Hladilna tekočina butne ven

luka51

Guru
16. avg 2007
13.845
5.087
113
če imaš v raztezni posodi 100°C je itak avto že zakuhal. (vsaj kaj se tiče večina osebnih)
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.759
5.384
113
Ja sam a ni zato tud antifriz tam da zavre šele pr 120-140C
sprasujem se.gif
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.357
1.350
113
Ne vem pri koliko stopinjah točno, ampak hl. tekočina v hladilnem sistemu ne zavre že pri 100 stopinjah (in dokler je v tekočem agr. stanju še naprej opravlja delo hlajenja motorja), prvič, ker je pod tlakom (in zavre šele pri nekaj več kot 100 stopinjah, znani princip ekonom lonca deluje enako) in drugič, ker je vrelišče dveh raztopin (vode in antifriza) nekaj malega višje od vrelišča ene ali druge.

Skratka, je pa odpiranje raztezne posode pri vročem motorju lahko za laika precej nevarno, in tega ne počnite.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.845
5.087
113
dokler je zaprt sistem lahko gre tudi 115°C in nebo vrelo. Samo to bo med obremenitvijo. Ko se pa ti ustaviš in predn raztezno in to odpreš bi pa normalno delujoč hladilni sistem zadeve že umiril na na 90-95°C. V prostem teku pa tudi nesme narastit preko tistih 89-93°oziroma pri kolko pač tisti tip termostata odpira.
 

alpine

Fizikalc
22. feb 2012
2.563
21
38
Škofja Loka
danes spremljal zadevo, cagr pri 90 C in ko odprem nič ne butne ven, pri 100 C pa se ogreje samo če se vozim +5km v klanec z nekoliko obrati...no v glavnem, če zamašek mal odprem, da gre para ven in pustim nekaj minut ne butne ven nič...,
 

alpine

Fizikalc
22. feb 2012
2.563
21
38
Škofja Loka
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
če imaš v raztezni posodi 100°C je itak avto že zakuhal. (vsaj kaj se tiče večina osebnih)

pri vw, škod seatu bi res zakuhal, pri renaultu je očitno drugače, ker se tud pri višji temperaturi vklop ventilator, nov termostat in tempeaturni senzor.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.845
5.087
113
termostat pri cliotu 1.4 16v odpira pri 89 oziroma 83.
termostikalo pa vklopi pri 92 in izklopi pri 82.