Stroški vozila v 2016

sgh

Fizikalc
19. feb 2014
2.644
0
36
Citat:
Uporabnik LeQuack pravi:
Zakaj pa FURS fizičnim osebam ne priznava stroškov? To je diskriminacija.

Verjetno misliš do podjetnikov? Ker se plača razlika med prihodki in odhodki. Torej hočeš ti še kaj plačati državi?
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Če prav razumem matematiko nekaterih tu gor - kupim avto za 20k€ + 1k€ zavarovanje/registracija + 2k€ gorivo tisto leto + 500€ zimske gume + 1k€ drobnarije (vinjeta, vitrex itd.) - skupno: 24.5k€. To je moj strošek in toliko je mene avto to leto stal. Nekateri bi pa radi še tu zraven prišteli recimo 5k€, ker je avto izgubil na vrednosti? Ni čudno, da Slovenija tone...
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
To je zato, ker imamo preveč ekonomistov in "ekonomistov" in potem razne teorije notri tlačijo.
Potem pa na vsak način v stroške obratovanja in vzdrževanja, za kar se gre v tej temi, tlačijo fiktivne neizmerljive zadeve. In to tudi sicer ne samo pri avtomobilih.
 

LeQuack

Guru
26. avg 2007
6.841
3.361
113
40
Lj
Citat:
Uporabnik sgh pravi:
Citat:
Uporabnik LeQuack pravi:
Zakaj pa FURS fizičnim osebam ne priznava stroškov? To je diskriminacija.

Verjetno misliš do podjetnikov? Ker se plača razlika med prihodki in odhodki. Torej hočeš ti še kaj plačati državi?

Ne, jaz bi od prihodkov (plače) odštel svoje stroške, in šele potem plačal davke. Precej logično, a ni?
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.401
484
83
::1/128
Narobe razumeš oziroma dvomim, da želi kdo to povedat (jaz sigurno ne). Point je bil samo, da če te zanima celoten strošek avta, moraš nekako upoštevat tudi njegov nakup oziroma izgubo vrednosti (razliko med nakupno in prodajno ceno, ki jo resda natančno poznaš šele, ko avto prodaš). Večina nas nima avta samo eno leto, pa tudi na koncu dobiš še nekaj za njega, zato se mi zdi bolj logično razdelit ta znesek na več let (tudi amortizacija avtomobila v firmi ponavadi ni 1 leto oziroma davčno priznano niti ne more bit).

Če pa gledaš, da je prvo leto lastništva strošek avta tudi celoten znesek nakupa, pa jasno ne boš naslednje spet računal nek delež nakupa. Tu pa res ne vidim logike in dvomim, da je kdorkoli skušal to povedat....
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik XSIDE pravi:
Če pa gledaš, da je prvo leto lastništva strošek avta tudi celoten znesek nakupa, pa jasno ne boš naslednje spet računal nek delež nakupa. Tu pa res ne vidim logike in dvomim, da je kdorkoli skušal to povedat....
Saj to ne zastopim: avto kupiš z denarjem (razen leasing ali kredit, ki ga odplačuješ še nekaj časa), zakaj bi potem sploh računal izgubo vrednosti, kaj šele amortizacijo? Nov avto bom kupil z denarjem, ki ga bom imel takrat na voljo in to je to, nobena amortizacija mi ne bo nič plačala.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Strošek vozila je nakupna vrednost + vzdrževanje. Izguba vrednosti ne more bit strošek. Izguba vrednosti je lahko samo zmanjšanje stroška (ker se prodajna vrednost odšteje od nakupne), nikakor pa izguba vrednosti ne more predstavljat stroška...
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.401
484
83
::1/128
No sej izgubo vrednosti sem mislil kot nakupno vrednost, samo ne v celoti, ker nekaj na koncu še nazaj dobiš (v "najslabšem" primeru, recimo da ga zvoziš do konca in ne dobiš 0 za njega, je potem celotna nakupna vrednost) in razdeljeno na več let lastništva, če želimo primerjat stroške na letni ravni. Tako da ja, izguba vrednosti oziroma to kar sem jaz mislil s tem, je kvečemu manj kot celotna nakupna vrednost avtomobila in to se mi zdi smiselno nekje upoštevat (ali pa pač kar celotno nakupno vrednost, kot ti praviš).

