Okolju prijazni avtomobili

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.403
113
Odvisno za koga. Folk se bo navadil dozirat gas in to je to.
Še folk, ki ga šimfa, ga kupuje, kar pove vse.
smile-1.gif
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.625
766
113
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
To sicer drži, ampak to ne spremeni dejstva, da so očitno s programsko prilagoditvijo pogonskega sklopa konkretno poslabšali uporabniško izkušnjo in udobje. Škoda.

Ne gre za programsko prilagoditev ampak za motor, ki deluje po atkinsonovem ciklu in nima direktnega vbrizga. 1.8 se sliši kot zadovoljiva prostornina, 14:1 kompresijsko razmerje je neverjetno, ampak hudič je ker je 14:1 ekspanzijsko rezmerje, kompresijsko pa je mnogo nižje, tako, da motor efektivno proizvaja moč in navor kot en 1.3 NA mlinček, ali še manj. Če bi takemu motorju dal DCT menjalnik nebi dobil nič boljšega.

Vprašanje je kako Hyundaiu uspe, vozit motor pri nižjih obratih in višjem navoru, verjetno izkoriščajo direktni vbrizg, lahko da tudi delajo kompromis z učinkovitostjo ob teh redkih pospeševanjih. Morda je ravno zaradi tega rezulltat ADAC na AC še toliko slabši, morda so kompromis emisije, ki so prav tako slabše.

Pri Priusu (gen 3) lahko preko OBD spremljaš navor real time (ima senzor), to v kombinaciji s pretokom goriva pomeni, da lahko BSFC izračunavaš v živo in če to spremljaš vidiš, da je BSFC ne glede na režim vožnje vedno med 220-240 g/kWh, kljub temu, da se motor mora za ubogih 40 kW vrteti s 3.200 rpm ali za 70 kw na 5.000 rpm.

Dobra zvočna izolacija in problem je rešen.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.355
222
63
Kras
www.mtl.si
To vse drži, ampak kako lahko identičen sklop v Priusu deluje bistveno bolj uglajeno?
O tem se namreč pogovarjamo. Izgleda so pri CHRu hoteli zadevo naravnati bolj dinamično, pri tem pa spregledali, da je trade off na udobju in kultiviranosti ogromen.
@Ogo: ti nimam kaj odgovorit, če pač tako misliš
smile-1.gif
. Agree to disagree.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
Ima C-HR baterijo enake kapacitete kot novi Prius?

Ce ne, bi mogoce to bil lahko razlog, ker ce imas baterijo vecje kapacitete, lahko špice, ko zahtevas vecjo mocjo, preneses na kasnejsi cas in z bolj uglajenim delovanjem bencinskega motorja pri nizjih vrtljajih, ker je se zadosti rezerve v bateriji in razliko med delovanjem na 4000 ali 3000 vrtljajih pokrijes s to rezervo.
Npr. pri Amperi mora biti ze dosti dolg in hud klanec na AC, da v hibridnem nacinu voznje motor prizenes na 4000 vrtljajev. Dokler lahko, razliko daje baterija in bencinski motor dela uglajeno in vecjo ko imas baterjo, vec je te rezerve, posledicno lahko obremenitev bencinskega motorja razpotegnes na daljsi cas ali pa je klanca ze konec in rezervo nazaj napolni na ravnini oz na voznji po klancu navzdol.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.834
1.061
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Odvisno za koga. Folk se bo navadil dozirat gas in to je to.
Še folk, ki ga šimfa, ga kupuje, kar pove vse.
smile-1.gif

Ne, ne pove vsega. To, da nekaj kupiš kljub kak slabi lastnosti še ne pomeni, da nima te slabe lastnosti in da prodaja ne bi bila boljša, če bi jo odpravili.
Poleg tega imam glede na komentarje o doziranju gasa občutek, da C-HR še nisi vozil. Ker se z njim pri izvenmestnih ne da normalno pospeševat, ne da bi bil preglasen ...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.834
1.061
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
To sicer drži, ampak to ne spremeni dejstva, da so očitno s programsko prilagoditvijo pogonskega sklopa konkretno poslabšali uporabniško izkušnjo in udobje. Škoda.

Ne gre za programsko prilagoditev ampak za motor, ki deluje po atkinsonovem ciklu in nima direktnega vbrizga. 1.8 se sliši kot zadovoljiva prostornina, 14:1 kompresijsko razmerje je neverjetno, ampak hudič je ker je 14:1 ekspanzijsko rezmerje, kompresijsko pa je mnogo nižje, tako, da motor efektivno proizvaja moč in navor kot en 1.3 NA mlinček, ali še manj. Če bi takemu motorju dal DCT menjalnik nebi dobil nič boljšega.

Vprašanje je kako Hyundaiu uspe, vozit motor pri nižjih obratih in višjem navoru, verjetno izkoriščajo direktni vbrizg, lahko da tudi delajo kompromis z učinkovitostjo ob teh redkih pospeševanjih. Morda je ravno zaradi tega rezulltat ADAC na AC še toliko slabši, morda so kompromis emisije, ki so prav tako slabše.

Pri Priusu (gen 3) lahko preko OBD spremljaš navor real time (ima senzor), to v kombinaciji s pretokom goriva pomeni, da lahko BSFC izračunavaš v živo in če to spremljaš vidiš, da je BSFC ne glede na režim vožnje vedno med 220-240 g/kWh, kljub temu, da se motor mora za ubogih 40 kW vrteti s 3.200 rpm ali za 70 kw na 5.000 rpm.

Dobra zvočna izolacija in problem je rešen.

Ne samo zvočna izolacija, ker gre tično za razliko v SW. Prius je nastavljen tako, da ICE veliko ve pomaga z elektriko, C-HR so pa nastavili, da je kako bolj športen in da ICE dela več in v višjih vrtljajih, z manj pomoči elektromotorja ... In s programsko prilagoditvijo se da to zelo izboljšat (zvočna izolacija pa je komplicirana in draga rešitev).
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.839
5.083
113
najlepše lahko to vsak vidi, da se pelje s chr in aurisom. Aba sta navoljo za test praktično pri vsakem toyotinem trgovcu.
Mene je tudi pri chr to fuuuul motro. Malo pobožaš gas in se dere. Recimo auris laufa praktično neslišno vedno razen ob polnem gasu.

Drugače pa še eno vprašanje. Iščem Prius+ z radarjem do nekje 150k km. Ve kdo za kakšnega ki bo naprodaj v slo?
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.403
113
Preden se greste fentat, ker CH-R kriči na vas, se probajte igrat z različnimi nastavitvami Dirive Mode-a. Na žalost CH-R očitno nima gumba za slednje ampak se je treba igrat v nastavitvah.
2568803-C-HR_OM_Europe_drive_mode_01.jpg
 

Priponke

  • 2568803-C-HR_OM_Europe_drive_mode_01.jpg
    2568803-C-HR_OM_Europe_drive_mode_01.jpg
    55,6 KB · Ogledi: 170

luka51

Guru
16. avg 2007
13.839
5.083
113
lahko se igraš kak hočeš. Avto je narjen tak da gre takoj v obrate. Tu ni nobenega vprašanja al kdo zna vozit al ne. Tak pač je.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.834
1.061
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Preden se greste fentat, ker CH-R kriči na vas, se probajte igrat z različnimi nastavitvami Dirive Mode-a.
Moj je itak stalno v Eco. Pa glede zaganjanja v vrtljaje nič kaj ne pomaga. Sprmeni se oblutljivost stopalke za plin, ampak jebiga,za določene pospeške to samo pomeni, da jo moraš bolj pohodit ...
 

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.034
1.430
113
39
Ena stvar glede polnjenja mi ni jasna.
V raznih testih lahko preberemo, da nek avto omogoca vec drugi pa manj moci iz domace vticnice ali pa podobno, da nek avto iz 22kW polnilnice ne izkoristi celotne moci.
Kako to? To je odvisno od vgrajenega polnilca ali kako? A hitre polnilnice pa so "direkt" v baterijo in polnilec ne igra vloge?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
Na obe vprasanji sta pritrdilna odgovora.

Recimo Ampera1/Volt1 ima polnilec, ki polni z do 16A oz max 3.2kW. Volt2 ima polnilec, ki polni z do 16A oz max 3.7kW.
Kia Soul EV ima polnilec, ki polni z max 30A oz 6.6kW. AmperaE ima polnilec, ki polni z max 32A oz 7.4kW.
To je govora o izmenicnem toku.

Hitre polnilnice pa polnijo direktno baterijo z enosmernim tokom, vendar jim tok in napetost diktira avto, ampak elektrika ne gre preko avtovega polnilca. Koliksna maksimalna moc gre lahko v baterijo je pa odvisno od baterije, kablov do baterije,...
Npr. Kia SoulEV se lahko polni z max 45kW, Ioniq z max okoli 70kw.
 

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.034
1.430
113
39
Ce prav razumem, Volt2 zna iz domace vticnice potegniti nekaj vec kot Volt1?
A torej ce AmperoE prikljucis na 22kW polnilnico bo filalo z 7,4 kW?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
Volt1 in Volt2 polnita za maksimalnim tokom 16A, le da prvi z maksimalno mocjo 3.2kW, drugi pa z 3.7kW.

Tako je. AmperaE in ostali EVji, ki se polnijo le iz ene faze, bo iz 3x32A vticnice potegnila le 1x32A.
 

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.034
1.430
113
39
Ta omejitev da lahko po javnih polnilnicah v LJ filas samo 3 ure je torej vecji problem kot izgleda
smile-1.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
Pri avtu, ki z enim polnjenjem naredi 300-400km, se ti zdi polnjenje na navadnih polnilnih postajah problem?

Polni doma, javne polnilne postaje so namenjene temu, da prides nazaj domov, ce ti zmanjka dosega zaradi nepricakovanih dodatnih poti. Pri avtu s takim dosegom ne bi smel biti problem za obe smeri voznje.
Drugace je pri avtih, ki imajo le 100-150km dosega, ampak naceloma moras kupiti avto, ki ima dosti dosega za tvoje celodnevne potrebe brez zanasanja na brezplacne javne polnilne postaje. Kaj, ce so ze vse zasedene, ko prides tja?
 
Nazadnje urejeno: