Chevrolet Bolt / Ampera-e

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
Kdo je zagnal kaksen hura? V clanku pise, da je range calculator dal ven sam Opel.
Koliko mislis, da se pri -10'C toplotna crpalka obnese bolje kot uporniski grelec?

Oz. kaj bi ti imel raje za doseg? Toplotno crpalko in neto 28kWh baterije ali uporniski grelec in 60kWh neto baterije?
 
Nazadnje urejeno:

jonny77

Guru
16. sep 2007
10.646
2.363
113
Pomurje
Podobno kot ti v tvojem postu. Toplotna je toliko dražja napram grelcu, da samo 28kWh baterijo lahko kupiš? Dvomim.

Tip je v blogu napisal svoje videnje, ki pa je bilo v komentarjih takoj "popljuvano" in opravičevano, da tudi toplotna ni juhuhu pri teh temperaturah. Saj tudi bencina in nafte pokurimo več pozimi in je vse jasno in smo s tem sprijaznjeni.

Če pri -10 pade domet za 50%( samo še 180 km) napram +10°c (357km) je pa že nezanemarljiv podatek, ki pa tare vse električarje!


Kako se obnese toplotna napram grelcu se bo videlo, po teoriji bi morala biti toplotna precej boljša od grelca. Za kake izračune pa jaz nisem pravi.

Povprečna letna temperatura v Murski soboti je cca 11,5°C, kar pomeni, da Ampera-e lahko prevozi povp. 357km z enim poljnjenjem. Super!
Če pa bi s toplotno lahko prevozila še 20% več pa bi bilo še bolje. Se strinjaš?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
Rwvno to je bil moj point. Raje imam 60kWh baterijo in uporniski grelec, kot toplotno crpalko in 28kWh baterijo.

Za temperature pod 10'C pa je v vsakem primeru bolje imeti tekoce gorivo (npr. alkohol), kot pa izguba dragocene elektricne energije za gretje, ki jo je bolje uporabiti za doseg. Tako je bilo vedno moje stalisce. Zato pa ima tudi Volt1(MY2013+) in Volt2 narejeno, da se pri pod 10'C zazene bencinski motor, ki pomaga pri ogrevanju kabine. V primeru elektricnega vozila bi to lahko bil kaksen alkoholni webasto.

Iz tiste tabele pa si vzel worst case scenario, to je pri pocasni voznji (domnevam da pri 50km/h?), kjer je jasno, da gre za vsak prevozen kilometer ogromno elektrike za ogrevanje. Ta efekt tare tudi fosilce, ne samo elektricarje. Kar se tega tice so zmagovalci hibridi in PHEV-ji.

Seveda se strinjam, da bi bilo bolje, da bi imela AmperaE toplotno crpalko, ampak to s seboj potegne tudi visjo ceno in verjetno prostornina motornega prostora ne bi vec zadostovala za vse to.

You can't have a cake and eat it too.
 
Nazadnje urejeno:

kdk

Pripravnik
25. feb 2014
188
23
18
okoli MB
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Še cena Ampere-e v Nemčiji: začela se bo pri 39.330. Pri njih je po subvencijah cena 34.950, pri nas bi taka osnovna cena pomenila 31.830 evrov. Ni slabo ...
Ampak v Nemčiji je mogoče naročiti samo polno opremljen "First edition" za 44.060 EUR. Prve preizkusne vožnje so predvidene v juniju 2017. Na osnovni model se bo očitno še čakalo. vir- Autobild.de
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.834
1.061
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik kdk pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Še cena Ampere-e v Nemčiji: začela se bo pri 39.330. Pri njih je po subvencijah cena 34.950, pri nas bi taka osnovna cena pomenila 31.830 evrov. Ni slabo ...
Ampak v Nemčiji je mogoče naročiti samo polno opremljen "First edition" za 44.060 EUR. Prve preizkusne vožnje so predvidene v juniju 2017. Na osnovni model se bo očitno še čakalo. vir- Autobild.de

Na začetku ja. Potem bodo tudi cenejše različice. Pač počakaš ...
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Slabosti toplotne črpalke pri EV so:
- glasno delovanje v primerjavi s grelcem
- večja možnost okvar

Prednosti:
- manjša poraba

Razlika glede na klimo je samo nekaj ventilov in dva namesto enega toplotnega izmenjevalca v kabini,
ne rabi dodatnega prostora pri motorju.

Večja slabost se mi zdi da Ampera-e nima trifaznega polnilca, zato pa imam ZOE 41kWh
samo en primer polnjenja na 22kW polnilnici v 42min iz 29% na 62%

Pozimi realen domet 200km (ocena),
poraba merjeno na vtičnici 25kWh/100km
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
Cestitke, da si le naredil korak
smile-1.gif


Drugace pa mislim, da pri bateriji kapacitete neto 60kWh ne bos dostikrat potreboval hitrega polnjenja, takrat, ko ga pa bos, imas pa CCS hitre polnilne postaje, ki polnijo s 45kW moci.
Za nocno polnjenje pa je tistih 7.2kW vec kot zadosti. 7.2kW x 8 ur = 56kWh.
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.834
1.061
113
www.adriamedia.si
Čisto na hitro:
pelje se načeloma fajn, je pa malo trdo podvozje
300 km narediš za šalo (danes bi jih 320, pa je bilo zunaj malo nad nulo, pa kar nekaj AC je bilo vmes (pa nisem se trudil šparat)
Plastka v kabini je ... recimo OK ... Večina je fajn, na par mestih pa ne.
Dober infotainment
Super regeneracija (max z 70 kW)
neroden pokrovček CCS
placa dovolj
all in all ... fajn avto in velik korak naprej za BEV. Komaj čakam model 3, da visim, če se lahko temu pribliæa (hint: dvomim).
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
Hvala za informacije!

Kaksni vtisi glede voznkovega in sovoznikovega sedeza? Menda sta en inch ozja kot pri Volt1/Amperi.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
Imas kaksen vir za to?

Vse, kar najdem je 2018.
 
Nazadnje urejeno:

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.034
1.430
113
39
Zdaj na hitro ne najdem... Na nekem blogu ali forumu je bilo da bi naj update prisel za modelno leto 2018 ki pa pride pred koncem leta za naslednjo leto...
V realnosti bomo videli kako bo, verjetno pa bo Hyundai moral pohiteti ker septembra bo predstavljen novi Leaf z vsaj 40 kWh baterijo...