, pa imaš 5 litrov hladilne tekočine oz. antifriza.
 

roseanne

Pripravnik
9. avg 2007
364
0
16
imela identičen problem (sicer drug model avta), avto se mi je ful ful počasi segreval - problem je bil v termostatu - kot so ti napisali že drugi.
 

BigBoss

Pripravnik
12. okt 2007
192
0
16
Posavje
Hvala vsem.

Še pojasnilo. Motor se normalno segreje (kazalec je na polovici, kjer tudi mora bit) in ohranja konstantno temperaturo med vožnjo - po avtocesti ali pa po mestu. Očitno je res pečka zamašena.
 

boskosi

Fizikalc
4. sep 2007
1.423
1
38
za vsak slučaj probaj še test kot ti je opisal samojed ....... upaj da boš lahko rešil že z pranjem pečke, ker drugače zna bit jeba
 

Bucko

Fizikalc
28. avg 2007
1.717
39
48
Sej če je termostat zaštekan, se bo motor itak normalno grel, in ohranjal konstantno temperaturo ...
Preveri najprej to, da ne boš imel nepotrebnega dela s čiščenjem pečke.
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.156
55
48
Osrednja Slovenija
Ne bo se motor normalno grel. Če je zaprt se bo pregrel, če je odprt bo pa med vožnjo zgubil temperaturo. Zato sem ga pa vprašal če drži konstantno temperaturo.
 

Pongo

Pripravnik
19. jul 2007
644
0
16
Obišči stran
KSZ in ker je tema že odprta.


Kaj pa je problem če gretje normalno deluje(vroče piha), kazalec za tempareturo vode motorja pa pocasi pride do 90 stopinj, in hitro pade nazaj pod 90 stopinj, sploh pri pocasnejsi voznji z manjsimi obrati.
Jaz predvidevam da termostat, kaj pa menite ostali?
 

Pongo

Pripravnik
19. jul 2007
644
0
16
Obišči stran
vzrok tiči v pečki za gretje-99%
grin1.gif