Okolju prijazni avtomobili

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.403
113
Flop je tvoj pogled na svet. Toyota je še vedno številka ena proizvajalec avtomobilov v svetu. Plugin hibridi in električarji so pa vse skupaj še vedno pljunek v morje avtomobilskega sveta. Navaden Prius pa ima še vedno boljši TCO kot večina električarjev in plugin hibridov na svetu.

In jasno je, da pri Toyoti pljunkov ne želijo iti. Morda kaj na temo pljunka naredijo, da se malo pokaže, da tudi oni znajo, večje količine denarja pa ne bodo investirali dokler ni jasno, da bo pljunek postal morje.
Tudi glede tega press release verjamem, da bodo vrgli čistega električarja ven, kot so ga že 20 let nazaj. Kaj več pa ne bodo metali denar stran dokler ne bo jasno, da je cel električarski eko sistem dovolj zrel, da jim bo prinašal masovno stranke in denar. Za slednje pa je potrebno kaj več, kot zgolj trud same Toyote. Konec koncev so utekočinjeni dinozavri še vedno poceni, baterije niso, polnilne infrastrutkure pa tudi ni za masovno pokrivanje - že sedaj so nekatere polnilnice na avtocesti občasno 100% zabite, kaj šele bo, ko bo namesto 0,01% deleža električarjev, prodaja slednjih zlezla na 25%.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.038
4.049
113
'Pljunkov' ne zelijo iti? Kaj e pa potem Mirai?

Za navadnega Priusa na zacetku ni bilo jasno, ali bo uspel ali ne, pa so bili drzni, si ipali in vztrajali.
Posedicno jih je za to nagradil Hollywood in stranke. Ampak kljub temu je trajalo in so bili za to nagrajeni.

A zdsj, ko pa niso vec drzni, je pa to kar na enkrat postala kvaliteta oz. pametna premisljenost?

S cemer je Toyota postala drzna je Mirai. Pac sli so v drugo smer, za kar jim lahko samo cestitam, ker je prav, da se hkrati razvija vec nacinov alternativnih pogonov. Sicer za enkrat se ne kaze na uspeh, zaradi cesar domnevam, da so se zdaj obrnili proti elektrifikaciji.
 
Nazadnje urejeno:

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.403
113
Mirai je oglasno vozilo. Pač miljarda je šla za avto za hvaljenje, kako eko so, namesto, da bi isto zabili za reklamne panoje in podloge za miške. Glede na to, da se o njem veliko piše in razglablja, je pač cilj dokaj dosežen. Pa še prijatelji v naftnih družbah so za par let potolaženi.
smile-1.gif


Prius pa ni uspel zgolj zaradi Hollywooda, ampak, ker sta si povprečen Jaka in Jana v državah, kjer dizel ni subvencioniran in kjer se povprečno vozijo v službo in nazaj 50 km +, dramatično sesula stroške. Še posebej je temu tako v ZDA. Evropa je itak diesel lover, kjer se skozi dramatično nižjo trošarino subvencinira MPC slednjega.

Za električni preboj bo pa potreben tudi preboj na TCO področju. In verjemi, ko bodo Toyotini analitiki to videli na svojih prognozah, bodo skočili masovno tja. Do takrat pa pričakuj konzervativnost. Ker dokler bo oskubljen električar stal 30 k EUR+, tega pač ne bo.
In ja, tudi subvencije za električarje bodo en dan umrle, ker ne bo več od kje vzeti. Torej bo moral električar brez subvencij bit izplačljiv, oz. imet ustrezen TCO, da ga bo folk masovno kupoval.
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.919
1.087
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
No, jaz jih ne bi toliko hvalil.

Prius Plug-In je bil flop, Prius Prime je pa avto, ki se komaj kosa z Volt-om prve generacije.
Prvi PiP itak ni bil narejen za masovko. Narejen je bil za sprobat trg, spoznat navade uporabnikov ipd. In s tem kar so od njega dobili, so pri Toyoti zadovoljni.
Prime na ni namenjen temu, da bi se kosal z Volti in podobnimi.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.919
1.087
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
'Pljunkov' ne zelijo iti? Kaj e pa potem Mirai?

Za navadnega Priusa na zacetku ni bilo jasno, ali bo uspel ali ne, pa so bili drzni, si ipali in vztrajali.
Posedicno jih je za to nagradil Hollywood in stranke. Ampak kljub temu je trajalo in so bili za to nagrajeni.

A zdsj, ko pa niso vec drzni, je pa to kar na enkrat postala kvaliteta oz. pametna premisljenost?

S cemer je Toyota postala drzna je Mirai. Pac sli so v drugo smer, za kar jim lahko samo cestitam, ker je prav, da se hkrati razvija vec nacinov alternativnih pogonov. Sicer za enkrat se ne kaze na uspeh, zaradi cesar domnevam, da so se zdaj obrnili proti elektrifikaciji.

Drzni so bili z avtom, ki se je izplačal.
Mirai je samo dokaz, da delajo v smeri svojega končnega cilja, gorivnih celic. In niso se zdaj obrnili k EV. Niso bili nikoli stran obrnjeni. Vedno (!) so trdili, da da EV ja, ampak ko se bo dalo naredit primeren avto za primerno ceno (kar po njihovem standardu en avto veilkosti golfa za 30+K ni).
Treba ločevat avte, namenjene dokazovanju tehnologije (da v očeh potrošnika ne zaostaneš za konkurenco, recimo) in razvoju (MIrai, PiP, včasih REV4 EV) od avtov, namenjenih masovki, od katere se služi (hibridi). Ko se bodo PHEV in BEV (in kasneje FCEV) premaknili v slednjo kategorijo, se jih bodo tudi resneje lotili.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Dejstvo je da so zaenkrat bili še čisto vsi PHEV, bolj kot ne flop če gledaš prodajne številke in če upoštevaš še za nakup dobi subvencije. Voltov in Amper prve generacije se je skupaj prodalo 100k, Toyota je PiP prodala 75k kosov, navadnih Priusov pa je v istem obdobju prodala 1.500k.

Problem Prime-a je notranji prostor, ker so pod zadnjimi sedeži rezervirali prostor za ločeno solarno baterijo, tudi če je ni. Vzpodbudna novica je, da naj bi močno povečali proizvodnjo glede na prejšnjo generacijo, kaj to pomeni za eno Slovenijo bomo videli drugo leto takle čas
wink-1.gif
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.919
1.087
113
www.adriamedia.si
100k ni (nujno) flop. Flop je, ko se ne proda toliko, kot je bilo planirano, in gre projekt finančno v k... Recimo Renault WInd (ali pa Ampera v EU).
Če pa GM ali Toyota ali VW ali ... proda toliko PHEV, kot so planirali (pa čeprav je cifra majhna), to ni flop.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.403
113
Exactly. Težava je v pojmovanju.
Toyota, VW in drugi vedo, da folk voli z denarnicami.
In dokler ne morejo sproducirat električnega avta velikosti in uporabnosti Golfa z čistim električnim dometom vsaj 500 km, baterijo, ki bo zdržala vsaj 12 let / 300.000 km življenjske dobe ter z končno ceno z vsemi davki in prispevki brez subvencij pod 30 k EUR, masovne prodaje ne bo. Razen če vmes cene goriv pobezljajo na 3 EUR na liter, pa se TCO klasičnih vozil na utekočinjene dinozavre dramatično zviša.

In treba je ločit prodajo, kjer zasedaš 1% ali manj trga, kjer so trenutno električarji, ali pa masovni trg. V Sloveniji je masovni trg tam nekje med 12.000 in 16.000 EUR. In dokler električarjev s ceno pod 20.000 EUR ne bo, bo vse skupaj pri nas mrtvo kar se tiče nakupa s strani navadne raje, oz bo edino upanje za rajo rabljen električar. Pa še slednje takrat, ko bo preizkušeno, da ima tudi 5+ let star električar z 200.000 km pred seboj vsaj še 5 let in 150.000 km lajfa brez da bi novi lastnik bajto prodal za popravilo.

Skratka, električarji bodo fasali preboj med rajo, ko se bo bolj splačalo imet slednjega. Do tam je pa še izredno dolga pot in ciljna populacija bodo izključno premožnejše stranke, kjer TCO ni poanta, kar je tudi kristalno jasno pri Tesli, jasno je pa tudi ostalim.
 
Nazadnje urejeno:

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.312
6.528
113
Pomoje pa EU opaža, da do tega ne bo prišlo in bodo pač "prepovedali" ICE in uzakonili EV, pa bo problem rešen
smile-1.gif


Škoda edino, da bo potem gledanje TVja doma zello drago, saj bo cena elektrika nekaj 1000% višja
smile-1.gif
 

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.335
760
113
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Škoda edino, da bo potem gledanje TVja doma zello drago, saj bo cena elektrika nekaj 1000% višja
smile-1.gif
Ja. Kilowat bo namesto 0,10€ potem 2-3€... kar pomeni 100km pri avtu za ceno dobrih 50€...
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.403
113
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Pomoje pa EU opaža, da do tega ne bo prišlo in bodo pač "prepovedali" ICE in uzakonili EV, pa bo problem rešen
smile-1.gif

Ja, res bo problem rešen, ko si ogromno ljudi ne bo več moglo privoščiti avtomobila.
confused-1.gif
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
1
36
Citat:
Uporabnik XXXL pravi:
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Škoda edino, da bo potem gledanje TVja doma zello drago, saj bo cena elektrika nekaj 1000% višja
smile-1.gif
Ja. Kilowat bo namesto 0,10€ potem 2-3€... kar pomeni 100km pri avtu za ceno dobrih 50€...

cena elektrike nekaj 1000% višja
hysterical-1.gif

Ampak moraš pa Darjanu priznat da ima res briljantne ideje
cheer.gif
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
1
36
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
100k ni (nujno) flop. Flop je, ko se ne proda toliko, kot je bilo planirano, in gre projekt finančno v k... Recimo Renault WInd (ali pa Ampera v EU).

Slaba primerjava,Ampere tud slučajno ne moreš šteti v flop,ker to ni samostojno izdelan avto (z vsemi možnimi stroški razvoja in testiranja),ampak je v bistvu samo Volt z zamenjano masko in značko + par drugih za stroške nepomembnih malenkosti! To je v bistvu tako,kot bi rekel,da je VW Golf flop,ker se na določenem trgu na drugem koncu sveta zelo slabo prodaja (naprimer zaradi tamkajšnjega nesposobnega generalnega uvoznika)
Itak pa GM dela nerazumljive bedarije glede prodaje svojih avtomobilov v Evropi,recimo to,da so se na podlagi prodaje prve Ampere odločili,da nove ne bo več v Evropo,čeprav so razmere na trgu svetlobna leta drugačne od tistih pred tremi ali štirimi leti...!?
Zadnja njihova cvetka je ta,da se nova Ampera-e ne bo prodajala na trgih z desnim volanom,čeprav bi jih že samo v VB prodali zelo veliko,itd...
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.403
113
Če ne poznaš njihovih internih stroškov in težav, ne poznaš problema. Ampera zna biti flop, če je GM Europe zanjo vrgel recimo par sto mio EUR v propagando ter prodajno in distribucijsko mrežo, ko potegne črto mu pa ostaja samo rdeče črnilo.
Poglej recimo detajl, pooblaščeni servis v poseben tester in šolanje ljudi za Ampero vrže 5000 EUR, na koncu so prodane 3 in denarja nikoli ne dobi nazaj, razen če bi računal za servis jurja, kar pa seveda ne smejo. In takih detajlov je v prodajni in servisni mreži milijon.
5000 EUR vrženih v nov model Corse za isti servis, se pa povrne tik tak. Meni je jasno, kam bodo usmerili denar.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.038
4.049
113
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Exactly. Težava je v pojmovanju.
Toyota, VW in drugi vedo, da folk voli z denarnicami.
In dokler ne morejo sproducirat električnega avta velikosti in uporabnosti Golfa z čistim električnim dometom vsaj 500 km, baterijo, ki bo zdržala vsaj 12 let / 300.000 km življenjske dobe ter z končno ceno z vsemi davki in prispevki brez subvencij pod 30 k EUR, masovne prodaje ne bo. Razen če vmes cene goriv pobezljajo na 3 EUR na liter, pa se TCO klasičnih vozil na utekočinjene dinozavre dramatično zviša.

