Šolanje na domu

mistique

Guru
16. jun 2009
13.121
928
113
Emona / Carnium
Koncept, kjer se šola zateka v neke "skrajnosti" ali se preko njih celo trži, mi ni zdrav koncept. Overall pa sem predvsem gledal kakšen kader je na teh šolah. Mene ne impresionirajo strokovni nazivi (kjer si očitno kralj, če si psiholog), če tak človek ne dela na sebi in se osebnostno ne razvija.
Lila se gre vegeterijanstvo, kar je po mojem mnenju prava škoda in tudi brez trdne edukativne osnove. To bi postavil ob bok cerkvenim oz. katoliškim šolam v smislu nišne izobraževalne ustanove.
Waldorfska je pa podobno "sektaška" varianta, kjer otroci štrikajo, vsi so prijazni in svet je lep,...
Potem je še British school (kamor se odpravim na sestanek), kjer sta pristop in predmetnik naprecej visokem nivoju, kader je bolj antropološko usmerjen. Spodbujajo radovednost, avonomnost ipd. Letnik sicer stane cca. 13k€.

V tej témi je bilo velikokrat omenjena socializacija. Večinoma ste izražali zaskrbljenost, da otrok, ki se šola na domu, ne more biti enako socializiran. Se strinjam. Socializacija ne more biti enaka, če otroka "vržeš" v skupino vrstnikov, kjer 9 let z istimi osebnostmi "razvija" socialne veščine ali pa otrok prosto izbira in samostojno pristopa k vrstnikom, ki jih spoznava v širšem okolju in s katerimi želi razvijati odnose in vseskozi spoznava, da razvoj socialne interakcije terja polno participacijo. Gotovo bo socializacija drugačna.
 

crnobog

Guru
29. apr 2009
3.352
1.733
113
Pa ti misliš da bo otrok, ko bo odrasel, prosto izbiral nadrejene, sodelavce, stranke, uradne osebe, ...
 

mistique

Guru
16. jun 2009
13.121
928
113
Emona / Carnium
Zanimivo razmišljaš. Najprej na nadrejenega. Nekateri stranke že zdaj izbiramo oz. z določenimi ljudmi enostavno ne sodelujemo. Tudi sodelavce v določeni meri izbiramo (npr.: tako, da zamenjaš oddelek, delodajalca,...). Uradne osebe...pretiravaš. Če pomisliš na kakšno urejanje dokumentacije na upravni enoti, bi najraje zamenjal državo, ne pa uradne osebe...
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.259
-8.464
113
Citat:
Socializacija ne more biti enaka, če otroka "vržeš" v skupino vrstnikov, kjer 9 let z istimi osebnostmi "razvija" socialne veščine ali pa otrok prosto izbira in samostojno pristopa k vrstnikom,
Če je v šoli ima oboje(vrstnike s cele šole, ter z ulice). Če je doma, mu ostane le še pristopanje k tistim z ulice.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.892
5.452
113
Ti boš otroka na koncu razvil kvečjemu v večnega upornika in bo skregan z vsemi in globoko razočaran nad tem svetom...
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.892
5.452
113
Oz mogoče še bolj kot smo mi kdaj pa kdaj...
 

mistique

Guru
16. jun 2009
13.121
928
113
Emona / Carnium
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Citat:
Socializacija ne more biti enaka, če otroka "vržeš" v skupino vrstnikov, kjer 9 let z istimi osebnostmi "razvija" socialne veščine ali pa otrok prosto izbira in samostojno pristopa k vrstnikom,
Če je v šoli ima oboje(vrstnike s cele šole, ter z ulice). Če je doma, mu ostane le še pristopanje k tistim z ulice.

Se strinjam. Če je zgolj doma, potem še na ulico ne gre. Šolanje na domu ne pomeni izolacije. Lahko jo pomeni, če starš šolanje na domu razume tako, da ni potrebno vključevanje v družbo. Moja ideja je, da mulca vključujem v različne družbene skupine preko njegovih interesov in tistega, kar zahteva učni načrt oz. nek standard. To v manjši meri (kolikor dopušča čas) že zdaj počnemo.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.892
5.452
113
Sam da ne bomo čez 20let bral kaka pisma mladega Wertherja vol. 2
smile-1.gif


Ni se mi dal brat ne prvih skoraj 20let nazaj v šoli... Ne bo se mi dalo ne teh....
grin1.gif
 

mistique

Guru
16. jun 2009
13.121
928
113
Emona / Carnium
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
Ti boš otroka na koncu razvil kvečjemu v večnega upornika in bo skregan z vsemi in globoko razočaran nad tem svetom...

