Temperatura vode v motorju OPEL ZAFIRA 1,9 DIZEL

afna1972

Pripravnik
11. feb 2013
167
0
16
Pozdrav, malo več kot eno leto si lastim ZAFIRO 1,9 dt 16v dizel letnik 2006. Pred kratkim sem imel težave na vodni strani motorja...sedaj je to popravljeno, sedaj pa sem začel spremljati temperaturo vode v motorju na programu TEST MODE (prej tega nisem nikoli počel-pa tudi kazalca nima) in se giblje temperatura takole:

- ob normalni vožnji okoli 90 stopinj ob cca 25-30 zunanje temp.
-ob agresivni vožnji v hrib tudi do 98 stopinj ob cca 25-30 zunanje temp.
-včeraj z kamp prikolico (cca 1300kg) v klance pa do 104 stopinje , potem je zmanjkalo klanca in je ohladilo motor, temperatura po pretežno ravni cesti pa se je od 95 do 98 stopinj, v klance do 102 največ do 104 stopinje.
Voda v posodi se mi ne zdi 100·*-na oko ne vre..

Lastniki teh avtov, ali je to normalno , kdaj se vklaplja ventilator (deluje) ali ima mogoče dve stopnji..
 

su35

Pripravnik
8. jun 2013
39
0
6
To je normalno, skoraj v vseh avtomobilih gre tja do 105C ob večjih obremenitvah - zakaj ne zavre? Zato ker je pod pritiskom, s tem se poviša temperatura pri kateri zavre.
 
Nazadnje urejeno:

luka51

Guru
16. avg 2007
13.873
5.143
113
to da si v tej vročini s prikolico obremenjenega v breg vozo in je narastlo je normalno.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.210
4.690
113
Nekaj mlajši avto, enak motor, se temperatura drži običajno okrog 86-87 stopinj. Na kak Vršič pride do 95. Kamp prikolica pa še ni vlekel.
Deluje mi, da je s tvojim avtom vse v redu. 1 stopinja sem ali tja, kar je lahko že odstopanje meritve. Mislim, da se spredaj večino časa nekaj vrti že zaradi klime.
 

SpEkTr

ex mroizo
19. jul 2007
1.545
36
48
44
Meni se to zdi v redu. Pri meni tudi vleka prikolice tam nekje 1300-1400kg v kake dolge klance, pa če ga ne šparam pa vozim recimo dobrih 100 po števcu, temperatura naraste tudi tam do skoraj 110 se mi zdi.

Seveda pa potem hitro zleze nazaj pod 100.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.309
5.834
113
pri taščici
Prikolice pri sedanjih na stotoinke centa preračunane cene materailov dajo hitro tinte piti hladilnikom, Če pa je kdaj še kdo kako papriko vsul notri,potem pa...
jaz sem G2 pred leti februarja hladil z gretjem na maxx in odprtimi šipami. ko je v nekaj km klanec vlekel 1+T prikolico (konj in prikolica) z drugo prestavo.
Prej in potem tega ni bilo potrebno nikdar več narediti.
 
Nazadnje urejeno:

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
To drži ja. Pred časom so se režali kle gor, ko smo pisali da nekateri proizvajalci pri serijski vgradnji kljuke, serijsko vgradijo tudi zmogljjivejše hlajenje.
Jaz pri C5 moram v dolge AC klance kar pazit da ne teram preveč, cager mimogrede naraste, tudi tako daleč je že šlo, da nam je izklopilo klimo. Kar se tega tiče, je avto kar razočaranje, bi pričakoval, da bo z lahkoto zmogel prikolo z NDM 850 kg. Si ne predstavljam, kako bi vozil maksimalno težko prikolico (po podatkh proizvajalca celo ndm do 1600 kg).
Xsara pred tem je glede tega obnesal vsaj tako dobro če ne celo bolje.
 

jakkaa

Pripravnik
19. mar 2009
352
0
16
ljubljana
Hladilnike spucaj al pa zamenjaj, vodnega...smo se neki časa nazaj igral s C4 picasso 2.0 hdi, pregreval se je kadar je vleku prikolico, po menjavi hladilnika nič več...probaj za začetek oprat...
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Sem gledal hladilnike. Sprednji, se pravi hladilnik klime je konkretno zasvinjan, sem prepral kolikor sem lahko in prepihal s kompresorjem - od znotraj navzven. Bomo videli...gre pa vseeno med tednom na ogled na servis, čez slab teden pičimo na dopust, pa se ne bi na poti s takimi stvarmi jajcal.
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
So na servisu spucal kilerja (je blo kar nekaj svinjarije med njima) in sem šel na probno furo.
Vrhniški klanec (AC), s klimo na ful in gasom do daske. Do vrha ni zakuhal ali zapiskal, niti izklopil klime, dosti pa ni manjkalo hehe. Pomoje bo ok.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.873
5.143
113
ne pozabi, da je blo verjetno 10° hladneje če si to danes delal
smile-1.gif
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Ja, samo ponavadi ravno z gasom do podna (konstantno) pa tudi ne vozim.
Itak pa ima Hanzi prav: hlajenje je na meji. Sem gledal kiler na Laguni 2 (1,8 16V). Vsaj 50% večji kot na mojem.
 

