Vleka počitniške prikolice

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
ne bremzaš, sploh ne naglo, ker se začne žur..ampak nogo z gasa..pa mogoče malo bremzanja. sem vlekel dvakrat..prvic sem tok preteral, da sem se moral vstavit, da s eje umirila.
 

Drago

gps navigator
20. jul 2007
2.823
10
38
Stara Bučka
ksz.
Pri umirjanju prikolice zelo pomaga kratek in odločen pritisk na zavorni pedal. Pritisk mora biti zelo kratek. Nihanju in "račji hoji" prikolice pa se izognemo tako, da primerno razporedimo tovor, preverimo pritisk v gumah, pravilno obremenimo priklop (50kg) in kar je najpomembneje: ruda pripete prikolice naj stoji čimbolj vodoravno. Če je priklop na vozilu izveden nepravilno (prenizek ali previsok) bomo sigurno imeli težave. V primeru prevelikega naklona rude, lahko pride celo do poškodb podvozja prikolice. Za vleko prikolice so najboljša vozila z možnostjo regulacije višine.

S povečevanjem hitrosti med nihanjem samo povečamo nihanje, tako da se tega izogibajte. Kratek pritisk na zavorni pedal bo dovolj. Pišem iz izkušenj, ne na podlagi gostilniških debat.

Vedeti je treba tudi, da je vozilo pri vleki prikolice precej bolj obremenjeno kot ponavadi. Preverimo stanje tekočin, pritisk v gumah, vzvratna ogledala... Da se izognemo pregrevanju motorja je najbolje da vozimo ponoči, oz. v času nižjih temperatur. Poraba goriva zaradi skupne teže in večjega zračnega upora bo precej večja.

Pa še to. Če greste na dopust s prikolico ni nobene potrebe po postavljanju hitrostnih rekordov. 80 do 90 km/h bo povsem dovolj.
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
jaz sem lani prvič vlekel adriino prikolico z C4 (1.6 benz) s koroške do Pule. Sicer sem bolj dinamik po stilu vožnje, ampak sem se že vnaprej sprijaznil, da nebom postavljal kakih hitrostnih rekordov.

Jeba je predvsem na AC, ko piha veter. Peljal sem nekje od 90-110km/h celo pot, na AC so pa jeba še tovornjaki. Če voziš 100, jih prehitevaš počasi in delaš gužvo za sabo, če voziš 90 se najdejo nekateri, ki te prehitevajo (čeprav uradno ne smejo vozit več kot 90) itd...

je pa recimo vleka navadne prikolice - tovorne ta male, dost lažja kot počitniške.

Glede manevriranja - če sem prav videl, si že vlekel tovorno, če si jo kaj rikverc manevriral potem je princip isti, edino malo manj vidiš, zato je fajn, če ti kdo kaže kje je kako drevo itd.

V kempih jo pa itak postavljaš vedno med kaka drevesa zato jo na približno sparkiraš z avtom, potem pa na roke naprej (tu jo pa dva težko tišita, če je "gozdni" teren)
 

kazamurnik

Fizikalc
3. avg 2008
1.601
5
38
Odlično napisano...to je čisto dovolj kar rabi vedet.

Tisto pa ni iz gostilniških debat....sem poskusil in to ne enkrat...in še tisto je res skrajna sila. Sem se tudi navozil nekaj predolgih desk in profilov za okna.....izkušnje pač.
 

jello

Guru
22. sep 2008
9.667
3.555
113
Drago: to je bolj teorija. nastavljive rude imajo kake večje gradbene prikolice, osebnih avtomobilov z nastavljivo kljuko pa tudi še nisem srečal. V praksi da bi kar izbiral tako da boš imel rudo vodoravno ni možno, malo lahko višino reguliraš edino z višino gum.

Se pa strinjam z ostalimi da največja jeba sta teža zadaj in upor. Recimo prazna gradbena prikolica z navpičnimi rampami zadaj opleta ko hudič. zato ker je že narejena tako da je preveč teže zadaj (rampe). in tukaj težko karkoli mutiš z razporeditvijo tovora.
 

Drago

gps navigator
20. jul 2007
2.823
10
38
Stara Bučka
Vidim, da nisem najbolj jasno napisal.
cool-1.gif
Nastavljiva višina vozila, ne rude, je bila mišljena v mojem postu. To so vozila, ki imajo hidropnevmatsko vzmetenje (C5, nekatere Xsare, XM, BX, v glavnem Citroeni in nekateri Mercedezi, terenci...)

Od ostrega zaviranja pa ne odstopam. S tem podreš frekvenco nihanja prikolice in zadeva se umiri. Preizkušeno v praksi.
 

markoman

Fizikalc
19. avg 2007
2.566
17
38
drago, xsare nimajo hidravlike, najbrž si mislil xantio.

sicer pa jaz brez težav vlečem malo adrio z berlingom hdi 90 km. pomaga sicer, da ima že avto veliko čelno površino in odriva luft pred prikolico. nisem pa nič posebej vadil. zanašalo mi je na zadnjih 1000 km ni, s 3,6 metra pa je tudi dovolj kratka, da ni panike. če je večja, bo malo težje, ampak saj ni umetnost. probaj vedno tak parkirat, da boš odpeljal naprej in ti ne bo treba v rikverc. pa pojdi enkrat rikvercat po praznem parkirišču, da se navadiš, kako se obrača in "lomi" prikola.

sicer je omejitev res 80 km/h, ampak meni je brez problema letelo tudi 110, pa še bi šlo, pa raje nisem preiskušal. v italiji s prikolo ne smeš prehitevat, vsaj na severu ne. tako da si lepo obsojen vozit za tovornjaki 80-90 km/h. in to je to.
veliko varnih kilometrov.

aja, pa težje stvari (vodo ipd.) obvezno nekam na tla. v zgornjih omaricah mej samo lahke stvari in kot so rekli, probaj jo met v "vagi", da lahko kljuko dvigneš in obesiš na avto. ne "glisirat".

špegle sem jaz mel zunanje dodatne, ampak so se tako tresli, da noter skoraj nič ne vidiš. ker je berlingo precej širok, sem vozil kr na original špegle, gledal pa sem tudi nazaj skozi odgrnjena okna prikole, tak da sem videl promet za sabo, pa ni bilo težav.
 
Nazadnje urejeno:

voznikvozniku

Fizikalc
3. okt 2007
398
31
28
tukajle imam eno vprašanje..zakaj nihče, ki vozi počitniško prikolico npr. po avtocesti od Vrhnike proti Logatcu, ne uporablja počasnega pasu in dela gužvo na voznem pasu...to sem opazoval za 27. april. Na celotni relaciji do Postojne se niti eden na klancih ni umaknil na tisti tretji pas..pa valjda vozniki ne misli, da je to pas namenjen samo tovornjakom...
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Citat:
Uporabnik voznikvozniku pravi:
tukajle imam eno vprašanje..zakaj nihče, ki vozi počitniško prikolico npr. po avtocesti od Vrhnike proti Logatcu, ne uporablja počasnega pasu in dela gužvo na voznem pasu...to sem opazoval za 27. april. Na celotni relaciji do Postojne se niti eden na klancih ni umaknil na tisti tretji pas..pa valjda vozniki ne misli, da je to pas namenjen samo tovornjakom...

to misli 90% vseh šoferjev, koliko folka pa vidiš, da se vozi po desnem pasu, če je prazno? nihče... vsi se po sredinskem
 

malcomX

Plastic
21. jul 2007
20.111
2
36
39
Z nekega planeta
www.mojabivsa.com
Citat:
Uporabnik olfa pravi:

Prikolico, tovorno, z naletno zavoro sem že peljal, tako da samo osnovo kako in kaj poznam, tu pa se stvar tudi konča. Predstavljam pa si, da osnove so sicer na istem, ostalo, pa prav zaradi omenjenega volumna, ki ga vlečeš za sabo, pa ne.