Point je bil v tem, da je smiselno pri stroških lastništva avtomobila upoštevat tudi nakupno vrednost. Kot sem že povedal pa nikakor ne, da nakupno vrednost upoštevaš dvakrat, najprej kot enkraten strošek v prvem letu in potem vsako leto kot delež (oziroma samo njegovo razliko do prodajne vrednosti, kar sem imenoval izguba vrednosti). Upam da se sedaj razumemo
smile-1.gif
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Lahko pa ti predstavlja strošek obrok lizinga/kredita.
Samo potem je tudi ob nabavi vozila letni strošek samo letni obroki financiranja, gorivo, servisi, gume...
Ob prodaji (če je v tvojem lastništvu) pa se ti znesek prodaje odšteje od stroška.
Amortizacija ni strošek, ker potemtakem npr. v firmi telefon po 2 letih ne bi imel vrednost 0 (amortizacija) ampak 2x nabavno vrednost (naup + izguba vrednosti).
Dejansko pa lahko pravi strošek vozila na letni ravni izračunaš potem, ko si vozilo prodal... Ostalo je projekcija, saj ne veš koliko boš dobil dejansko za avto ko ga boš prodal.
 

Zmago1

Pripravnik
30. nov 2010
881
4
18
Citat:
Uporabnik XXXL pravi:
Če sem kupil nov avto za 20.000€ sem imel z njim 20.000€ stroškov. In ne bom tu zraven prištel še izgubo vrednosti na koncu prvega leta v višini recimo 5000€. Bolj razločno pa res ne morem napisati. Če ne bo smole, če ga ne bodo ukradli, bom nekaj od teh 20.000€ dobil nazaj ob prodaji, ki bo čez XY časa. In takrat bom lahko ocenil izgubo vrednosti.

K obratovalnim stroškom moraš prištet amortizacijske stroške za tisto leto in dobiš skupne stroške,.....in nisi imel 20.000 stroška prvo leto ampak prvo leto 4, drugo 3, tretje 2,5 itd,...Če ne računaš amortizacije potem tudi nima smisla računat servisnih stroškov ( ker so pri starem avtu višji ane) in na koncu ti bo ostal le še strošek goriva in zavarovanja ki pa je itaq odvisen samo od prevoženih kilometrov in kw motorja,...kaj si potem sploh računal?
 

Zmago1

Pripravnik
30. nov 2010
881
4
18
tudi kdor zagovarja da kupi nov avto za 20, proda 10 let starega za 2 jurja, da je zgubzu 18k / 10 = 1.800 leto se moti, ...zgubil je 4-3-2,5 itd na leto,...iz tu se tudi vidi zakaj se splača tri leta star avto kupit, ker je večino že izgubil ane,....
 

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
Citat:
Uporabnik Zmago1 pravi:
K obratovalnim stroškom moraš prištet amortizacijske stroške za tisto leto in dobiš skupne stroške,.....in nisi imel 20.000 stroška prvo leto ampak prvo leto 4, drugo 3, tretje 2,5 itd,...Če ne računaš amortizacije potem tudi nima smisla računat servisnih stroškov ( ker so pri starem avtu višji ane) in na koncu ti bo ostal le še strošek goriva in zavarovanja ki pa je itaq odvisen samo od prevoženih kilometrov in kw motorja,...kaj si potem sploh računal?
Dam za avto 30.000€ in ga bom imel npr. 5 let, dokler traja garancija. Ob prodaji bo (po Eurotax) vreden 15.000€. Če uporabim tvojo logiko, prvo leto izgubim 30% torej moram imeti na računu še 21.000 € in si za ta denar lahko privoščim še en avto za ženo
stupid-1.gif


Fantje, preveč mešate pravne in fizične osebe. Zame je nakup avtomobila strošek takrat, ko mi gre denar iz žepa. Če ga vzamem na kredit ali leasing je letni strošek polog in vsak obrok, če pa plačam z gotovino pa je strošek enkraten. Čez npr. pet let, ko bom kupil nov avto za pa ne bo strošek za avto 30.000 ampak 30.000- vrednost starega. Ostalo, glede kredita/leasinga ali gotovine pa ostane enako.
 

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.335
760
113
Citat:
Uporabnik Zmago1 pravi:
Citat:
Uporabnik XXXL pravi:
Če sem kupil nov avto za 20.000€ sem imel z njim 20.000€ stroškov. In ne bom tu zraven prištel še izgubo vrednosti na koncu prvega leta v višini recimo 5000€. Bolj razločno pa res ne morem napisati. Če ne bo smole, če ga ne bodo ukradli, bom nekaj od teh 20.000€ dobil nazaj ob prodaji, ki bo čez XY časa. In takrat bom lahko ocenil izgubo vrednosti.

K obratovalnim stroškom moraš prištet amortizacijske stroške za tisto leto in dobiš skupne stroške,.....in nisi imel 20.000 stroška prvo leto ampak prvo leto 4, drugo 3, tretje 2,5 itd,...Če ne računaš amortizacije potem tudi nima smisla računat servisnih stroškov ( ker so pri starem avtu višji ane) in na koncu ti bo ostal le še strošek goriva in zavarovanja ki pa je itaq odvisen samo od prevoženih kilometrov in kw motorja,...kaj si potem sploh računal?

Ko berem odgovore nekaterih, mi je jasno, zakaj je Slovenija takšna, kot je...
P.S. Bom po nakupu, ko odkartam 20.000€, moji denarnici potem pojasnil, da sem v bistvu dal samo 5000€...
hysterical-1.gif
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Če ga boš keširal, boš ob 20k. Če ga vzameš na financiranje boš v prvem letu imel strošek morebitnega pologa in mesečnih obrokov (12). Toliko ti bo cuknjeno iz denarnice za nakup in nič več.
Če ti narišemo: kupiš vozilo na financiranje, nakupna vrednost je 15k, odločiš se da celoten znesek vzameš na financiranje na 5 let. Recimo 300€ na mesec. Letni strošek vozila je potem 12 obrokov, gorivo, registracija, zavarovanje. Financiranje ti je cuknilo iz tošlna samo 3600€, tako prvo kot peto leto.
 

Zmago1

Pripravnik
30. nov 2010
881
4
18
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Res so mi malo smešne te izračuni kjer upoštevajo žarnice, amortizacine pa ne.

samo to vam lahko rečem, da pejte preštevat skurjene žarnice in računat porabo na 3 decimalko,....

Računate obratovalne stroške na 4 decimalko, ob tem pa ne upoštevate, ali si nočte priznat sej je vseeno, da je izguba vrednosti to leto 2-3x višja kot vsi stroški z bencinom vred,.....Iz tega izhaja da se ukvarjate s povsem napačnimi parametri,....niso stroški ki vam praznijo denarnico ampak izguba vrednosti,....Od kje pa boš dobil 20k za nakup novega? iz prihrankov ko si dajal na stran 500/mesec ali pa iz kredita 500/mesec,.....ob tem da so vsi obratovalni stroški skupaj samo 300 eur na mesec recimo,....
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Avto za široko potrošnjo še nikoli ni bil investicija, kaj šele donosna investicija. Face it. Torej je to bolj kot ne zavestna izguba denarja na neko dobo. Brez veze potem jamrat koliko je manj vreden v prvem, drugem, tretjem letu ker je popolnoma zgrešeno... Drugače se raje vprašajte zakaj ste sploh kupili avto, če je pa z njim sam strošek? Imaš javni prevoz, TAXI, vozila z manj stroški (kolo, skuter)...
Pa ko se že greste racionalnost in se kupuje rabljena vozila pri recimo 2, 3, 5 letih starosti... IMHO tudi to ni racionalnost, saj imaš, glede na starost in kilometražo tudi stroške z njim, ki znajo biti zelo visoki...
Lahko zaključite, da je ubadanje z nekimi stroški in izračuni bolj kot ne BV... Točno se ve koliko je registracija, koliko zavarovanje, glede na kilometrino tudi gorivo, gume, celo servisi...
Vsak si pa kupi vozilo ki mu ustreza. In pravi racionalnež ne bo kupil 5 let stare zgonjene kante z magičnimi 120-150kkm ampak za isti denar mlajše ali novo vozilo katerega bo vozil vsaj za čas jamstva brez nekih nepredvidenih stroškov.
 

Mare77

Fizikalc
13. feb 2009
1.323
7
38
46
Okolica južne LJ.
KSZ...

Moji stroški v 2016

Če prav razumem program, je moj avto po 7 letnih vreden še 2k€ pri nabavni vrednosti 12,5k€ novega vozila-

Izredna popravila: 1336€
Redni stroški vzdrževanja: 1400€
Menjava gum: 100€
Registracija: 140€
Zavarovanje: 330€
Gorivo (LPG in bencin skupaj): 1715€
Razne drobnarije: 150€

Skupaj vseh stroškov za slabih 7k€
Stroški na prevožen km: 0,27c

Prevoženih km: 25.602 km
 

Zmago1

Pripravnik
30. nov 2010
881
4
18
Citat:
Vsak si pa kupi vozilo ki mu ustreza.

no vidiš pa se strinjava
smile-1.gif


Kakorkoli, izgubo vrednosti avta na leto se da z lahkoto izračunat, a eni tega nočte in tako ne boste nikoli vedeli koliko vas avto dejansko stane in boste še naprej terali take nepreverjne budastoče :
Citat:
In pravi racionalnež ne bo kupil 5 let stare zgonjene kante z magičnimi 120-150kkm ampak za isti denar mlajše ali novo vozilo katerega bo vozil vsaj za čas jamstva brez nekih nepredvidenih stroškov.

kako pa ti veš koliko je tak avto sploh vreden in koliko mu pada vrednost, saj tega nočeš vedet? niti tega ne veš če je res kanta, če je zgonen, če ima prevrtene kilometre? Iz svoje statistike si potegnil samo to, da si za servise takega avta porabil 300 eur več na leto kot za novega, nisi pa upoštval da si imel naprimer 2.000 nižjo izgubo vrednsoti? kako lahko potem trdiš da gre za racionalnejši nakup če nisi upošteval vseh dejstev?
 
Nazadnje urejeno:

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.335
760
113
Citat:
Uporabnik Roberto pravi:
Če ga boš keširal, boš ob 20k. Če ga vzameš na financiranje boš v prvem letu imel strošek morebitnega pologa in mesečnih obrokov (12). Toliko ti bo cuknjeno iz denarnice za nakup in nič več.
Če ti narišemo: kupiš vozilo na financiranje, nakupna vrednost je 15k, odločiš se da celoten znesek vzameš na financiranje na 5 let. Recimo 300€ na mesec. Letni strošek vozila je potem 12 obrokov, gorivo, registracija, zavarovanje. Financiranje ti je cuknilo iz tošlna samo 3600€, tako prvo kot peto leto.

No, pa mi nariši: avto kupim z gotovino, za 15.000€. In koliko je potem strošek avta prvo leto, pa drugo leto in tako naprej... In ne bom ob 20 oziroma 15k, saj bom za ta denar dobil avto. In to je to. Strošek nakupa je 15k. Ne moreš potem še vsako leto ene 2-3k izgube vrednosti upoštevati k letnim stroškom. Avto sem plačal, ga nimam v najemu. Ko ga bom prodal, bom pa še nekaj dobil zanj. Koliko, bo pa odvisno od razmer na trgu.
 

Zmago1

Pripravnik
30. nov 2010
881
4
18
Citat:
No, pa mi nariši: avto kupim z gotovino, za 15.000€. In koliko je potem strošek avta prvo leto, pa drugo leto in tako naprej... In ne bom ob 20 oziroma 15k, saj bom za ta denar dobil avto. In to je to. Strošek nakupa je 15k. Ne moreš potem še vsako leto ene 2-3k izgube vrednosti upoštevati k letnim stroškom. Avto sem plačal, ga nimam v najemu. Ko ga bom prodal, bom pa še nekaj dobil zanj. Koliko, bo pa odvisno od razmer na trgu.

Nov avto nižjega-srednjega razreda zgubi recimo 50% vrednosti v 5 letih, prvo leto nekje 15%-18% glede na vrednost novega .
Tvoj strošek uporabe oz izguba vrednosti tega avta za prvo leto je tako cca = 2.500 eur. in DA, dejansko si toliko denarja izgubil ker zanj lahko iztržiš samo še 12.500 eur če ga greš prodat,...kolk je zate vreden je čist irelevantno tukaj,.....
 
Nazadnje urejeno: