Šolanje na domu

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
9.859
1.316
113
Socializacijo bi jaz opredelil kot pravilno interakcijo in sobivanje s človekom, predvsem pa spoštovanje nekih norm. Na življenjske preizkušnje in človeški egoizem te pa ne more pripraviti nobena šola. Izkušnje, izkušnje in še enkrat izkušnje. Pomaga ti morda samo kakšen mentor (starši, prijatelj, stari starši itd.), ki ti svetuje, kako sprocesirati določene preizkušnje.
 

mistique

Guru
16. jun 2009
13.075
881
113
Emona / Carnium
Citat:
Uporabnik Davidoff pravi:
A lahko še enkrat prosim napišeš poglavitni razlog, da bi mulca vzel iz rednega pouka ter ga učil doma? Kaj je tisto, kar tebe moti ter kaj na vse skupaj meni tvoj Jr. mistique. Kako se znajde v šoli? Ima družbo okoli sebe, ima sovrstnike s katerimi preživlja dosti časa?

Poglavitni razlog je, da naš šolski sistem ne spodbuja posameznikove ustvarjalnosti, samostojnosti, radovednosti, principov razmišljanja, reševanja izzivov,...pač pa počne ravno nasprotno. Ne vem, če ste razumeli, ni problem, da jaz rabim ščititi lastnega otroka pred krivicami tega sveta. Otrok jih samostojno zaznava in presenetljivo dobro argumentira in to niso "moje krivice" in se tudi ne gre zame, jaz sem iz drugega sistema in marsikaj od tega na prvo žogo zame ni krivica ampak, žal, dejstvo.

Priporočam kak video od Ken Robinson-a, še boljše pa knjigo.
 

tomi

Guru
1. sep 2007
17.915
9.060
113
39
MB
na to sem ciljal tudi jaz, glede na to da se predvideva da bo več kot polovica današnjih otrok opravljala poklice, kateri sploh še ne obstajajo, da jih dejansko šola kot taka samo obremenjuje, oz tam je še vedno pridno se uči, idi na fax, pol pa delat v javno upravo pa bo.

to so nas učili tudi naši starši, medtem ko svet je popolnoma drugačen, dobre službe si je ponavadi potrebno ustvarit ... sam sem začetek generacije o kateri govori Simon Sinek

Gre se za to, da trenutni šolski sistem ni samo malo pokvarjen, popolnoma bi ga bilo treba postaviti na novo, ker enostavno tudi svet je popolnoma drugačen kot je bil takrat ko smo mi hodili v osnovno
 

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
9.859
1.316
113
A tega pa ne moreš početi po pouku? Poznam kar nekaj fantastičnih umov, ki še vedno obiskujejo šolo, doma pa dobijo še tisto ekstra usmeritev, ki jo imajo starši v mislih.

Za moje pojme je spoznavanje ljudi ter njihovih karakterjev najboljša življenjska šola. Doma bo to težje, ker se gre predvsem za teorijo, povezati teorijo ter prakso je pa tisto, kar ti dejansko doda na vrednosti. Vloga staršev je, da so Firewall. Spustijo notri tisto, kar je dobro, tisto, kar pa ni pa ustrezno preoblikujejo in tako minimizirajo škodljiv vpliv na otroka. Onemogočiti povezave je za moj okus škodljivo.

Moj nasvet, morda uporaben, morda tudi ne. Pusti ga v šoli, med sošolci in sošolkami, doma pa se ekstra potrudiš ter mu nudiš tisto, kar misliš, da mu manjka. Vsekakor bi pa jaz delal na tem, da otrok potuje (morda tudi tuja šola), spoznava nove kulture ter se tako še dodatno bogati in obroži na življenje. Posledično bo izvajal tudi samorefleksijo in jo izkorišal sebi v prid.

Čustvena iteligenca je za moj okus pomembnejša od možganske inteligence.
 

mistique

Guru
16. jun 2009
13.075
881
113
Emona / Carnium
Ne gre za to, da "po pouku" ne moremo, četudi ostaja malo časa. Gre za to, da poleg znanja, šola dopušča ali celo spodbuja načine interakcije, ki niso OK. Za primerjavo bi dal delokrog, kjer so ljudje, ki nimajo OK odnosov in ne moreš razviti zdravega okolja za učinkovito delo. Iz takšnega oddelka se lahko odstraniš, ker sistema in nadrejenega, ki skomiga z rameni, ne moreš spremeniti.

Točno to, kar si napisal v tretjem odstavku delamo zdaj. Načrti za nadaljnje šolanje so povezani s tujino. Pri nas je ena osnovna šola, ki utilizira to, o čemer govorim in čaka me sestanek z vodstvom. Ostale t.i. alternative, kot je že omenjena Waldorfska idr., po sestanku in izmenjavi izkušenj z ljudmi, ki so na različne načine povezani s temi šolami, za nas niso najboljše rešitve.

Drugače še odgovor na podvprašanje: kar se tiče šolskega uspeha, ima mulc same petice in to dosega brez nekega napora, socializiran je, sošolci in sošolke ga imajo radi (to ni subjektivno mnenje sončkovega očeta pač pa komentar več učiteljic), tudi učiteljice. Mulc nima težav z novimi obrazi, seveda mora imeti interes, da se druži,...skozi nekaj dodatnih aktivnosti se druži z različnimi vrstniki, jih vabi k sebi, gre k njim na obisk, itd. Sicer ne henga pred blokom, kot smo to počeli mi, ampak socializacijo doživlja na druge načine.
Ko sem potipal kako je on z idejo, da bi mogoče kdaj šel na drugo šolo, ni problematiziral in je rekel, da "z best frendom bi se itak še naprej družila tudi, če ne bi bila sošolca". V to je pa prepričan, ker mu to omogočamo že zdaj, da se lahko kadarkoli druži z vrstniki na različne načine. V teh primerih pri nas pač ne obstaja: ne moreš (ker se mi ne ljubi) ali pa ne bom te peljal, ker je "el classico" ali kaj podobnega, ker se oba zavedava pomembnosti tovrstne socializacije, kjer otrok ni usmerjan (kot je v šoli in dejavnostih)...
 

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
9.859
1.316
113
Interakcije so del življenja in vedno bodo. Me pa zanima, kako boš vplival na interakcije, ki ga še čakajo. Trenutno ste v takšni poziciji, da se lahko odločaš namesto njega oz če se izrazim bolj blago, usmerjaš njegovo življenjsko pot s privolitvijo. Ali ni bistveno, da se otrok nauči sprejemati interakcije, jih obdela ter nato odloži v ustrezen predal na način, to je dobro, zato sem se odzval tako oz to je slaba interakcija, ni v skladu z mojimi načeli, zato imam takšen odziv.

Razumem kaj želiš, ne razumem pa najbolje, kako misliš to narediti doma. Otrok seveda ne bo povsem odrezan od realnosti, zagotovo pa bo odrezan. Povsod, kjer nisi prisoten, te enostavno ni, kljub temu, da se bo občasno pojavil na preizkusih znanja. Prva zaljubljenost, zelo pomembno čustvo, ki ga mora spoznati zgodaj.
Definitivno bodo napadi nanj, posredni ali neposredni, saj je vseeno. Kako bo to mali sprocesiral ne moreš vedeti. Včasih stvari ni možno pojasniti na razumskem nivoju in bo moral enostavno začutiti kaj je prav in kaj ne. Čutnost pa razvijaš s pozitivnimi dejavniki kot negativnimi.

Menim, da poskušaš po nepotrebnem in na napačen način stimulirati otrokov razvoj ter ga na subjektiven način narediti elitnega. Napačen pa zato, ker, vsaj tako jaz razumem iz napisanega, mu ustvarjaš cono udobja, ki najbolj zatira ustvarjalnost in razvoj.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.755
5.382
113
Citat:
Uporabnik tomi pravi:
sem malo preletel temo, moje mnenje pač je, da je vseeno če je otrok v šoli ali ga učiš doma po ISTEM učnem načrtu ... to je tisto pravo vprašanje ... a se vam res zdi, da naše šole znajo pripravit človeka na svet ?

Ej kaj pa vse skupne exkurzije s sošolci in sošolkami... Pa športni dnevi pa skupinsko špricanje ur pa.... Pa... Paaaaa

Jaz mislim da pid črto več izgubiš kot pridobiš! Sploh spominov nimaš nobenih... To je tisto kar te kasneje druži z posamezniki iz teh dni...
 

tomi

Guru
1. sep 2007
17.915
9.060
113
39
MB
na ekskurzije sončki tak ne smejo, ker so alergični na vse, pri športni majo pa tak vsi opravičila ...
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.746
887
113
tu in tam
ksz

Še en starš, ki bi rad otroka "usmeril, vkalupil, ipd" po nekih svojih željah in načrtih, ki so mu bogsigavedi iz katerega vzroka v prvem planu..zraven še pa dodamo malo "superiornosti" našega sončka in smo tam.

Pogost pojav v današnji družbi...padci na realna tla so pa boleči.
 

mistique

Guru
16. jun 2009
13.075
881
113
Emona / Carnium
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
Citat:
Uporabnik tomi pravi:
sem malo preletel temo, moje mnenje pač je, da je vseeno če je otrok v šoli ali ga učiš doma po ISTEM učnem načrtu ... to je tisto pravo vprašanje ... a se vam res zdi, da naše šole znajo pripravit človeka na svet ?

Ej kaj pa vse skupne exkurzije s sošolci in sošolkami... Pa športni dnevi pa skupinsko špricanje ur pa.... Pa... Paaaaa

Jaz mislim da pid črto več izgubiš kot pridobiš! Sploh spominov nimaš nobenih... To je tisto kar te kasneje druži z posamezniki iz teh dni...

Spominov nimaš?
grin1.gif
 

mistique

Guru
16. jun 2009
13.075
881
113
Emona / Carnium
Citat:
Uporabnik Davidoff pravi:
Interakcije so del življenja in vedno bodo. Me pa zanima, kako boš vplival na interakcije, ki ga še čakajo. Trenutno ste v takšni poziciji, da se lahko odločaš namesto njega oz če se izrazim bolj blago, usmerjaš njegovo življenjsko pot s privolitvijo. Ali ni bistveno, da se otrok nauči sprejemati interakcije, jih obdela ter nato odloži v ustrezen predal na način, to je dobro, zato sem se odzval tako oz to je slaba interakcija, ni v skladu z mojimi načeli, zato imam takšen odziv.

Napisal si, da so interakcije del življenja in to je tudi razlog, da se vseživljenjskim interakcijam nihče ne misli ogniti saj bi to pomenilo neko skrajno izolacijo. V življenju ima že zdaj vsak dan priložnost srečevanja z izzivi in jih tudi z najino pomočjo predeluje na svoj način in glede na lastne čustvene in razumske zmožnosti.
Govora je o šoli, kar je le del življenja. Če se v tem okolju (zaradi različnih omejitev, bodisi človeških bodisi sistemskih) ponavljajo škodljive situacije, za katere ni niti interesa, da bi se razreševale, potem v takšno okolje ni za rinit v upanju, da se boš iz tega enkrat nekaj naučil. Zakaj bi se učil nečesa, za kar že veš, da ni ok?

Citat:

Razumem kaj želiš, ne razumem pa najbolje, kako misliš to narediti doma. Otrok seveda ne bo povsem odrezan od realnosti, zagotovo pa bo odrezan. Povsod, kjer nisi prisoten, te enostavno ni, kljub temu, da se bo občasno pojavil na preizkusih znanja. Prva zaljubljenost, zelo pomembno čustvo, ki ga mora spoznati zgodaj.
Saj tudi jaz nimam vseh odgovorov, zato pa pravim, da nisem odločen.

Citat:

Definitivno bodo napadi nanj, posredni ali neposredni, saj je vseeno. Kako bo to mali sprocesiral ne moreš vedeti. Včasih stvari ni možno pojasniti na razumskem nivoju in bo moral enostavno začutiti kaj je prav in kaj ne. Čutnost pa razvijaš s pozitivnimi dejavniki kot negativnimi.
Napadi so že. Primer: mulc obiskuje treninge, kjer jih trener zmerja (cinično zmerjanje) in se mu trening upre. Ga prepišemo v drug klub, kjer z veseljem obiskuje treninge (ugani kaj: trener je normalen) in razvije nova prijateljstva. Prijatelj iz prejšnjega kluba mu ob eni priložnosti reče, da je izdajalec. Mulc to komentira: On nima pojma, njemu je očitno všeč, da ga zmerjajo. Za mene je to napad in če bi bil mulc čustveno nestabilen, bi ga to lahko precej potrlo. Poanta je, da tega ne rabi prenašat in se s tem sranjem dnevno srečevat in mulca učimo, da takšne situacije rešuje sebi v prid no matter what. Ne učimo ga "jebiga, lajf ni fer"...ker potem bi bil "tiho in potrpel" da ga avtoriteta zmerja namesto spodbuja.

Citat:

Menim, da poskušaš po nepotrebnem in na napačen način stimulirati otrokov razvoj ter ga na subjektiven način narediti elitnega. Napačen pa zato, ker, vsaj tako jaz razumem iz napisanega, mu ustvarjaš cono udobja, ki najbolj zatira ustvarjalnost in razvoj.

Kakšna elita neki, tega ne razumem, kaj naj bi to pomenilo sploh. Modela stalno challenge-amo, da poskrbi zase, da ne pušča zadev nerazjasnjenih itd. skratka, da odnose pelje na odprt način, da stoji za svojimi odločitvami, da mora za spremembo sam poskrbeti itd. to ni comfort zone.
V comfort zone-u se nahaja sandra, ki se zaveda, da je za njo problem narediti kaj več in išče legitimnost za svojo "normalnost" v najbolj preprostem pravilu demokratičnosti, nas je več, vi ste pa sončki, mi smo normalni, vi ste pa problem, ker zahtevate več...kot da od nje (oz. šolskega sistema) kdo kaj pričakuje.
 

guardy

Guru
3. avg 2007
8.382
957
113
Obišči stran
Citat:
Poglavitni razlog je, da naš šolski sistem ne spodbuja posameznikove ustvarjalnosti, samostojnosti, radovednosti, principov razmišljanja, reševanja izzivov,...pač pa počne ravno nasprotno.

Zakaj ga potem ne vpišeš na Walfdorsko? Ali tisto novo lila šolo?

http://www.sola-lila.si/

Otroke učimo umetnosti življenja in sodelovanja, vzporedno pa jim predajamo tudi znanja iz tradicionalnih predmetov. – J. Donald Walters, avtor knjige Education for Life

AMPAK

OCENJEVANJE - Glavno vodilo je, da učenec v dani situaciji naredi največ, kar zmore, kar učitelj vrednoti glede na otrokovo motiviranost in vloženo energijo. - no comment...
rolleyes-1.gif




http://www.waldorf.si/

o tem se pa že parkat podal mnenje:
stupid-1.gif
 

crnobog

Guru
29. apr 2009
3.344
1.716
113
Citat:
Uporabnik guardy pravi:
OCENJEVANJE - Glavno vodilo je, da učenec v dani situaciji naredi največ, kar zmore, kar učitelj vrednoti glede na otrokovo motiviranost in vloženo energijo. - no comment...
rolleyes-1.gif

Haha, tale je pa res dobra.

Bi blo za poskusit kaj takega v biznisu.
Reklamni slogan: "Res da imamo drage in zanič proizvode, a naši zaposleni so zelo motiviriani. V produkt so vložili ogromno energije in naredili največ kar zmorejo."
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.356
1.350
113
Citat:
Uporabnik mistique pravi:Napadi so že. Primer: mulc obiskuje treninge, kjer jih trener zmerja (cinično zmerjanje) in se mu trening upre. Ga prepišemo v drug klub, kjer z veseljem obiskuje treninge (ugani kaj: trener je normalen) (...)

To si čisto prav naredil
zmaga.gif


Ampak od tod do šolanja doma je še zelo dolga.
tongue-1.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.755
5.382
113
Btw... Sedajle je v tedniku (rtvslo1) o šolanju na domu... Je kr informativno! Tko da si poglejte v arhivu
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.755
5.382
113
Sej maš na 4D arhiv pa daj jutri na skrivaj na laptopu al pa tablici
grin1.gif
 

pleXwriter

Majstr
3. avg 2009
3.352
297
83
Se mi zdi, da gre za enega tistih staršev, ki hočejo iz otroka to, kar bi sami v mladosti radi naredili iz sebe pa niso ali pa enega tistih, ki hoče, da je sine oh in sploh najboljši, na koncu pa sine razočara in ves trud staršev potegne s prvo črtico.
Sem imel na osnovni podobnega, premožna plemiška družina, otrok je bil super priden in odličen, super dober na sredni...no, kasneje je zadogajalo in je razočaral starše in kar nekaj let je rabil, da je nadoknadil vse zamujeno s sošolci. Vse je samo še odvisno v kako družbo pade, hote ali nehote. Če je starše strah slednjega, potem ne vem, zakaj sta se odločila za otroka in ja, lahko ga zapreta tudi v klet do starosti 18.