Glej... Furaš itak strogo po predpisih oz. še manj. Kaj se zaviranja, pospeševanja in manevriranja tiče, pa vozi
kot da si na snežni cesti z dobrimi zimskimi gumami. Vse kaj delaš delaš počasi, bremzaš prvo z prestavami
in z bremzo na vozilu malo "pomagaš" in dokončno ustavljaš. Vozi malo bolj po jajcih in si predstavljaj da si na
snegu.

Če sem se jaz znašel, se boš še ti;

Fural sem za enega avto dilerja kakih 5 let nazaj. Misija je bla da gremo po en kombi. S frendom sedema v avto
in ko pridema gor, naju kliče šef, da boma po poti nabasala še eno prikolico. Eh eno malo prikolico bomo pa že
privlekli zraven. Ja če nebi bla 5 meterska z razbitim avtom gor.

Šef mi je rekel: vozi kot da si na snegu. Naredil sem cca 700km brez ene krizne situacije, res pa je da je blo kakih 600km
samo avtobana. Bi pa še šel enkrat to peljat brez problema.

Furaj kot da si na snegu z snežnimi gumami. AC 90, naselje 45 in si rešen večine muk.

Voziš recimo v četrti, začneš bremzat, prvo flikneš v tretjo prestavo, počasi spustiš kuplungo in z bremzo "dodelaš"
zaviranje. Prikolica zadi bo ko na tirnicah. Sicer pa reči kiremu sosedu da ti malo prikolico posodi, flikneš not
dve vreči cementa pa greš en krog po mestu, boš dobil občutek in na počitniško se boš navadil že pred mejo.
 

olfa

Majstr
4. sep 2007
2.372
155
63
Torej, kot vidite sem srečno končal svoje prvo vandranje po Dalmaciji z počitniško prikolico.

Vtisi pozitvni, tako da hvala za pametne nasvete.

Z prikolico je bilo narejenih okoli 1200 kilometrov, na relaciji LJ - Bosiljevo - Zadar in po stari cesti naprej do Makarske ter nazaj po isti poti praktično brez najmanjšega problema. Za najslabši odsek se je za vleko prikolice izkazal del med Ivančno Gorico in Sotestko (z izjemo nekaj krajših odsekov).
Klel sem samo dvakrat, enkra potiho, drugič pa zalo naglas. Razlog je bil v nizkem zadnjem delu avta, kjer sem dvakrat nasedel z kljuko. Enkrat malo v Zadru, ko sem zavijal na parking od trgovine in so me preganjali vatrogasci (ni bilo hujše panike), drugič pa sem nasedel konkretno v šibeniku, kjer je strm klanc navzdol in prehod čez progo v dveh nivojih. Kdor pozna Šibenik, je to tista cesta, ki gre iz centra proti kampu Solaris, tako da raje priporočam malo naokoli in brez problemov (naju je tja zapeljal GPS, pa tud še kšn drug je že klel tam). Posledica je bil precej prekrivljen priklop za štrom in podrajsano korito od rezerve, k sreči nič bolj groznega.

Z samo vleko ni bilo problemov, hitrosti pa sem se držal po avtocesti tja do 100 na regionalkah pa okoli 80, pač kolikor je dopuščala moč, nisem pa bil nikoli v napoto hehe.

Rikverc ni bil problem, ko sem le prepričal drago, da je veliko mrtvih kotov in da naj se raje malo bolj dere, kot da misli kako dobro maha
smile-1.gif
.

S prtljago nisem pretiraval, tako da je bil avto praktično prazen, vode v prkoli ni bilo, vse ostalo pa sem dal kar v torbah nad kolo, kot rečeno pa sva šla z zelo malo prtljage, saj je bilo samo en teden.

Malo me je motilo še škripanje kljuke, je pa res, da bunka ni bila podmazana niti malo in je vse skupaj bilo bolj na suho.

Kar je še omembe vredno so dodatni špegli in to, da se pač naučiš gledat v praktično vse štiri, z notranjim pa sem itak videl samo masko prikolice in spodnji rob šipe.

Še enkrat hvala za nasvete, sedaj se že lahko pridružim tistim, ki jih dajete, ni jih veliko, so pa
smile-1.gif