Otroku prehaja skozi razvojne faze. In v določenem trenutku je soočen z izzivom, ki ga čustveno ne zmore predelati. Uporniki nastajajo v teh situacijah, ker nimajo podpore (v razumevanju, v pojasnilu, v dovoljenju,...).
Sej razumeš kaj je podpora? Nikar ne prevedi v "odnašanje riti". Starši pogosto ne zmorejo dajati podporo, potem pa takšne situacije rešujejo z "naj mulc sam spozna kako je to če..." al pa "potrpi", "sej bo minil". To je dost destruktivno "starševanje"
frown-1.gif
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.259
-8.464
113
Citat:
Uporabnik mistique pravi:
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Citat:
Socializacija ne more biti enaka, če otroka "vržeš" v skupino vrstnikov, kjer 9 let z istimi osebnostmi "razvija" socialne veščine ali pa otrok prosto izbira in samostojno pristopa k vrstnikom,
Če je v šoli ima oboje(vrstnike s cele šole, ter z ulice). Če je doma, mu ostane le še pristopanje k tistim z ulice.

Se strinjam. Če je zgolj doma, potem še na ulico ne gre. Šolanje na domu ne pomeni izolacije. Lahko jo pomeni, če starš šolanje na domu razume tako, da ni potrebno vključevanje v družbo. Moja ideja je, da mulca vključujem v različne družbene skupine preko njegovih interesov in tistega, kar zahteva učni načrt oz. nek standard. To v manjši meri (kolikor dopušča čas) že zdaj počnemo.
Čakej... Ti ga vključuješ v xyz. Kako je potem to drugače od otroka "vržeš" v skupino vrstnikov ?
Ni razlike. Tako kot si bo v šoli izbral kolege, s katerimi se bo družil, tako si jih bo tudi na dejavnostih. Nikjer mu ne bodo vsi všeč.
 

Jabe

Guru
1. okt 2007
12.323
5.358
113
Citat:
Uporabnik mistique pravi:
V tej témi je bilo velikokrat omenjena socializacija. Večinoma ste izražali zaskrbljenost, da otrok, ki se šola na domu, ne more biti enako socializiran. Se strinjam. Socializacija ne more biti enaka, če otroka "vržeš" v skupino vrstnikov, kjer 9 let z istimi osebnostmi "razvija" socialne veščine ali pa otrok prosto izbira in samostojno pristopa k vrstnikom, ki jih spoznava v širšem okolju in s katerimi želi razvijati odnose in vseskozi spoznava, da razvoj socialne interakcije terja polno participacijo. Gotovo bo socializacija drugačna.

v tem postu in naslednjih parih se mi zdi, da pozabljaš na eno zadevo. pristopaš z vidika, da bo tvoj otrok nekaj izbiral in pod svojimi pogoji. Kdaj pomisliš, da on ne bo "izbran"?
 

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.144
2.316
113
v lokalni ostariji
to bo še zabavno ko bo tak superiorni otrok odrastel...

tudi 3 lahk opopravljaš. na naši šoli je tako, da se otrok pač javi in popravlja. nobena drama. zakaj so tvojega "sončka" odgnali z obrazložitvijo "tko je od vedno" pa ne vemo...

poznam enega... v oš so ga "maltretirali" učitelji. so vsi komaj čakali da je anredil oš. so se fuuul angažirali. no v SŠ ga je "na piko" dobu en učitelj pa ga je 4 leta "maltretiru" da ni uspel se razvit kar obvlada ker je res ful sposobn... naj povem da je že veliko let od konca SŠ pa osebek nima ne faxa ne službe... in svet je krivičen
 

mistique

Guru
16. jun 2009
13.121
928
113
Emona / Carnium
Kle ste mal zgubil fokus, kar za alter niti ni nenavadno
grin1.gif
Govorim o šoli, kot sistemu, ki ne spodbuja posameznikov, dovoljuje deviantne socialne situacije ampak jih ne rešuje in na ta način krepi slabe vzorce (o katerih sem že pisal v tej temi). Otrok prebije kar precej časa v šoli, tega ni tako malo.
To, da smo ljudje različno zjebani ni sporno. Bistvo je v tem, da se zmanjša negativne vplive takšnega okolja, ki ga ni moč spremeniti, hudiča, celo izstopiti iz njega je hud zalogaj. Kar pa jaz poskušam ugotoviti je, če se to da narediti na način, da otroku priskrbim vse kar potrebuje. Družbena vključitev lahko poteka tudi tako, da se otrok preko njegovih interesov (tisto, kar ga v danem trenutku najbolj zanima in najraje počne!) socializira in srečuje z družbenimi izzivi (ki jih nihče ne poskuša izločiti). Tu je precej več dinamike, ter možnosti izbire, kot ko si za 9 let postavljen v to, oh in sploh prosperitetno družbeno okolje neskončnih možnosti socializacije...
 

mistique

Guru
16. jun 2009
13.121
928
113
Emona / Carnium
Citat:
Uporabnik Jabe pravi:
Citat:
Uporabnik mistique pravi:
V tej témi je bilo velikokrat omenjena socializacija. Večinoma ste izražali zaskrbljenost, da otrok, ki se šola na domu, ne more biti enako socializiran. Se strinjam. Socializacija ne more biti enaka, če otroka "vržeš" v skupino vrstnikov, kjer 9 let z istimi osebnostmi "razvija" socialne veščine ali pa otrok prosto izbira in samostojno pristopa k vrstnikom, ki jih spoznava v širšem okolju in s katerimi želi razvijati odnose in vseskozi spoznava, da razvoj socialne interakcije terja polno participacijo. Gotovo bo socializacija drugačna.

v tem postu in naslednjih parih se mi zdi, da pozabljaš na eno zadevo. pristopaš z vidika, da bo tvoj otrok nekaj izbiral in pod svojimi pogoji. Kdaj pomisliš, da on ne bo "izbran"?

Kako misliš ne bo izbran? Kot neke vrste poraz? Če misliš to, ga pred porazi ne mislim ščititi, ker bi mu s tem delal več škode, kot koristi. Do sedaj je že doživel nekaj porazov in skozi tiste bolj težavne situacije ga pač vodimo in ne izkrivljamo dejstev. Pri nas ni tega: se je polil čaj. Čaj si polil ali pa sem polil. Sam se ni...tudi vrata kuhinjske omare niso kriva, ko se v njih zadeneš z glavo...
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.259
-8.464
113
Citat:
Uporabnik mistique pravi:
Kle ste mal zgubil fokus, kar za alter niti ni nenavadno
grin1.gif
Govorim o šoli, kot sistemu, ki ne spodbuja posameznikov, dovoljuje deviantne socialne situacije ampak jih ne rešuje in na ta način krepi slabe vzorce (o katerih sem že pisal v tej temi). Otrok prebije kar precej časa v šoli, tega ni tako malo.
To, da smo ljudje različno zjebani ni sporno. Bistvo je v tem, da se zmanjša negativne vplive takšnega okolja, ki ga ni moč spremeniti, hudiča, celo izstopiti iz njega je hud zalogaj. Kar pa jaz poskušam ugotoviti je, če se to da narediti na način, da otroku priskrbim vse kar potrebuje. Družbena vključitev lahko poteka tudi tako, da se otrok preko njegovih interesov (tisto, kar ga v danem trenutku najbolj zanima in najraje počne!) socializira in srečuje z družbenimi izzivi (ki jih nihče ne poskuša izločiti). Tu je precej več dinamike, ter možnosti izbire, kot ko si za 9 let postavljen v to, oh in sploh prosperitetno družbeno okolje neskončnih možnosti socializacije...
Čakej, a če hodi v šolo se pa ne more preko svojih interesov dodatno socializirati
confused-1.gif


Citat:
Kar pa jaz poskušam ugotoviti je,
Ti nič ne poizkušaš ugotoviti. Ti si že odločen, da je šola fuj in iščeš potrditev
evil.gif
 

mistique

Guru
16. jun 2009
13.121
928
113
Emona / Carnium
Dodatno lahko. Ampak je še vedno tistih cca. 8h v takšnem okolju, kot sem ga opisal. Dan pa ima le 24ur.

Odločen sem, da obstajajo boljše opcije. Za nas se mi zdi šolanje na domu boljša opcija. Ne vem pa še, če je British school tudi ena izmed teh. Glede na opis in kar sem do sedaj uspel izvedeti, so zelo blizu. Drugih opcij ne vidim.
Potrditev brez argumentov je enako zanič, kot neargumentirano nasprotovanje. Morda deluje, kot da sem se odločil, ker imam (kot kaže) precej drugačen pogled na vse skupaj in ne sprejemam nekaterih argumentov, ker menim, da gre bolj za prepričanja, kot dejstva. Sem pa tudi hvaležen za vsako mnenje, ki vsaj diši po argumentih in ni spisano iz strahu pred bav bavom
smile-1.gif
 

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.144
2.316
113
v lokalni ostariji
model jst otrok nimam samo pametujem na ful a ne....

ja ta po tvoje gostilniški primerk je bil en tak, ki sem ga lahko opazoval zelo na blizu. vedno je bla šola kriva drugi krivi... njihov sonček pa je rabu nekaj več... no zdej neki več ni več...


pri meni pa se polije čaj. ampak krivec za to pa tudi situacijo reši (pobriše itd). drugače pa en del vzgoje je tudi, da znajo otroci skupaj stopit in zaščitit skupino. ker a veš v realnosti noben ne mara "špec kahle" ljudje smo le družabna bitja...

v glavnem, sem razbral da je tvoj sonček u iber sposoben. nadpovprečen. in ga šola slabo vzgaja. ti in tvoja bi ga pa vzgojila tako kot je treba.
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.259
-8.464
113
Citat:
Uporabnik mistique pravi:
v takšnem okolju, kot sem ga opisal.
Ti malo fejst pretiravaš s kao slabimi stvarmi v šolskem okolju.

btw, garantirano bo otrok imel več možnosti za socializacijo v šolskem okolju, pa čeprav je po tvoje kao vržen
hysterical-1.gif
med sošolce za 9 let (v bistvu ni, ker se vsaj 1x med šolanjem razredi premešajo med sabo). Če si med 20-30 sošolci, 30-150 iz paralelk(predvidevam da ne hodi na zabačeno vaško šolo), ter ostalega kupa otrok s -+3let njegove starosti ne zmore dobiti nekaj kvalitetnih kolegov...
 

mistique

Guru
16. jun 2009
13.121
928
113
Emona / Carnium
Kaj pa je ta tvoj od blizu opazovan možakar naredil, da sonček dobil tisto nekaj več? A je sploh vedel kaj otrok rabi?
Men je jasno kaj mulc rabi. OK ljudi, ki ne manipulirajo in ne zganjajo škodljive avtoritete, ker ne znajo postavljati mej. Da ne omenjam, kaj bi morali obvladati, pa ne obvladajo. Po domače povedano, ne rabi ljudi, ki niso sposobni kvalitetno delati svoje delo, ki je mimogrede zelo odgovorno!
Moj sonček je mogoče malce bolj napreden od povprečja, kar pa ne pomeni, da želim zanj rezervirati nobelovo, kot ste iz nekega čudnega ego stanja sklenili. Gre za to, da mulc nima strahu pred šolo, učitelji, jih ne jemlje kot neke avtoritete. Tudi zaradi tega znanje enostavno procesira. Meni je vseeno kaj bo on počel. Vem pa, da če bo v ok okolju, bo verjetnost, da bo s svojim življenjem zadovoljen, veliko večja, kot če bo poslušal nesposobne prfokse, kako ga poskušajo manipulirati, ko mu je že zdaj jasno kaj se dogaja in je v tem pogledu nad njimi. Je rekel, da ena profksa stalno vpije in misli, da bo zaradi tega, ker vpije kaj drugače...wtf...una prfoksa pa res tuli in grdo komunicira z mulci. To so nesposobni ljudje, ki so za otroke avtoritete (so tako postavljeni) in naše otroke učijo "kako se stvarem streže".