''Jadranje'' EV-ja ali hibrida

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.355
222
63
Kras
www.mtl.si
Spregledal si, da on nima take porabe pri 100km// po AC
wink-1.gif
. Tukaj bi bila poraba bolj 4 litre...
Pa še pomembno dejstvo, da AC ni ravno dobra stran hibridov...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.832
1.061
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Nazaj na temo.
Jadranje s Priusom z iskanjem ''sweet spota'' na pedalu za plin je no go, saj zahteva konstantno gledanje za pogonski zaslon, kar je ne le nepraktično, temveč tudi nevarno. Pa še takrat mi ni ravno najbolj uspevalo, verjetno pa bi se privadil.
Bistveno bolj praktičen in lažji način je, da prestaviš v N in je zadeva rešena. Prestavljanje je brez sunkov, ravno tako tudi nazaj v D, tako da to je to. Žal sem to ugotovil šele po tretjini testa
smile-1.gif
... Jadra pa Prius zelo fajn.

Tukaj je pa rezultat, realno je bila poraba cca. 3.8l, ob tem da je več kot dve tretjini bila vključena klima. Če primerjam z mojo kanto je poraba cca. 0,5 litra manjša, zahteva pa Prius konkretno prilagoditev voznega stila, da se pride na takšen rezultat.

prius.jpg

Po sliki vidim, da si imel približno enako povprečje, kot ga imamo na našem normnem krogu, kjer je pa tudi lep kos AC (130 po GPS, kar je cca 139 po števcu).
Povprečje na normnem sem imel 3,9, brez raznih poskusov varčevanja. Normalna, povprečna vožnja. Če bi se hibridu prilagodil le toliko, da bi začel (ker pač poznam cesto) res zgodaj spuščal plin pred omejitvami, bi bila še nižja.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.355
222
63
Kras
www.mtl.si
25% je bilo regionalke s konkretno višinsko, 5% mestne vožnje, ostalo avtocesta (LJ-Celje-Sežana-LJ (torej spet nekaj klancev)), pa klima je orenk žgala včeraj pri 32ih stopinjah. Vmes je bilo pa še nekaj malega "testiranja zmogljivosti"
smile-1.gif
.
Kakšna realna poraba je bila na vašem normnem krogu?
S tem da dodajam, da je zaradi napake pri tankanju, ker je to vseeno malo km, lahko moja realna poraba odstopa, čeprav sem se trudil, da bi tankal enako.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.836
5.081
113
Citat:
Uporabnik zino pravi:
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
jaz sem na 5.4. Nekak ne vidim smisla v delanju gužve.
Drugače pa predn pametuješ se pozanimaj kako HSD deluje in ti bo jasno zakaj v D nižja poraba kot v N

5,4 imam jaz na mojem od lj do mb če se vozim 100, torej jadram. In nimam priusa, V6 , nekaj krepko čez 200 konjičev
prej z 1.9 tdi wv pa itak 4l pri taki vožnji. Čemu torej nakup priusa?
čemu nakup priusa? čemu nakup 1.9tdi-ja, čemu nakup v6 krepko preko 200 koniičev? Ker pač nekomu tak paše bi rekel.
nekdo hoče v6 krepko prek 200 konjičev s porabo 5.4, drugi pač hoče hibrida.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.403
113
Jaz svojega Priusa nikoli dajem v N. Če jadram, jadram v D, praviloma rahlo v področju nucanja baterije.
Če imaš model z HUD displejem, je seveda laže gledat na ECO meter.

