Okolju prijazni avtomobili

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.629
767
113
Saj z manj dosega se da preživet, če imaš pri hiši dva avta, ampak mislim, da ti postane neumno da ti EV stoji doma. Mi imamo velikokrat poleg vožnje v službo še razne popoldanske aktivnosti, kjer poleg 70 km za v službo potrebuješ še dodatnih 40 km.

Trenutno imamo letno kilometrino na obeh avtih malo čez 20k km, če EV nima dovolj dosega bo nekaj teh km potrebno narediti z bolj potratnim avtom, moralo bi bilti pa ravno obratno, čim več km na EV.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
33.173
8.952
113
ev z malo dosega je seveda smiseln, ker ga lahko tankaš tudi doma, če bi imel dizla s takšnim dosegom, pa bi bil vsak dan na tankšteči, bi je.al vsem mater počas.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.150
5.756
113
pri taščici
Tistih 40km boš med kosilom nafilal doma.
wink-1.gif

Ampak kot rečeno, kabel mi je sux, me zanima koliko "vtikov" bo zdržal vtikac in vtičnica na avtu in koliko to stane ko polomis.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
Še nisem slišal, da bi se komu obrabil vtikač oz. vtičnica za polnjenje EVja.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.629
767
113
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Tistih 40km boš med kosilom nafilal doma.
wink-1.gif

Ampak kot rečeno, kabel mi je sux, me zanima koliko "vtikov" bo zdržal vtikac in vtičnica na avtu in koliko to stane ko polomis.

V 1 h boš s 3 kW, nafilal komaj za 15 km. Močnejša domača polnilnica pa stane kar konkretne denarce, za samo inštalacijo in potem tudi vsak mesec za priključno moč.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
1
36
Ko bodo v EV-jih baterije z večjo kapaciteto,ljudje po mojem sploh ne bodo potrebovali neke posebej zmogljive domače polnilnice,ker niti ne bo potrebno tak avto vsak dan priklapljati na vtičnico.
Zmogljive polnilne postaje bodo potrebne samo na AC postajališčih,za daljša potovanja!
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.841
5.085
113
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Ampak kot rečeno, kabel mi je sux, me zanima koliko "vtikov" bo zdržal vtikac in vtičnica na avtu in koliko to stane ko polomis.
kolko vtičnic si že doma menjal ker bi se polomle?
 

Odisej

arhivar
Osebje foruma
Administrator
2. sep 2007
7.645
9
113
Alter.si
www.skodelica-s-sliko.com
No, meni se zdi vprašanje skoraj na mestu... če ga boš v avto vtikal dvakrat, trikrat na dan, v vseh (!) možnih vremenskih obdobjih, od vročine do mraza, vlažnega vremena... dobro vemo, da večina plastih ni prav večna, sploh, če jo voziš s sabo v avtu ki ima parkiran na soncu +50C. Pa kabli niti niso poceni, kar sem videl po cenikih.

Sej ne pravim, mogoče so "večno" nardili, ampak električni avti so na trgu kaj, 10 let, obstaja kaka statistika? Nekih masovnih okvar na starejših modelih nisem nikjer zasledil, kar se mi sicer zdi zelo dober znak, priznam da pa tudi mene zanima trajnost kontaktov in obdajajoče plastike
smile-1.gif
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
1
36
Ko bodo nekoč vsi avtomobili imeli npr.100 kWh baterije (ali zmogljivejše),se bo večinoma polnilo približno 1x tedensko,podobno kot se zdaj hodi tankat na bencinsko črpalko...razen za na morje,smučanje in ostale daljše poti...torej tisti priključni kabel sploh ne bo problem.
 

Odisej

arhivar
Osebje foruma
Administrator
2. sep 2007
7.645
9
113
Alter.si
www.skodelica-s-sliko.com
Hm, zanimivo razmišljanje. Meni se zdi pa ravno obratno, tako kot razlagajo koncept smartgrida tudi "v knjigah". Torej, ja, fastcharging boš imel in uporabljal, ampak, predvsem ko tankaš na poti. Ne glede na velikost baterije pa boš vsak dan čez noč polnil doma, ker bo in ceneje in itq ti avto takrat stoji. Ne glede na to, da boš polnil z "le" 3kw (doma si 10h = 30kwh), torej tudi če boš v enem dnevu dopolnil samo 10-30%, se ti bo splačalo ker boš prihranil čas (in denar). Pa bolje se počutiš, če veš, da ne greš s "chargom ki ti je ostal od včeraj" od hiše, že da ti v mobitelu zmanjka baterije je tragedija
smile-1.gif
 

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.334
759
113
Tako je. To je in vedno bo poglavitna razlika med ICE in električnim vozilom... ICE greš na bencinsko, ko je prazen rezervoar, se pravi recimo 1x na teden, električni avto boš pa vsako noč priklopil in dopolnil, kar manjka.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
1
36
A si prepričan,da je smiselno (in koristno za baterijo) EV vsak večer dopolnjevati,če imaš naprimer zelo zmogljivo baterijo,in veš,da jo naslednji dan z vsemi vožnjami zanesljivo ne boš izpraznil niti do polovice?
sprasujem se.gif
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.403
113
Generalno še vedno velja, na kar je XXXL namigoval, in sicer da vsak dan praznit+polnit po 20% kapacitete, bo baterija dlje zdržala, kot polnit vsak tretji dan 60%.

V kakem rangu celotne napolnjenosti pa sistem baterijo drži, pa je jasno, da sta 0% in 100% najslabša ekstrema.
Recimo pri Toyotinih hibridih, je baterija vedno v rangu 50% do 90%. Zdrži pa slednja baterija nekaj milijonov malih ciklov praznjenj in polnjenj ki so v rangu vsega 10% kapacitete baterije in se nonstop dogajajo med normalno vožnjo hibrida, kjer elektronika stalno preklaplja med bencinom in elektriko.
 
Nazadnje urejeno:

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
1
36
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Generalno še vedno velja, na kar je XXXL namigoval, in sicer da vsak dan praznit+polnit po 20% kapacitete, bo baterija dlje zdržala, kot polnit vsak tretji dan 60%.

Aha,če je bilo pa tako mišljeno,da se dopolnjuje po 20%,in se jo večinoma drži na cca. 40 do 60% kapacitete,potem je pa ok!
 

Odisej

arhivar
Osebje foruma
Administrator
2. sep 2007
7.645
9
113
Alter.si
www.skodelica-s-sliko.com
Tehnologija baterije je bistvena... nimh celice res ne marajo delnih ciklov, litijevim celicam pa je precej vseeno kolko jih napolnes, dokler je:
- ne izpraznis do konca (deep-discharge jo ucinkovito ubiije)
- ne polnes prehitro (preko palca, nekje do 2C gredo, splosno priporocilo je 1C. Ker pa govorimo dans o velikih kapacitetah, itq polnilnica ne bo zmogla niti 1C
- ne potegnes ven vec toka kot je predvideno
- jih ne polnes/praznes izven comfortnega temperaturnega obmocja