Temperatura - a je to normalno

gufy

Pripravnik
11. apr 2009
616
17
18
Včeraj sem šel mimo Rateč, kjer je mrzlo ko pes. Avto je bil sicer dobro segret (pot od Ljubljane) ampak se je cagar za temperaturo vode začel pomikat nazaj proti hladnemu. Termometer je kazal -17, vožnja je bila umirjena, avto je megane 1.9 dizl
Nekaj podobnega se nam je na enem drugem avtu dogajal ampak pri precej višjih temperaturah. Pri mojem se ne začne vidno ohlajat tam do cca -10.

A je že cajt za zamenjat termostat ali je to dost normalno
sprasujem se.gif
 

nemenabijat

bom jaz vas
7. feb 2011
4.193
3.356
113
Itak da je pri dizlih in tako nizkih temperaturah to normalno. V kabini bi imel 30 stopinj, da babo ne zebe, voziš umirjeno in mašina ne sproducira toliko toplote, kot jo ti odvzameš. Vgasni gretje, pa bo cagar na delovni temperaturi.
evil.gif
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
to ni normalno. avto ma termostat. Toplote naredi zlahka dovolj za gretje
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.277
2.379
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
to ni normalno. avto ma termostat. Toplote naredi zlahka dovolj za gretje

Seveda je "normalno". Že nekaj časa imajo motorji "težave" z gretjem - beri: pretvorijo več v kinetično kot toplotno energijo.

Moja Kuga je danes ob -13 tudi rabila 30 km, da je toliko segrela notranjost, da sem lahko slekel bundo.

In šele na AC se je segrela na delovnih 90.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
saj, samo da pol temperatura spet pade pa ni normalno.Moj se tudi po 20km segreje na 90
 

nemenabijat

bom jaz vas
7. feb 2011
4.193
3.356
113
mac dej ne klobasej. Če bi kaj več vedel o motorjih nebi take klatil. Zdej bo šel tip menjat pol mašine, ker so mu Alter "mehaniki" povedal, da pri -17 ni normalno da nima cagarja na delovni temperaturi.
aplauz.gif
 

gufy

Pripravnik
11. apr 2009
616
17
18
Predvidevam, da so avtomobili danes (no, al pa 10 let nazaj) tako narejeni, da so sposobni reagirat na take spremembe. Res je, da ima dizel boljši izkoristek ampak nekaj toplote pa že proizvede. Pomoje bi moral avto, ko se enkrat segreje, ostat segret ne glede na zunanje temperature. .-17 res ni nek običajen mraz za nas ampak spet pa ni tako hudo, da avto ne bi mogel svoje temperature obdržat.
nič, zaenkrat bom pusti. če se bo spomladi pri +10 to še dogajal, bo pa res treba zamenjat.
 
Nazadnje urejeno:

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.089
2.188
113
v lokalni ostariji
ej mojstri -17 je! minus sedemnajst. ozitoma že od minus deset dalje je to kar luštn mraz. sistem je narejen, da pri plus 30 (40) drži vse skupaj na normalni temperaturi. torej hladi. sedaj pa ti prpališ gretje (katero dodatno pohladi vodo)zunaj je mraz... ja normalno da temperatura spet pade.

je pa tudi malo odvisno kje je senzor temperature. pred ali za termostatom;)

v glavnem, sedaj tudi rabiš več drv da segreješ bajto kot poleti a ne:)
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.149
5.754
113
pri taščici
Ne delaj panike pri -17 s termostatom.
Ne vem zakaj potem webaste in podobne zadeve vgrajujejo v avte. Meni webasto laufa praktično Non stop. Mogoče kak Clio se proizvede dovolj toplote v motorju, da pa boš s tiste pol litra nafte prevozil 10km, pa spotoma se 10m3 zraka v velikem avtusegrel.za 40C ter nekaj 100kg železa je pa...
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.277
2.379
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik alkoholik pravi:
ej mojstri -17 je! minus sedemnajst. ozitoma že od minus deset dalje je to kar luštn mraz. sistem je narejen, da pri plus 30 (40) drži vse skupaj na normalni temperaturi. torej hladi. sedaj pa ti prpališ gretje (katero dodatno pohladi vodo)zunaj je mraz... ja normalno da temperatura spet pade.

je pa tudi malo odvisno kje je senzor temperature. pred ali za termostatom;)

v glavnem, sedaj tudi rabiš več drv da segreješ bajto kot poleti a ne:)

Viš - to pa je zato, ker mularija ne ve več kaki so bli zračni filtri na stojadinih - levo = leto, desno = zima.
evil.gif


Za extra mraz pa še gre popendek na kiler.
grims-1.gif


Da o kakem zaugu sploh ne zgubljam besed.
cheer.gif
 

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.089
2.188
113
v lokalni ostariji
ja včasih se je dal lepo popndekl pred kiler. eni traktorji so imeli celo serijsko "roleto" in si lepo pozimi spustil roleto dol, da se je motor prej segrel (in bil segret).
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.153
1.759
113
V kolikor si vozil po ravnini bi ti moglo držat temperaturo.

(recimo da je bila poraba 4 litre/100 km..od tega je šlo 3 litre za segrevanje ozračja, 1 liter za premikanje..thermostat bi moral držat zaprt tokokrog. Pa mislim da današnje avtomobile ne gre enačiti s stojadinami).
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.356
1.350
113
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
V kolikor si vozil po ravnini bi ti moglo držat temperaturo.

(recimo da je bila poraba 4 litre/100 km..od tega je šlo 3 litre za segrevanje ozračja, 1 liter za premikanje..thermostat bi moral držat zaprt tokokrog. Pa mislim da današnje avtomobile ne gre enačiti s stojadinami).

Tudi jaz tako mislim.

Pri še tako hudo učinkovitem dizelskem motorju ni teorije, da bi šlo manj kot pol energije v toplotne izgube, kar je dovolj, da mora motor istati na delovni temperaturi pri vožnji po ravnem...
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.358
298
83
to je normalno

ko je še Jerman vozil smuk smo šli navijat zanj na Streif, zunaj minus 27, passatu AFN padala temperatura na AC, da smo morali mu z Webastom pomagat
če bi imel termostat v okvari (beri:trajno odprt), se tudi segrel nebi na 90
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.805
3.815
113
Termostat ima lahko tudi okvaro "vedno delno odprt", recimo da je vedno 20% odprt. Tega v navadnih pogojih vožnje sploh ne boš opazil, pri zelo nizkih temperaturah pa bodo velika nihanja.

Sicer pa normalna temperatura motorja oz. vode s klasičnim "nizkotlačnim" hladilnim sistemom je od 50-110C, če je v tem rangu je ok. Če ima voda 50-60C bo grela kabino in ne bo (pretirano) hladila olja. Če pozimi pri -20C števec ni na 90C ni nič narobe.

P.S. pri vozilih ki nimajo števca temperature in imajo "indikator" mrzlega motorja se ta izključi pri okoli 40-50C
 

gufy

Pripravnik
11. apr 2009
616
17
18
He he torej obstaja možnost, da imam spet na pol pokvarjen avto. Večinoma dela, mal pa ne
smile-1.gif
Niti nisem opazil kdaj je temperatura padla ampak je pa hitro narasla, če je prišel kak klanec na poti (na primer skozi Trbiž gre navzgor). Nazajgrede se pa od Trbiža tud skor do avtoceste na Jesenicah ni segrel ker gre skoz mal na dol. Smo pa lagano v koloni vozili.