Drugače pa se da izredno dobro porabo dosegat tudi brez pretiranega matranja z jadranjem. Zna Prius zelo dobro hendlat samega sebe.
Edino kar je treba pazit je pač, da se ne vozi gas/žlajf. Torej lepo predvidevat situacije glede pospeševanja in zaviranja in gre lepo brez matranja po lastni avtomatiki.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.836
5.081
113
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Nisem se spuščal v tehnične podrobnosti, ampak v N je na zaslonu za pogonski sklop vse mirno, identično kot pri sweet spotu v D, torej motor ni deloval. Tudi prikaz trenutne porabe je bil takrat 0 (tukaj nisem čisto 100%).
v N je vse mirno do nekje 70kmh in do 3 črtic baterije. V tem primeru z vožnjo v D tudi če gas spustiš izklopi ICE, če nočeš regeneracije (pa še to je pri spuščenem gasu minimalno oziroma praktično nič) gas čisto malo pohodiš in bp greš v EV načinu. če si v N avto za svoje delovanje porablja energijo iz baterije. Torej vsa elektronika, klima, luči, zavore, volan itd. Za razliko v D MG1 deluje kot generator. Ko prideš v N nad okoli 70kmh v vsakem primeru začne letet bencinski motor. Hitreje pelješ z višjimi obrati motor kompenzira obrate MG2, da ne gre v iberture. Torej ti v N nad 70kmh bencinski motor deluje samo zato, da zaščiti MG2 pred previsokimi obrati ostalo so izgube, kot bi v leru držal obrate na 2000rpm recimo (vse kar rabi avto še vedno vleče iz baterije), za razliko bi ti v D letel na nižjih obratih in zraven še napajal avto in polnil baterijo.
Torej v nobenem primeru vožnja v N ni in nemore bit bolj varčna kot v D pri HSD sistemu.
To da prideš na vrh brega s polno baterijo je samo takrat ko so obremenitve dovolj nizke, da ICE motor še vedno proizvaja višek moči in s tem kar bi drugače bile izgube polni pogonsko baterijo. Če bi bila potreba po moči večja bi lepo na polno letel MG1, MG2 bi pa vleko moč iz mg1 in pa baterije.
Je dovolj "literature" na netu ki razloži kako deluje HSD sistem in ko boš nagruntal zadeve ti bo jasno zakaj N nima niti ene prednosti napram D. Oziroma niti ni zdravo za sistem vozit v N
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.403
113
Med generacijami Priusa (oz. Toyotinega HSD pogona) je razlika.

Pri zadnji 4. generaciji Priusa je bencinski motor lahko povsem ugasnjen tam do 110 km/h. Nad to hitrostjo se pa začne vrtet.
Pri prejšnjih generacijah pa je ta meja bila tam nekje, kot si navedel, cca 65 km/h oz tam malo pod 70 km/h na samem števcu.
To je ena izmed optimizacij v zadnji generaciji pogona.

Drugače pa drži. Generalno pri Priusu je najbolj varčna vožnja v načinu D. N je tam da avto spelješ skozi avtomatsko avtopralnico in podobne zadeve.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.836
5.081
113
Ja točno ja sem pozabil da je vozil 4 generacijo. Ampak še vedno je princip delovanja popolnoma enak in N nima popolnoma nobene prednosti pred D med vožnjo.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.355
222
63
Kras
www.mtl.si
Ok, naslednjič torej vozim v D in probam zadevo hendlat s sweet spotom...

@Ogo: s HUD-om je res lažje, ampak se v teh nekaj kilometrih nisem čisto privadil nanj, tako da ga nisem dosti uporabljal.
Kar se tiče handlanja porabe: sam sem vožnjo konkretno prilagodil v primerjavi z mojo kanto. Recimo samo en primer: prehitevanje na AC: sem precejkrat počakal s prehitevanjem, ker enostavno ne bi zadeva šla varno čez, brez da bi dal kick down, tam pa poraba konkretno poskoči in še zadeva postane neugodno hrupna. Pri gajbici pohodim za 2 sekundi, da dobi ustrezno hitrost, sem že skoraj mimo in že spuščam hitrost oz. če ni nikogar zadaj jadram na tempomat hitrost. Prirast porabe dokaj minimalen, pri Priusu zadeva ni tako hipna in prirast porabe je občuten, ker gredo vrtljaji v višave, sploh če si prej uspel se držati na elektro motorju.
PS: popolnoma jasno mi je, da moja relacija ni prednost za Priusa, samo podajam svoja opažanja. V mestu je zadeva milina, sploh ko stojiš v zastoju in poslušaš ostale avtomobile, ki se ugasnejo in spet vključijo za par metrov, pa ponovimo zgodbo... Ti pa lepo na elektriko naprej...
 
Nazadnje urejeno:

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.403
113
Jaz ne vozim v eco načinu, vozim v normalnem in sport. Če je treba gas stisnit do konca ga stisnem, tudi kick down občasno. Ne vozim pa gas žlajf.
Da se navadiš na Priusa pa rabiš kak teden. Ne rabiš pa pretiravat. Na koncu ugotoviš, da tudi kickdown na avtocesti ni imel skorajda nobenega efekta na porabo, če si generalno umirjeno odpeljal. Prosto po zakonih fizike. Kar si energije s kickdownom pretvoril iz bencina v kinetično, lahko v nadaljnji vožnji smoterno ponucaš. Bencinski motor v priusu pa ima itak visok izkoristek.
 

Slovenet

Majstr
21. jul 2007
4.391
482
83
43
Še vedno Rdeči revirji
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Med generacijami Priusa (oz. Toyotinega HSD pogona) je razlika.

Pri zadnji 4. generaciji Priusa je bencinski motor lahko povsem ugasnjen tam do 110 km/h. Nad to hitrostjo se pa začne vrtet.
Pri prejšnjih generacijah pa je ta meja bila tam nekje, kot si navedel, cca 65 km/h oz tam malo pod 70 km/h na samem števcu.
To je ena izmed optimizacij v zadnji generaciji pogona.

Drugače pa drži. Generalno pri Priusu je najbolj varčna vožnja v načinu D. N je tam da avto spelješ skozi avtomatsko avtopralnico in podobne zadeve.


Ne razumem zakaj nekateri delajo/delate tako galamo s tem N. Vozil sem že nekaj avtomatikov in tudi Priusa, ni mi jasno zakaj bi človek iskal ta hudičev N med vožnjo. Pri priusu je pa to še toliko večji mimosunek, ker nima sklopke. Generalno bi moral priusa voziti v D, če pa imaš strm klanec navzdol pa v B. Prius samega sebe zelo dobro handla. Edina stvar, ki me je pri priusu zmotila je čudno delovanja RSA sistema, kar je že druga tema.
Očitno se najdejo tukaj gor filozofi, ki zakomplicirajo vse do onemoglosti.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.836
5.081
113
N iščejo zato, da lahko delajo še večjo gužvo zaradi prihranka 5 kapljic goriva na 100km.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.403
113
N je navada iz legacy vozil, ker edino tako lahko tam jadraš. Pri Toyota hibridih se je pa treba privadit na drugačen režim delovanja sistema.

@Slovenet Ja, RSA je junk, ker v Sloveniji nimamo znakov za konec omejitev (jih po zakonu prekine križišče) in podobnih varijant. Jaz ga imam ugasnjenega in tisti del displeja mi sedaj kaže trenutno porabo goriva, kar je bolj koristno.
 

Slovenet

Majstr
21. jul 2007
4.391
482
83
43
Še vedno Rdeči revirji
To si dobr napisal.

Drugače je pa tako, da zakaj bi imel človek avtomatski menjalnik (beri menjalnik, ki ni ročni), če se mora ubadati z iskanjem N-ja,... Naj makina oddela svoje, zato so jo tudi naredil.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.355
222
63
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
@Slovenet Ja, RSA je junk, ker v Sloveniji nimamo znakov za konec omejitev (jih po zakonu prekine križišče) in podobnih varijant. Jaz ga imam ugasnjenega in tisti del displeja mi sedaj kaže trenutno porabo goriva, kar je bolj koristno.
Zadevo se da precej elegantno rešit s kombiniranjem podatkovi o omejitvah iz navigacije, na ta način dobiš precej dobro delujoč sistem. Je pa res zadeva zelo moteča, mi je po AC stalno metalo ven omejitve 60 in 40 (iz izvozov), ne vem pa od kje je pobiral tudi 30-ko (razen, če je ta omejitev na počivališčih morda).
Citat:
Uporabnik Slovenet pravi:
Drugače je pa tako, da zakaj bi imel človek avtomatski menjalnik (beri menjalnik, ki ni ročni), če se mora ubadati z iskanjem N-ja,... Naj makina oddela svoje, zato so jo tudi naredil.
Sicer vem, da bo sedaj spet bruka
grin1.gif
, ampak tukaj je kakšna izjema vmes in recimo ena od teh je pri dvosklopčnih menjalnikih, kjer je po mojem mišljenju pametno dajat v N, če stojiš dlje časa na semaforju, isto kot pri ročnem menjalniku.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.625
766
113
Mislim da je že naslov zgrešen, ker EV ali hibrid z jadranjem ne pridobita prav veliko. Pri klasični mašini je jadranje z mašino na OFF res velik prihranek, ker tipičen motor ko teče in nič ne dela kuri 0,5 l/h goriva, to je energetsko pomeni 5 kW konstantne parazitske porabe. Lahko z motorjem zaviraš in kuriš 0 l/100 km, ampak s trenjem zavira preveč in avto preveč upočasnjuje.

Električna energija iz baterije nima tako velikih parazitskih izgub, da bi s čisto odklopljenim pogonom kaj veliko pridobil.

Hibrid motor izklaplja v dosti širokem območju, da ti ni treba pazit ali je parazitske porabe res 0 W, še v N je parazitske porabe nekaj sto W, ki mora priti iz baterije preko pretvornikov do luči, radija, ECU ... Pri hibridu tisto območje med privzeto regeneracijo ali malo plina ali N nima prav veliko vpliva na porabo goriva. Pa tudi v N električni motor prejema energijo, ker motor s permanentnimi magneti ne pozna prostega teka.

Za varčno vožnjo hibrida se enostavno izogibaš stalnem izkoriščanju EV, torej da nisi dalj časa na gasu ravno toliko, da se ne prižge bencinski motor. Enostavno pospešiš z bencinskim motorjem, potem lahko jadraš z rahlim pritiskom na plin, nima veze ali pri tem kuriš 0W ali 200W ali 1 kW, samo da nisi v območju 5-8 kW iz baterije. Za tako vožnjo pa ni potrebnega nobenega pretiranega naprezanja in stalnega pogledovanja na merilnike.


Bottom line je, da je poraba pri hibridu samo eden od plusov, kateri pa ne more biti edini pogoj pri nakupu. Meni Toyotin hibrid predstavlja še najbližji približek EV vožnje za nekoga, ki si pravega EV ne more privoščit iz takih ali drugačnih razlogov (polnjenje, doseg). Ko bo folk spoznal bistvene prednosti EV pogona, bodo Toyotini hibridi prav zaradi tega pridobivali na tržnem deležu, ostali hibridi na principu klasičnih menjalnikov me ne prepričajo.
 

Slovenet

Majstr
21. jul 2007
4.391
482
83
43
Še vedno Rdeči revirji
Res je, Toyotin HSD sistem je precej specifičen in drugačen od drugih hibridov z ročnimi ali dvosklopčnimi menjalniki. Bottom line je sistem izredno preprost in sestavljen iz manjšega števila delov, predvsem ni pretikanja zobnikov med sabo in ni sklopke. Moja ugotovitev po pregledu nekaj ponudb je, da je Prius popolnoma konkurenčen bencinskemu karavanu iz Golfovega razreda in z DSG menjalnikom (da vsaj približno primerjamo jabko z jabko), če upoštevamo TCO. Res pa je, da je avto dražji in da avtohiša pri Toyoti zasluži več, to se kompenzira pri porabi, zavarovanju in gumah.
 

Podobne teme