elektronsko cestninjenje...

ngc2392

Majstr
4. okt 2007
2.109
485
83
kranj
sedanji način vinjet mi osebno popolnoma ustreza - za 110 eur si kupim "svobodo" avtocest in se ne sekiram več glede tega. ker jih res dnevno uporabljam in če pomislim, da bi se moral voziti po stranskih magistralkah, me zaboli. srce, pa še denarnica zaradi poškodb avta
smile-1.gif

ok, resnici na ljubo so določene ceste deležne popravil in ni več off-roada, hehe.
no, ko bo (nič ne dvomim, da ne bo...) prišlo elektronsko plačevanje po porabi, se bojim da bo prišlo do sledečega:
- po stari navadi se bodo dve ali tri firme že na razpisu zgrizle med sabo
smile-1.gif

- ko bo ta saga za nami (seveda 1000% preplačana), bo država strošek cestnine nabila v nebo (nekam onkraj urana...), ker bo pač morala dobiti strošek zajebavanja tistih x firm nazaj
- folku bo posledično počil film in namesto na avtoceste se bo vozni park bolj ali manj premaknil na stranske magistralke
- folku (stanovalcem ob teh cestah, ki bodo vsak dan prenašali vse večji promet) bo posledično počil film in bojo šli v luft in delali zastoje
in barikade...
- porast prometa na (seveda) slabih in nevzdrževanih cestah bo prinesel večji procent nesreč in poškodovanih
- raznim inštitucijam za varnost na cesti bo počil film, ker jih bodo zaradi večjega porasta nesreč takoj pribili na križ (seveda dlje od uniformiranih stavkov kot prevelika hitrost/neprilagojena vožnja/alkohol ne bodo prišli)
- tistih nekaj ljudi, ki grejo enkrat na mesec na avtocesto, bo zelo srečnih, ker bodo lahko plačali avtocesto dejansko po prevoženem kilometru in bodo lahko vozili po skoraj praznih avtocestah
smile-1.gif

- ker bodo prilivi od ac manjši, bodo povišali strošek kamionarjem
- folku (klobasi & co.) bo posledično počil film in bodo štrajkali in blokirali ceste

...no, lahko se pa seveda (zelo) motim. o svizcu in čokoladi še ne bom razpredal. pač razmišljam.
 
Nazadnje urejeno:

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Da skrajšam tvoje filozofiranje: izvajalec je že izbran in že postavlja sistem, konec leta bo v funkciji. Nekega dne bo Dars ali minister rekel, "konec vinjet, gremo cestninit avte po kilometru" in to je to. Infrastruktura bo že postavljena, samo kupili bomo OBU enote in evo.
 

IbizaDriver

Guru
Osebje foruma
21. jul 2007
10.192
3.821
113
Pa vseeno: poznam jih precej, ki se bodo za 5-10 eur mesečnega prihranka raje vozili vzporednih cestah. Plačevalo se bo namreč več, veliko več, saj se bo poleg denarja, ki gre darsu, plačevalo še za drag sistem, pa tiste napravice za v avto, pa razna vzdrževanja itd...

Koliko? Če pogledam primer žene, ki se vozi iz Vrhnike v ljubljano, v bližino žal: če bi veljala cena kot na hrvaškem, bi mesečno za to plačevala 70-80 eur, letno pa recimo 800 eur. Samo za pot iz viča do BTC-ja bi se mesečno plačevalo 43 eur, letno pa čez 500 eur.

Zadeve si lahko želijo samo tisti "rovtarji", ki gredo enkrat mesečno v ljubljano in morajo imeti zdaj vinjeto, potem pa jih bo prišlo manj (ali pa tudi ne: samo enkratna mesečna pot iz recimo cerknice v BTC bi letno stala 84 eur, če se gre še na morje ali pa recimo v toplice, bi bili že tam kot so zdaj z vinjeto.
 

Ledenko

Guru
18. jul 2011
2.473
859
113
Pred kratkim sem na enem slovenskem novičarskem portalu bral intervju (mislim da je šlo za osebo iz darsa), kjer je bilo omenjeno, da je to elektronsko cestninjenje, ki ga trenutno gradijo, primerno samo za tovorni promet, ne pa tudi za avtomobile (da ga ni možno nadgraditi) in da bodo vinjete še lep čas.
 
Nazadnje urejeno:

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Tehnično gledano ni težav za uvedbo cestninjenja za avte. Recimo v Belorusiji tak sistem deluje gladko.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.366
229
63
Kras
www.mtl.si
Na določenih relacijah že AC v rush hour ne požira prometa (štajerka od Domžal naprej, itd.), na regionalkah bi vse stalo.
Samo poglej regionalko Vrhnika - Ljubljana, ko je prometna na AC. Vse stoji.
Tako da, po moje, nimaš šans da se voziš po regionalki v bližini Ljubljane in ostalih regionalnih centrov, razen če imaš službo izven rush hour, potem bi potencialno šlo.
Spet drugo je, če si kje v "vukojebini".

