Ob vzratni vožnji polna prikolica zablokira

nadebudnez

Pripravnik
4. okt 2010
243
0
16
Eno leto imam prikolico "BÖCKMANN AB 2513/135", (ima naletno zavoro )
vidna kot tretja slika na linku: http://www.dovzan.si/?p=akcije

Prikolica je super, imam pa eno težavo.

1.
Če prazno oz. malo naloženo prikolico vozim vzratno - ni problemov.
2.
Če pa imam polno naloženo, npr. vsaj 500 kg in vozim vzratno , nekaj metrov gre, potem pa prikolica zablokira , ne gre več nazaj. Kolesa čisto zablokirajo, če malo na silo pritisnem vzratno z avtom, se prikolica nič ne premakne, gre pa kar priklopna štanga v zrak (če si predstavljate).
Pa nisem vozil vzratno v breg, temveč celo malo navzdol oz. po ravnini.

Sem klical Dovžana, pa pravi, da teh težav ne pozna . Rekel je, da naj v tem priemru kar dodatno pritisnem z avtom nazaj in se bo sprostilo. Sem poskušal, vendar mi je, kot sem rekel, štango dvigovalo in sem se bal, da bo kaj zlomilo.
 

veselilisjak

Sloven´c
22. jul 2007
25.331
355
83
38
Zato se pa reče naletna. Ko zabremzaš se stisne. Isto se naredi ko polno rineš rikverc.
 

jello

Guru
22. sep 2008
9.644
3.530
113
Ali je naletna naprava (oziroma vzvodje pod amortizerjem - tisto kar je na koncu "štange z navojem", ki je na spodnji strani vlečnega droga) za naštelat/namazat ali pa preveč sunkovito voziš v rikverc.
 

nadebudnez

Pripravnik
4. okt 2010
243
0
16
vem, v čem je smisel naletne
zato seveda nisem sunkovito vozil vzratno

Bilo je tako, da sem polno prikolico peska peljal vzratno po blagem klancu navzdol, šlo je cca. 5 metrov, potem pa je zablokirala
 

synthman

Fizikalc
22. avg 2007
7.226
0
36
Citat:
Uporabnik nadebudnez pravi:
vem, v čem je smisel naletne
zato seveda nisem sunkovito vozil vzratno

Bilo je tako, da sem polno prikolico peska peljal vzratno po blagem klancu navzdol, šlo je cca. 5 metrov, potem pa je zablokirala
Pravilno da je blokirala. tako pač delujejo te zavore. Nimaš kaj vozit rikverc z naletno zavoro.

Imaš pa nabrž kje kako ročko ali knof, ki to zavoro blokira. Lahko je tudi tako, da mora en držat ročko, drug pa vozi rikverc tistih par m.
 

jello

Guru
22. sep 2008
9.644
3.530
113
Citat:
Uporabnik synthman pravi:
Citat:
Uporabnik nadebudnez pravi:
vem, v čem je smisel naletne
zato seveda nisem sunkovito vozil vzratno

Bilo je tako, da sem polno prikolico peska peljal vzratno po blagem klancu navzdol, šlo je cca. 5 metrov, potem pa je zablokirala
Pravilno da je blokirala. tako pač delujejo te zavore. Nimaš kaj vozit rikverc z naletno zavoro.

Imaš pa nabrž kje kako ročko ali knof, ki to zavoro blokira. Lahko je tudi tako, da mora en držat ročko, drug pa vozi rikverc tistih par m.

bonk.gif


No zdaj smo leta 2012, to pomeni ca. 25 let po tistem ko so nehali prodajati prikolice, ki so imele sistem kot ga opisuješ. S pravilno naštelano prikolico se mora dat normalno peljat v rikverc, brez da kdo kaj šari okol naletne. Ni važno ali je polna ali prazna.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.837
3.858
113
Citat:
Uporabnik nadebudnez pravi:
vem, v čem je smisel naletne
zato seveda nisem sunkovito vozil vzratno

Bilo je tako, da sem polno prikolico peska peljal vzratno po blagem klancu navzdol, šlo je cca. 5 metrov, potem pa je zablokirala

Smisel naletne je da ko se poveča sila na vlečni drog v smeri vožnje na XX Nm se aktivira zavora, če greš ti vzvratno si avtomatično silo obrnil tako da je vsa sila, ki premika prikolico enaka (smer) kot tista pri zaviranju. Pri polni prikolici imaš tako veliko silo ki pač aktivira zavoro, tako da je to normalno.

