Ali so lahko tile vijaki krivi za tresenje?

MUC

Fizikalc
4. sep 2007
1.716
99
48
Kupil sem rabljena platišča z gumami, 2x centrirano in še vedno tresejo pri 120+ km/h.
Prvič niso opazili, da so centrirni obročki bistveno preveliki. To so zamenjali, ponovno centrirali, je bistveno bolje, ampak ni še popolnoma ok.
Menjali so mi tudi vijake (ker so šli prejšnji bolj na težko v luknje na platiščih) in sedaj sem opazil, da so vijaki različni - na pripeti sliki sta dva votla in 3 polni. Je to lahko vzrok?
2632278-RC.jpg
 

Priponke

  • 2632278-RC.jpg
    2632278-RC.jpg
    59,6 KB · Ogledi: 672

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.088
3.574
113
Marlbor
Ko so centrirali, so preverili, če se platišča 100% lepo vrtijo brez opletanja?
 

MUC

Fizikalc
4. sep 2007
1.716
99
48
- Pri letnih gumah tresenja ni bilo.
- Vijaki so novi, enake dimenzije, samo nekateri imajo glavo "votlo", ostali pa polno.
- Centrirni obroček je bil na feltnah, ko sem jih kupil, samo dimenzija je bila za XC90, jaz pa ima XC60, tako da je bila notranja mera prevelika (67,1 mm namesto 63,4 mm). Pri vulkanizerju so mi dali druge, ki so jih imeli na zalogi, samo ne vem, če so točno 63,4mm, so bili pa bistveno boljši. Tko na uč mogoče še kak mm odstopanja..

Torej sedaj sprašujem:
- ali so lahko krivi vijaki?
- ali je lahko kriv še tisti milimeter (če je, pri obročkih)
- ali pa tretje, zanič gume
 
Nazadnje urejeno:

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.304
5.832
113
pri taščici
Dvomim za vijake.
Vulkanizer mi je rekel da razlike pod 20g ne obcutis zlahka v avtu.
Akj je to res
Ker dvomim da je v vijakih 20g razlike.
Kkjub vsemu pa si privosci enake vijake.
 

MUC

Fizikalc
4. sep 2007
1.716
99
48
Ja, ko so mi zamenjali prve centrirne obročke je bila razlika zelo opazna. Tresenje se je zmanjšalo za 70%. Grem potem jutri zjutraj kar takoj po prave in potem k vulkanizerju..

Po logiki mi je sicer bilo, da 5 vijakov drži fletno dovolj pri miru in da obroček nima take vloge..
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.839
3.863
113
Citat:
Uporabnik MUC pravi:
Po logiki mi je sicer bilo, da 5 vijakov drži fletno dovolj pri miru in da obroček nima take vloge..

Centrirni obroček ima nalogo da drži platišče v centru ko ga zategneš. Ko so vijaki enkrat zategnjeni je zelo malo verjetno da se bo platišče premikalo.

Če imaš prevelik centrirani obroček platišče pač ni nikoli v centru (ne boš zadel centra) in zato trese.
 

Slick

Majstr
18. sep 2007
2.251
189
63
Pri meni je bila enkrat dolgo nazaj opcija tri. Ena guma je bila malo jajčasta, na feltno si lahko obesil karkoli, pa je guma še vedno opletala. Se je pa lepo videlo na centrirki, ko je med vrtenjem kolesa dvignil tisti varnostni pokrov.
 

naliM

Majstr
26. sep 2007
1.378
213
63
Smo enkrat skoraj doktorirali na istem problemu: na BMW E34 sem dal platišča od E39, kateri ima za 1,5mm večje pesto.
Po x-kratnem centriranju in iskanju rešitve, je znanec iz BMW servisa povedal za možen vzrok. Dodaten centrirni obroček debeline 0,75mm je bil popolna rešitev.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.190
1.804
113
Citat:
Uporabnik MUC pravi:
- Pri letnih gumah tresenja ni bilo.
- Vijaki so novi, enake dimenzije, samo nekateri imajo glavo "votlo", ostali pa polno.
- Centrirni obroček je bil na feltnah, ko sem jih kupil, samo dimenzija je bila za XC90, jaz pa ima XC60, tako da je bila notranja mera prevelika (67,1 mm namesto 63,4 mm). Pri vulkanizerju so mi dali druge, ki so jih imeli na zalogi, samo ne vem, če so točno 63,4mm, so bili pa bistveno boljši. Tko na uč mogoče še kak mm odstopanja..

Torej sedaj sprašujem:
- ali so lahko krivi vijaki?
- ali je lahko kriv še tisti milimeter (če je, pri obročkih)
- ali pa tretje, zanič gume

Prvo in osnovno kar je: centrirne obroče MORAŠ imeti prave ! Ðabe centriranje če se feltno zmontira na uč.

Vijaki so že toliko proti centru gume da (Moje mnenje) kaj dosti ne bi smeli vplivat. Sam bi dal ona votla križno, da sta si nasproti, ne pa en za drugim.

a kot rečeno..najprej v akcijo za centrirnimi obroči, ki pašejo v nulo, potem pa naprej raziskovat.
 

MUC

Fizikalc
4. sep 2007
1.716
99
48
Pravi centrirni obroči so montirani, vse skupaj so bili 4 votli vijaki in vse smo dali na eno feltno. Vulkanizer je sicer dejal, da vijaki niso krivi.. Sedaj je bilo treba v službo, tako da popoldne testiram in sporočim..
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
To niso votli vijaki ampak varnostni vijaki in ja na vsako platišče pride en, ki se zateguje s posebnim nastavkom.

Bom sedaj nekaj bogokletnega napisal: s pravilnimi konus vijaki, se platišče tudi brez centrirnega obročka vsede na pravo mesto.

In čimprej zamenjaj vulkanizerja!!!!
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.088
3.574
113
Marlbor
Še vedno nobenega odgovora, če so pri centriranju preverili, da kolesa zagotov nič ne opletajo ... in potem rešuje z glupostmi, kot tehtanje vijakov.
bonk.gif
Vsak, ki je osnovni šoli fiziko z vsaj dvojko zvozil ve, da teža vijakov tu ne igra prav nobene vloge. Ima večjo vlogo vsak najmanjši kamenček v profilu gume, kot pa kateri koli vijak privit v pesto.
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
8.930
8.972
113
EU
Citat:
Uporabnik McGiver pravi:
To niso votli vijaki ampak varnostni vijaki in ja na vsako platišče pride en, ki se zateguje s posebnim nastavkom.

Bom sedaj nekaj bogokletnega napisal: s pravilnimi konus vijaki, se platišče tudi brez centrirnega obročka vsede na pravo mesto.

In čimprej zamenjaj vulkanizerja!!!!

V tem primeru morajo biti vijaki pritrjeni v pesto iz katerega ven gledajo. Platišče se pa vijači z maticami. Tako sem imel na starem HMC Atosu. Nikoli ni treslo.
 

Ice

Pripravnik
17. avg 2007
816
19
18
Citat:
Uporabnik McGiver pravi:
To niso votli vijaki ampak varnostni vijaki in ja na vsako platišče pride en, ki se zateguje s posebnim nastavkom.

Bom sedaj nekaj bogokletnega napisal: s pravilnimi konus vijaki, se platišče tudi brez centrirnega obročka vsede na pravo mesto.

In čimprej zamenjaj vulkanizerja!!!!

To niso varnostni vijaki ampak navadni vijaki za jeklena platišča..tako da ne se delat pametnega
tongue-1.gif


Kaj narediti:

- kriva je lahko pnevmatika
- krivo je lahko platišče
- krivo je lahko slabo centriranje (stroj izven toleranc).

XC60 ima 14x1,5x28 dolžino vijaka v kolikor ni distančnikov. Center ima 63,4
XC90 ima center 67,1 ali 63,1 odvisno od letnika.

Tam kjer so montirali bi ti morali takoj povedati da centrirni obročki niso pravi in bo treslo.

Sedaj ugotavljati na pamet je nemogoče. Koliko g je na platiščih? Podreti cel set samo platišče dati na centrirni stroj in videti ali so zvita ali ok. Potem pa dalje..pnevmatike gor in spet dalje...itd...na obročku piše katera mera je. Lahko preveriš sam ali je 63,4. Če ni potem trese zaradi tega...ali pa seveda še dalje..
 
Nazadnje urejeno:

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Citat:
Uporabnik Ice pravi:
To niso varnostni vijaki ampak navadni vijaki za jeklena platišča..tako da ne se delat pametnega
tongue-1.gif

OK niso, zakaj pa so potem štirje taki in ostali drugačni? Mogoče sem že nekaj vijakov za navadna platišča videl in nobeni niso bili "votli".