Res srčno upam, da ne bo kakemu bedaku padlo v glavo uvest cestninjenje po prev. razdalji.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Če se ne motim smo se temu že zavezali, je pa k sreči sedaj Nemčija uvedla pavšal (vinjete) in se nikamor ne mudi.
Po moje bi bila kombinacija obeh sistemov idealna. Vinjeta po neki realni ceni (ker sedanja ni realna) ali cestninjenje po prevoženem km - po izbiri. Ja vem utopija.
 

ngc2392

Majstr
4. okt 2007
2.109
485
83
kranj
ja, govoriš verjetno o kamionskem modelu? ali že avtomobilskem?

...a bo treba začet varčevat za rezervne dele avta
smile-1.gif
 

Mikrohard

iPhone Profi
20. jul 2007
5.829
724
113
www.jernej.org
Citat:
Uporabnik McGiver pravi:
Vinjeta po neki realni ceni (ker sedanja ni realna)
Zakaj sedanja cena ni realna? Je previsoka ali prenizka?

Glede na Darsove prihodke bi rekel, da je previsoka? http://svetkapitala.delo.si/aktualno/dars-lani-z-visjimi-prihodki-in-dobickom-1713

Edina stvar, ki je jaz pri vinjenti ne maram, je lepljenje na šipo. Naj naredijo evidenco preko registracijske tablice. Če lahko radar prepozna tablico pri prekrškarjih, bi jo lahko tudi cestninski sistemi. Vsaka dodatna šara v avtu je res sama sebi namen (beri: da nekdo zasluži).
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Ima pa zato norveška firma za njo. Tako je pač pri nam z javnimi naročili, prijavljajo se posredniki, potem jim pa podizvajalci ali partnerji naredijo stvar. Referenca gre pa potem temu posredniku. Pač Slovenija ...

Težko previsoka, še precej kreditov je treba odplačat, prenove so vse dražje in obsežnejše zaradi višjih standardov in več prometa, pripravlja se gradnja tretje osi in obalnih hitrih cest, ter širitev avtocest okoli Ljubljane in na priključnih krakih (20-30 km avtocest v vsako smer), to bo pač koštalo še nekaj milijard. Če se nabran denar steka v nove ali obnovljene ceste, ni to nič narobe. Problem je, ker država skoraj vse Darsove dobičke pobere v proračun, da lažje izplačamo plače javni upravi ter penzije.
 

Mikrohard

iPhone Profi
20. jul 2007
5.829
724
113
www.jernej.org
Dokler ima podjetje čisti dobiček, to zame pomeni, da prihodki presegajo odhodke (kamor padejo tudi redni stroški odplačevanja kreditov, obnove cest, itd). Ko pa se odhodki začnejo približevati prihodkom (ko se bo vzelo nove kredite za nove ceste, ko bodo letni stroški vzdrževanja višji, itd)... takrat je pa potem res čas, da se na nek način dvignejo prihodki (npr. z višanjem cene vinjet ali pa uvedbo elektronskega cestninjenja). Ampak dokler ima Dars na leto 50 do 100 milijonov € presežka denarja jaz res ne vidim razloga za to.
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
12.300
3.409
113
Slovaški sistem elektronske vinjete bi bil čisto Ok , ker pol bi veljala vinjeta točno eno leto od nakupa. Sedaj pa je loterija če kupiš avto sredi leta.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.366
229
63
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Mikrohard pravi:
Dokler ima podjetje čisti dobiček, to zame pomeni, da prihodki presegajo odhodke (kamor padejo tudi redni stroški odplačevanja kreditov, obnove cest, itd). Ko pa se odhodki začnejo približevati prihodkom (ko se bo vzelo nove kredite za nove ceste, ko bodo letni stroški vzdrževanja višji, itd)... takrat je pa potem res čas, da se na nek način dvignejo prihodki (npr. z višanjem cene vinjet ali pa uvedbo elektronskega cestninjenja). Ampak dokler ima Dars na leto 50 do 100 milijonov € presežka denarja jaz res ne vidim razloga za to.
Hehe, to je način delovanja v banana republikah. Recimo primer: dogovorjen kredit z moratorijem nekaj let. Teh par let bi lepo odpirali šampanjce in se vozili zastonj, potem bi nam pa zategnili pas okrog vratu.
Pravilno je, da se postavi finančno konstrukcijo za celotno življensko dobo oz. vsaj za dobo odplačila kredita, če ne gre drugače in ustrezno prilagodi cestnino temu.
IN SEVEDA NIKAKOR, DA V PRIMERU DOBIČKA KAKŠNO LETO, TA DENAR POBAŠE DRŽAVA IN GA PORABI ZA DRUGE STVARI.
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
14.673
6.229
113
Citat:
Uporabnik Mikrohard pravi:
Citat:
Uporabnik McGiver pravi:
Vinjeta po neki realni ceni (ker sedanja ni realna)
Zakaj sedanja cena ni realna? Je previsoka ali prenizka?

Glede na Darsove prihodke bi rekel, da je previsoka? http://svetkapitala.delo.si/aktualno/dars-lani-z-visjimi-prihodki-in-dobickom-1713

Edina stvar, ki je jaz pri vinjenti ne maram, je lepljenje na šipo. Naj naredijo evidenco preko registracijske tablice. Če lahko radar prepozna tablico pri prekrškarjih, bi jo lahko tudi cestninski sistemi. Vsaka dodatna šara v avtu je res sama sebi namen (beri: da nekdo zasluži).
Saj radar tega ne pocne.