ElBarto

Zelenc'
21. maj 2008
16
0
1
Voda se iz motorja spusti skozi hladilnik pri cca 88 °C, tako da je 90 °C čisto normalno.
Ventilator na hladilniku se vklopi pri 105° C na prvo stopnjo, na drugo stopnjo pa preko 110°C
Če hočeš preverit delovanje, delaj to z IZKLOPLJENO klimo ko avto stoji.
Ko vklopiš klimo, ki piha preko svojega hladilnika, pihne tudi preko hladilnika hladilne tekočine motorja, če ne verjameš, preveri na AC po ravnini pri vožnji z tempomatom.
Jutri bo spet vroče, idealen dan za tak poizkus.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.873
5.143
113
Citat:
Uporabnik ElBarto pravi:
Če hočeš preverit delovanje, delaj to z IZKLOPLJENO klimo ko avto stoji.

s tem preveriš samo če obe stopnji ventilatorja delata. kar pa nekak pri vožnji 100kmh+ nima več pomena Njemu pa ne hladi dovolj ko je avto obremenjen.
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Citat:
Uporabnik ElBarto pravi:
Voda se iz motorja spusti skozi hladilnik pri cca 88 °C, tako da je 90 °C čisto normalno.
Ventilator na hladilniku se vklopi pri 105° C na prvo stopnjo, na drugo stopnjo pa preko 110°C
Če hočeš preverit delovanje, delaj to z IZKLOPLJENO klimo ko avto stoji.
Ko vklopiš klimo, ki piha preko svojega hladilnika, pihne tudi preko hladilnika hladilne tekočine motorja, če ne verjameš, preveri na AC po ravnini pri vožnji z tempomatom.
Jutri bo spet vroče, idealen dan za tak poizkus.
Bolj malo te razumem. Itak da gre zrak najprej skozi kiler klime, potem pa skozi motornega.
Ventilator deluje bp, je pa brezstopenjski, ne samo 2 stopnji.
V glavnem, načeloma hladi ok, razen na konstantni polni obremenitvi.
Res pa da nisem preverjal, kakšno temperatura imam, ima samo indikator temperature, brez številk. Lahko pa s testerjem pogledam, o kakšnih vrednostih sploh govorimo.
 

ElBarto

Zelenc'
21. maj 2008
16
0
1
Moj odgovor je bil namenjen OPu, moral bi očitno povdarit...
Glede hlajenja motorne tekočine z vklopom klimatske naprave in posledičnega povečanega pretoka zraka preko hladilnika motorja ti iz prve roke povem da se pozna...
Glede na to, da si "karavanar" kolikor berem, bi moral za "konstantne polne obremenitve" kupit avto, ki je bil že serijsko opremljen z vlečno napravo, zraven tega v tovarni dajo vsaj pri resnih firmah še vzdržljivejšo sklopko in večje hladilnike, pa mogoče tega ne bi opazil v taki meri...
Če je tvoj tovarniško z kljuko ali ne, pa ne vem...
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Citat:
Uporabnik ElBarto pravi:
Moj odgovor je bil namenjen OPu, moral bi očitno povdarit...
Aha, ja ok, reply je bil name.
Citat:

Glede hlajenja motorne tekočine z vklopom klimatske naprave in posledičnega povečanega pretoka zraka preko hladilnika motorja ti iz prve roke povem da se pozna...
Kaj se pozna? Da bolje hladi če vklopiš klimo? Mislim da to ni možno, kiler klime je pred motornim, tako motorni kasira še bolj ogret zrak kot je že sicer zaradi poletne vročine. Ko se motor ogreje dovolj, sem 99% da ventilator(je) požene do polne brzine tudi če je klima izklopljena. Razlika je edino v tem, da pri vklopljeni klimi, ventilator(ji) že zelo kmalu dela(jo) na polno.

[/QUOTE]
Citat:

Glede na to, da si "karavanar" kolikor berem, bi moral za "konstantne polne obremenitve" kupit avto, ki je bil že serijsko opremljen z vlečno napravo, zraven tega v tovarni dajo vsaj pri resnih firmah še vzdržljivejšo sklopko in večje hladilnike, pa mogoče tega ne bi opazil v taki meri...
Če je tvoj tovarniško z kljuko ali ne, pa ne vem...
Še na pooblaščencu ne vejo točno kako je s tem.
Itak je bil pa avto kupljen daleč od novega, tako da kaj dosti izbire ni bilo, kljuka pa prav gotovo ni serijska, je kar Bartoljeva.
Sem pa malo raziskoval na Citroen Service, nekateri avtomobili imajo res opcijsko močneješe ventilatorje. Dotični C5 pač ne.
Pa še to je: vlačim prikolico z 850 Kg NDM (in tudi realno), to je relativno lahka reč, ki bi jo načeloma krava kot je C5 morala pojest za zajtrk....
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.191
1.806
113
Imaš pa še eno opcijo hlajenja ob pregretem motorju..vklopiš gretje
grims-1.gif