Drugi tir

ALTF4

Fizikalc
8. apr 2017
627
177
43
Saj je tudi 20m mesarskega mostu v Ljubljani stal skoraj 3mio eurov, predor pod sentvidom 150mio eur in tako naprej. Ce bo 2. tir padel, se bodo spomnili nekaj drugega za zasluzek. Brez skrbi, da nikogar ne skrbi za dobrobit prebivalcev, pac tisto osnovno, da imamo. Za zasluzek gre.
 

Mr_Wolf

Guru
8. jan 2008
3.101
3.395
113
Citat:
Uporabnik alkoholik pravi:
2. tir je potreben. železnice je treba posodobit da bodo zanimive... v eni sapi se derete kamione na vlake a po drugi ne bi delal infrastrukture... jao...

Če dovoliš manjši popravek:
Potrebno je povečati kapaciteto železniške povezave do Luke Koper!
To se 100% strinjam.

Trenutna povprečna hitrost vlakov na obstoječi progi je 26 km/h. Naj SŽ najprej kaj na tem naredijo.
Dodatno se lahko za 200-300 mio € naredijo izogibališča na trenutni progi, katera povečajo kapaciteto proga za 50%, kar bo za LK dovolj za naslednjih 50 let.
.
2. tir zasnovan za hitrosti do 160 km/h (kdo to potrebuje na 27 km proge
bonk.gif
) za 1,5 mrd € je nateg desetletje - v Sloveniji imamo "natege stoletja" pač na vsakih 10 let.
.
Tragi-komedija po Slovensko pa je, da so železnice pravkar zagonile, se mi zdi, 150 mio € za neki komunikacijski sistem. Zdaj hočejo še 1,5 mrd€ za 2. tir. - drugi strani pa vlak iz Kamnika v Ljubljano vozi 45 minut in na tirih še vedno gledamo zjahane Gomulke
bonk.gif
.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik Mr_Wolf pravi:
Trenutna povprečna hitrost vlakov na obstoječi progi je 26 km/h. Naj SŽ najprej kaj na tem naredijo.
In kaj naj naredijo, če je proga tako zabasana, da je še rednega vzdrževanja komaj kaj?
Po domače, imaš navadno dvopasovno cesto, na kateri več stojiš kot voziš. Kako lahko tovornjakarji potem povečajo hitrosti?

Citat:
Dodatno se lahko za 200-300 mio € naredijo izogibališča na trenutni progi, katera povečajo kapaciteto proga za 50%, kar bo za LK dovolj za naslednjih 50 let.
Letna rast pretovora v Luki je že kar nekaj let konstantno 5-10% letno. Hitro lahko izračunaš, kdaj bo tvojih 50% doseženih.

2. tir zasnovan za hitrosti do 160 km/h (kdo to potrebuje na 27 km proge
bonk.gif
) za 1,5 mrd € je nateg desetletje - v Sloveniji imamo "natege stoletja" pač na vsakih 10 let.
Finta je, da se moraš spustit iz Divače do Kopra, to je slabih 450 m višinskih metrov, 27 km je najkrajša možna razdalja glede na dopustne nagibe. Če nočeš še dodatno rinit gor do Kozine in nato zelo strmo dol po kraškem robu , moraš pač zaradi terena v luknjo in glede na zahteven relief je precej vseeno, ali je ta brzina za 100, 120 ali 160 km/h. Niso tega projektiral arhitekti v svojem prostem času, ko sedaj lahko pametujejo po časopisih ...
 

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.468
804
113
Ključno vprašanje je, komu zaupat izvedbo tega projekta.

Trenutna vlada? Ne hvala. Notri je SD, ki ima izkušnje s TEŠ6, mi pa z njimi na velikih projektih. Notri je SMC, ki v letih obravnave zdravstva (ki je kroničen problem, ampak težave so enake - spužva, ki srka denar) ni naredila 0 (z besedo: nič), da bi predstavila kakršnokoli rešitev (razen morda še kakega varuha tu in tam). O Desusu ne bi. Skratka, zbirka izpričano nesposobnih voditi velike projekte. (No da se razumemo, so sposobni, samo ne tako, kot bi si morali mi želeti.)

Naj se najprej formira kaka vlada, ki bo dejansko uspešno izvedla kak večji, a ne tako velik projekt v skladu s predvolilnim programom; taki vladi lahko morda potem zaupamo tudi milijarde.

Na slabih temeljih graditi hiše ne gre. Trenutna vlada (ampak =bemti tudi trenutna opozicija) je zelo slab temelj.

Ko rešimo to, bodo razprave, koliko in zakaj veliko slajše.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Daš projekt na javni razpis in je rešeno - ven pride vse, realna cena, morebitne podražitve in razlogi zanje, relativna transparentnost.

Zdajšna politična garnitura pa poskuša to spraviti na način TEŠ6: ustanovimo neko firmo s čudno kratico, ki naj bi skrbela za projekt, notri za vodje daš "preverjene" politične kadre (Dragonja), posli bodo skriti pred javnostjo, podražitve nerazložene in obilne, da bo šel denar lahko še kam drugam.
In to je edini problem drugega tira, ne pa tehnična ustreznost projekta.
 

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.468
804
113
AC so bile narejene na javnih razpisih, TEŠ6 tudi, celo Patrie so bile tako kupljene, o tem kako zdravstvo nabavlja od žilnih opornic do operacijskih miz ne bi izgubljal besed... javna naročila delajo le, če hočeš, da delajo. In ti ljudje okoli projekta nimajo prav nobenega interesa za to.
 

bizi

Guru
21. nov 2007
27.271
-2.004
113
Kočevska
Ja, javni razpisi, kot tisti za avtomobile, lahko poljubna znamka, samo na haubi mora biti trikraka zvezda v krogu.
smile-1.gif
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.149
5.754
113
pri taščici
Ne vem koliko si bil v gradbeništvu pred 10 leti, sam imam izkušnje, da marsikdaj tudi 100% cena ni prinesla nekega hudega dobička. Kaj šele 80%.
Seveda je potem nosilec posla teh manjkajočih 20% poskušal nadomestiti drugače. Ali z aneksi, neplačilom podizvajalcem ali pa najemom kreditov katere vračamo državljani preko sanacije bank.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik Maiden pravi:
Javni razpis podraži zadevo za 20-30%, saj glede lastnih izkušenj.
Odkar dobi v gradbeništvu na državnem razpisu najcenejši ponudnik, ki dela nato v povprečju z izgubo, so cene nekje na polovici predračunskih. O kvaliteti pa sploh ne bi.
Iz lastnih izkušenj, in to zelo konkretnih.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.149
5.754
113
pri taščici
Hmmm, ker drugače ne dobiš posla.
Ti napišem kako je potekala pridobitev posla pred desetletjem?
Kako so potem to reševali ob sami izvedbi ne vem. Pa nekako tudi nočem vedet.
Rezultat je pa znan. vsa večja podjetja z znanjem in solidno opremo smo potopili, sedaj pa gradbeništvo spet nekje iz kamene dobe prehaja v naslednjo dobo...
Na srečo nisem več v tej panogi. Pa čeprav sem jo rad opravljal. Ampak je politika in ekonomija naredila kar je naredila.

Ne znamo niti asflata več gladko položiti po AC, Kaj šele pripraviti podlago za asfalt.
Po pravici povedano je to že včasih bilo bolj bogo, ampak če so hoteli so lahko tudi kvaliteto naredili. Ampak seveda je bil pohlep neizmeren. Šparat vsepovsod pri materialih in količinah, nategovati cene in količine v nedogled pri obračunu do investitorja kolikor je mogoče.
Ni dovolj 10, 20, 50% dobička. Dajmo 200% če je možno.

TMJ
Kakšno anketo
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.149
5.754
113
pri taščici
Hmmm, ker drugače ne dobiš posla.
Ti napišem kako je potekala pridobitev posla pred desetletjem?
Kako so potem to reševali ob sami izvedbi ne vem. Pa nekako tudi nočem vedet.
Rezultat je pa znan. vsa večja podjetja z znanjem in solidno opremo smo potopili, sedaj pa gradbeništvo spet nekje iz kamene dobe prehaja v naslednjo dobo...
Na srečo nisem več v tej panogi. Pa čeprav sem jo rad opravljal. Ampak je politika in ekonomija naredila kar je naredila.

Ne znamo niti asflata več gladko položiti po AC, Kaj šele pripraviti podlago za asfalt.
Po pravici povedano je to že včasih bilo bolj bogo, ampak če so hoteli so lahko tudi kvaliteto naredili. Ampak seveda je bil pohlep neizmeren. Šparat vsepovsod pri materialih in količinah, nategovati cene in količine v nedogled pri obračunu do investitorja kolikor je mogoče.
Ni dovolj 10, 20, 50% dobička. Dajmo 200% če je možno.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.355
222
63
Kras
www.mtl.si
Saj zato sem napisal: ni možno delati stalno z izgubo, razen če imaš druge vire (aneksi, itd. lahko se gre pa tudi za pranje denarja).
Ampak dolgoročno je bolje, da ležiš kot pa delaš z izgubo.