Kot so že omenili ene prikolice imajo možnost izklopa naletne za primer premika nazaj. Boljše prikolice imajo pa še reverzni avtomat (torej kolesa pri vožnji nazaj ne blokirajo).
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.837
3.858
113
Boljše = avtomat za vzvratno vožnjo! Sej lahko probaš če ti ročna ne prime pri vožnji v rikverc je precje poceni avtomat in vse večje prikolice ga večinoma imajo!

Opcija je jasno tudi kaj drugega, recimo narobe naštelana naletna zavora, slab "amortizer", ipd. .. ampak to se pozna tudi pri vožnji naprej ko pipneš zavoro ali pa zavreš z motorjem pa dobiš super kick od zadaj!
grims-1.gif
 

jello

Guru
22. sep 2008
9.644
3.530
113
Rückmatic sistem kot se reče vzvodu, ki sprosti bremzo, ko greš v rikverc imajo vse naletne. Tudi tiste na prikolicah iz baubau trgovin za 600 EUR. Se pravi tudi "slabše". Če je pravilno naštelano in namazano dela tudi če je amortizer zanič.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.837
3.858
113
Tiste iz baubaua nima niti naletne tako da verjamem.

Sicer pa včasih je tole veljalo, "nemške" prikolice so bile dražje in so to imele, "italljanske" pa ne so bile pa cenejše. Kaj je danes na trgu ne vem, verjetno še večji poden kot včasih (pa ne govorim sedaj za 30 let nazaj).
 

jello

Guru
22. sep 2008
9.644
3.530
113
Niti ne. Če bi imel v mislih tiste brez naletne bi napisal 400 EUR.

Od leta 1998, odkar morajo biti v slo prikolice homologirane so se pri nas prodajale izključno prikolice z naletnimi zavorami znamk al-ko ali knot. Obe imata isti sistem in pri obeh v tem času varianta brez rückmatica ni obstajala.

Ja, danes se prodaja večji poden kot 10 let nazaj. Vsaj kar se tiče konstrukcije in materiala. Osovine, zavore, naletne naprave, svetlobna oprema pa je enaka.
 

nadebudnez

Pripravnik
4. okt 2010
243
0
16
malo ste zajadrali v smeri slabe prikolice...

da ponovim:
- imam prikolico BÖCKMANN AB 2513/135" za 1800 EUR, torej je daleč od "poden" prikolice
- je stara eno leto
- izgleda takole:
http://www.google.si/imgres?q=...&ved=1t:429,r:6,s:0,i:83


Na tej strani piše:
http://www.dovzan.si/?p=tovorne-prikolice-nizkopodne-alu-eno2
"Poleg tega pa je KNOTT razvil tudi posebni avtomat za vzvratno vožnjo, tako da nimate nobenega problema pri vzvratni vožnji z zavorami."
In tole izgleda da ne deluje v redu.

In kot sem že v začetku zapisal:"Sem klical Dovžana, pa pravi, da teh težav ne pozna . Rekel je, da naj v tem primeru kar dodatno pritisnem z avtom nazaj in se bo sprostilo.
Sem poskušal, vendar mi je, kot sem rekel, štango dvigovalo in sem se bal, da bo kaj zlomilo. "


A je kdo že reklamiral prikolico Dovžanu oz. ali ima sploh servis?
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.088
3.574
113
Marlbor
Če zablokira, potem že nekaj ni v redu. Vzvratno niti ne moreš tako sunkovito speljati, da bi zavora prav zablokirala kolesa.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.837
3.858
113
Če je prikolica nova jo pač pelji na servis, če ima avtomat potem se to ne sme zgodit.

Lahko sicer preveriš zavore pa po potrebi malce namažeš, če prikolica stoji pol leta se rado kaj zatakne/zarjavi.
 

jello

Guru
22. sep 2008
9.644
3.530
113
Nikamor nismo zajadrali in nihče ni rekel da imaš slabo prikolico.

Sistem je enak na vseh prikolicah mlajših od 15 let, ni važno ali ima prikolica skupne teže 750 kg ("baubau shit") ali 3.500 kg (taka, ki že sama tehta čez 500kg). In pri vseh mora delat in tudi dela enako.

Videl sem takih primerov kot jih imaš ti nešteto. In vedno smo rešili tako da je bilo ali za naštelat ali za namazat. Pomoje imaš ti tisti navojni drog spodaj preveč zategnjen in ko greš rikverc ga nima kam sprostit. A v tiste tri niple na naletni si nabutal mast?