In treba je ločit prodajo, kjer zasedaš 1% ali manj trga, kjer so trenutno električarji, ali pa masovni trg. V Sloveniji je masovni trg tam nekje med 12.000 in 16.000 EUR. In dokler električarjev s ceno pod 20.000 EUR ne bo, bo vse skupaj pri nas mrtvo kar se tiče nakupa s strani navadne raje, oz bo edino upanje za rajo rabljen električar. Pa še slednje takrat, ko bo preizkušeno, da ima tudi 5+ let star električar z 200.000 km pred seboj vsaj še 5 let in 150.000 km lajfa brez da bi novi lastnik bajto prodal za popravilo.

Skratka, električarji bodo fasali preboj med rajo, ko se bo bolj splačalo imet slednjega. Do tam je pa še izredno dolga pot in ciljna populacija bodo izključno premožnejše stranke, kjer TCO ni poanta, kar je tudi kristalno jasno pri Tesli, jasno je pa tudi ostalim.

Če bi vsi tako delali in le čakali drug drugega, potem do napredka nikoli ne bi/bo prišlo.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.403
113
Saj je napredek. Samo ne bodo fuknali kvadriljon EUR v nekaj, kar jim prinaša rdečo tinto.
Naprednih firm, ki so končale z rdečo tinto se na koncu nihče ne spominja, žal.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.919
1.087
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
100k ni (nujno) flop. Flop je, ko se ne proda toliko, kot je bilo planirano, in gre projekt finančno v k... Recimo Renault WInd (ali pa Ampera v EU).

Slaba primerjava,Ampere tud slučajno ne moreš šteti v flop,ker to ni samostojno izdelan avto (z vsemi možnimi stroški razvoja in testiranja),ampak je v bistvu samo Volt z zamenjano masko in značko + par drugih za stroške nepomembnih malenkosti!

Če bi bilo res tako preprosto ... Prodali so vsega skupaj koliko, 5000 tisoč amper? Takole čez prst in poznavajoč cene oglašvanja zunaj, so za oglasno kampanjo porabili par M evrov. Recimo da 5 (kar niti ni velika cifra in je bila verjetno precej višja). To je jirja samo za zakup oglasnega prostora. Pomnoži z 2, da še vse ostal stroške marketniga dobiš noter. Pa še vsaj pol toliko za PR.
Pa do vsega ostalega (od navodil do šolanj, od homologacij do vse ostale logistike) sploh nismo prišli.
Sorry, s 5 jurji pač ne moreš rečt drugega kot flop. Na žalost, ker bi si avto zaslužil veliko več.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
A motošport pa ni?

Nekaj je vlaganje v razvoj in PR, nekaj drugega je pa masovna proizvodnja. Približno masovno proizvodnjo ima kvečjemu Tesla in Nissan, bomo videli če bo to držalo tudi pri Boltu in PiP.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.038
4.049
113
Seveda je, ampak nisem jaz tisti, ki pravim, da se Toyota ne bo šla rdeče tinte.