Okolju prijazni avtomobili

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.049
1.457
113
39
Ovohavam Ioniqa.. Ampak vidim, da bo treba nujno pocakat na vecjo baterijo
smile-1.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.038
4.049
113
Zakaj, da ne?

Ce imas polnilec, ki maksimalno polni z 3.2kW in napetost 230V, v ZDA lahko 240V, potem je 3200W/230V = 13.9A. V ZDA imas lahko tudi napetost 208V, kar pomeni 3200W/208V = 15.4A. Ce pri polnjenju pade napetost npr. na omrezju na 200V, potem je 3200V/200V = 16A.
Tok je variabilen in ne fiksen. Polnilna postaja oz. EVSE avtu po pilotskem kablu sporoca, koliksni je maksimalen tok, s katerim lahko polni. Ce je napetost na omrezju primerna, potem Ampera1/Volt1 zmanjsa polnilni tok tako, da je maksimalna moc polnjenja 3.2kW.

Ce pa imas polnilec, ki zmore 3.7kW (Volt2), potem pa lahko pri napetosti 230V * 16A = 3.7kW.

Upam, da sem napisal razumljivo.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.870
5.138
113
spet kompliciraš tam kjer ni kompliciranja. Tak kot je crash napisal je pravilno. Če pa ti neke extreme v odstopanju napotesti v račune vzameš pa to nima nobenega smisla.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.038
4.049
113
Prosim, ne me uciti, preden se sploh poglobis v to, kar sem napisal.

Preberi se enkrat.

Ampera1/Volt1 imata maksimalno moc polnjenja 3.2kW oz max tok 16A - kar je dosezeno prej, Volt2 pa 3.7kW oz max tok 16A - kar je dosezeno prej.

Napetost omrezja nikoli ni nujno enaka na vseh vticnicah/polnilnih postajah.

Ce tega ne mores sprocesirati, ti ne morem pomagati.

Ne pa se tako obnasati, ko bi ti bilo lahko jasno, da imam malenkost vec izkusen z elektricnimi avti kot ti, pa tudi v elektriki nisem popoln amater.
 
Nazadnje urejeno:

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.730
419
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Ce imas polnilec, ki maksimalno polni z 3.2kW in napetost 230V, v ZDA lahko 240V, potem je 3200W/230V = 13.9A. V ZDA imas lahko tudi napetost 208V, kar pomeni 3200W/208V = 15.4A. Ce pri polnjenju pade napetost npr. na omrezju na 200V, potem je 3200V/200V = 16A.

Vse to je matematični in fizikalno seveda res, ampak ne morem razumeti zakaj bi nekdo poleg omejitve toka omejil še moč, ker nekako ne vidim inženirskega razloga. Komponente so očino načrtovane tako, da prenesejo tako maksimalno napetost (izolacija), kot maksimalen tok (odvajanje toplote), zato mi ni jasno od kje obe omejitvi. Pa ne pravim, da ni to kar si zapisal glede omejitev ni res, samo hudo nelogično mi deluje.
smile-1.gif



Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Tok je variabilen in ne fiksen.

Povsem logično, saj sta napetost in frekvenca diktirani s strani omrežja, preko regulacije toka pa reguliramo moč (v tem primeru).
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.038
4.049
113
Jp, tako pac je. Te podatke preko mojega BT OBD2 modula lahko v zivo spremljam, ko se avto polni. Ce je napetost iz vticnice 230V, bo tok padel toliko pod 16A, da je njun zmnozek 3.2kW.
Ce pa prikljucim na vticnico, kjer je na njej le npr. 210V, pa je tok blizje 16A.

Sem ze polnil na vticnici, kjer je bilo le 190V in je bil tok maksimalen, torej 16A, pa kljub temu ni zmnozek ni nanesel 3.2kW. Ce polnim na vticnici, kjer je 230V, pade tok po 14A.
Volt2 te omejitve moci na 3.2kW nima, tako da vticnici, kjer je 230V se vedno polni z 16A, torej s 3.7kW.

Pri omrezni napetosti 200V pa bosta oba omejena z max tokom 16A, torej s 3.2kW moci.
 
Nazadnje urejeno:

Odisej

arhivar
Osebje foruma
Administrator
2. sep 2007
7.645
9
113
Alter.si
www.skodelica-s-sliko.com
Napacna predpostavka od zacetka. Edino relevanten podatek je MOC, ker to je karakteristika naprave, o kateri se pogovarjamo; moc, s katero znamo polniti celico. Napetost omrezja in tok, ki ga naprava potegne, sta pac dve variabli v enacbi - navsezadnje je polnilec pretvornik napetostnega vira (omrezje tretiramo kot CV) v tokovni vir (kot pac vsak polnilnik). Ne vem, cemu sploh kreg, ce bi proizvajalec napisal za oba avta kapaciteto in polnilni tok baterije, itq nobenemu ne bi bilo nic jasno
tongue-1.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.038
4.049
113
Električni kitajec podrl rekord lamborghinija in porcheja



Citat:
NextEV NIO EP9 je tisti avto, ki se odslej kiti z nazivom najhitrejšega avta na znameniti progi v Nürburgringu. S progo Zelenega pekla je opravil v komaj 6 minutah 45 sekundah in 9 desetinkah, kar je za več kot šest sekund hitreje od doslej nahjhitrejšega lamborghini huracan performanterja.

Ta je rekord nosil komaj nekaj mesecev, potem ko je posekal tri leta star rekord porscheja 918 hybrida, ki se je kot prvi serijski cestni avto spustil pod sedem minut. Menda naj bi sicer mclaren P1 20-kilometrsko progo obkrožil v šestih minutah in 47 sekundah, a pri znamki tega niso nikoli javno komunicirali, temveč vedno govorili o "manj kot sedmih minutah".

 
Nazadnje urejeno:

Floki

Guru
6. sep 2007
9.880
3.005
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Jp, tako pac je. Te podatke preko mojega BT OBD2 modula lahko v zivo spremljam, ko se avto polni. Ce je napetost iz vticnice 230V, bo tok padel toliko pod 16A, da je njun zmnozek 3.2kW.
Ce pa prikljucim na vticnico, kjer je na njej le npr. 210V, pa je tok blizje 16A.

Sem ze polnil na vticnici, kjer je bilo le 190V in je bil tok maksimalen, torej 16A, pa kljub temu ni zmnozek ni nanesel 3.2kW. Ce polnim na vticnici, kjer je 230V, pade tok po 14A.
Volt2 te omejitve moci na 3.2kW nima, tako da vticnici, kjer je 230V se vedno polni z 16A, torej s 3.7kW.

Pri omrezni napetosti 200V pa bosta oba omejena z max tokom 16A, torej s 3.2kW moci.

190 V na omrežju ne smer/moreš imeti. Zakon oz. standard dovoli odstopanja 230 +- 10% oziroma v skrajnih primerih radialnih omrežij ali otočnega obratovanja -15%.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.038
4.049
113
To je bilo na Dunaju, kamor sem šel na en koncert in sem preko spleta našel, da ima MerkurMarkt trgovina polnino postajo, ko pa sem prišel tja, pa ravno tisti dan ni delala, ker so jo dan prej nekaj servisirali pa so jo pustili offline.
Sem se sprehodil v trgovino, kjer mi je manager (slovenskega rodu) zrihtal, da so potegnili 50 meterski kabel iz trgovine, tisti na kolutu in je bila napetost, ki je prišla do avta, le še 190V pri 10A obremenitve.

Pač, ni bilo idealno, ampak v tistih par urah, ko sem bil na koncertu, se je baterija napolila na 2/3.
 
Nazadnje urejeno: