Akumulator 12.11-12.15V

zaseka

Guru
5. dec 2015
3.502
1.816
113
Zjutraj ni avto zalaufal, pomeril napetost in je kaze med 12.11-12.15V, kar se mi vseeno ne zdi tako malo, samo relativno veliko masino mora zalaufat (1.9 dizel jtd), star je 5 let in avto mi je prvic v zadnjih dveh letih stal na mestu skoraj dva dni. Bo zdrzal do pomladi, ce ga vzamem ven in napolnim do konca s polnilcem ali je vseeno fertik?

Naredim vsak dan 100km.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.867
5.128
113
akumulator ki kaže manj kot 12.4V se gleda kot potrebn polnjenja. Torej ja 12.1 je premalo. Ko obrneš kljuš pa zadeva pade pol 11V
 

zaseka

Guru
5. dec 2015
3.502
1.816
113
Prejle sem ga polnil 1h na 11 amperih, zalaufal avto kot nov, sel na 60km po opravkih in vidimi zjutraj..porocam
smile-1.gif
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.403
113
Sedaj ga pa do konca napolni še z polnilcem, tako da da gre na koncu polnjenja napetost nad 14,5 V.
Še prej preveri nivoje elektrolita in dolij destilirano vodo, če ima akumulator slednjo možnost in ni kaka zaplombirana škatla brez vzdrževanja.
 

zaseka

Guru
5. dec 2015
3.502
1.816
113
Nima moznosti dolivanja, zal. Vcasih smo to poceli se spomnim, pa prvogradnje so drzale +10 let... Itak moram pa pocakati kar nekaj ur in pomeriti, da dobim pravo napetost.

Se sploh se dobi skatle kjer sam preverjas nivo destilirane vode ali so vsi zaprti?

A novejsega dizla lahko porivas, da zalaufa ali ne?
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.403
113
Moj super duper hibrid ima 12V akumulator z možnostjo dolivanja vode in ima vrisane črtice do kje mora biti nivo elektrolita. Tako da takšne akumulatorje z vzdrževanjem še delajo in celo vgrajujejo v nove avtomobile.

Novejše dizle in bencinarje se pa praviloma ne da zalaufat s porivanjem, oz. se lahko naredi tudi velika škoda.

Glede merjenja napetosti pa je tistih nad 14,5 V napetost med polnjenjem. Tam na 14,7 V ga spravi za par ur. Ko ga boš odklopil s polnilca bo itak napetost začela padati proti stabilnim 12,5V.
Ne škodi tudi preverit, da nimaš kakšne težave z alternatorjem. Ko imaš motor prižgan, mora napetost zlesti tam nad 13,8 V.
 
Nazadnje urejeno:

javr

Guru
6. dec 2011
1.606
1.065
113
Citat:
Uporabnik zaseka pravi:
Zjutraj ni avto zalaufal, pomeril napetost in je kaze med 12.11-12.15V, kar se mi vseeno ne zdi tako malo
tudi zanič akumulator bo kazal 12V, če ga ne obremeniš. Ker napetosti verjetno ne moreš meriti med verglanjem, vklopi vse velike porabnike (dolge luči, ventilator, gretje zadnje šipe, itd.) in potem pomeri.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.250
5.812
113
pri taščici
Najbrž bi pocepnil proti 10, pri verglanju pa lahko tudi pod 8. Tako se je obnasal moj, preden sem ga zamenjal.
Samo ob kontaktu (prižgane dnevne luči, Radio) je pocepnil na okoli 11
 

zaseka

Guru
5. dec 2015
3.502
1.816
113
Hmm, sedaj pa se manj vem kot prej. Kaj pa gatto in kameleon, glavna stromarja na alterju? Mislim, ni panike, samo malo bedno se mi zdi ze cetrto leto zapored dajat za bozicka 200eur, namesto,da bi kaj dobil. Vinjeta vsteta, plus vedno me nekaj zjebe na avtih cez novoletne praznike.
bonk.gif
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.746
887
113
tu in tam
Če me že omenjaš- očitno gre aku proti koncu, verjetno tudi zaradi pomanjkanja elektrolita. Če se ga ne da doliti, ne bo več prav dolgo, poskusi mu pa podaljšati lajf tako, da ga napolniš, kolikor se da z ustreznim polnilcem, podnevi se pa probaj voziti (v soncu če je) brez luči, oz. samo dnevnimi oz. pozicijskimi. Tako precej olajšaš altenatorju polnjenje akuja.
Tako jaz delam na mojem dizlu, ki ni vsakodnevno v uporabi, pa se močno pozna pri teh hladnih štartih.
 

zaseka

Guru
5. dec 2015
3.502
1.816
113
Hvala Gatto! Bom raje pocasi menjal akumulator, ce ne vzge ze zjutraj. Saj pravim samo zanima me, ce obstajajo kaksne fore, ker cisto izpraznjen bi moral kazati pod 11V kakor berem internet.. res smo pa v casih googla vsi eksperti in vemo vec od posvecenih.
 

Scorp84

Pripravnik
5. jan 2009
466
3
18
Glej za tvoj motor rabis veliko moci za zagon. Ce bi ta akumulator dal v bencinarja bi se kako leto ali dve delal kot nov. Zato dizli imajo vecji akumulator od bencinarja. Torej drugace akumulator ni cisti pri koncu, samo nima vec dovolj zagonskega toka, ki ga tvoj starter porabi. Akumulator je najbolj hin ce mu zacne padati napetost in pade pod 12V, takrat se bencinarja ne obrne. Torej tvoj aku bo se dober za bencinarja za tvojega pa mogoce ko bo topleje.
Ce strgas nalepke z akumulatorja, bos prisel do cepkov in ga lahko napolnis. Ampak ne bo kaj dosti pomagalo, ker zaprti akumulatorji zelo malo izhlapujejo, da skoraj ne izgubijo vode. In tudi 5 let je kar lepa doba za akumulator.

Ce pa se zgodi da bos moral porivati, hkrati ko spustis sklopko, obrni se kljuc da vklopis starter, sklopko pa nekje na polovico (tam kje pac prime) tolk da starter obrne in bo sam naprej opravil. Edino ce nisi predhodno verglal, da si akumulator cisto spraznil, pol ne priporocam to pocetje.
 
Nazadnje urejeno:

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.185
1.794
113
Nafilaj in gasa dalje.

Pri ženinem avtu je takole spustil dušo pozimi pri 6 ih letih starosti...14 dni nazaj sem ga menjal..pri 8 ih letih starosti
wink-1.gif


Sem ga pa te dve leti prek zime ene 3 x napolnil preventivno..ko je usekal močnejši mraz oz. če je avto stal dlje časa ( teden ali več). A to reventivno polnjenje delam zdaj pri vseh avtih...ker opažam da se obnese.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.250
5.812
113
pri taščici
Nekdo (z renomejem za moje pojme) je napisal nekoč na alterju da akuje zajebemo poleti, crknejo pa pozimi. In mu kar verjamem. Tiste nalepke kar potrgaj z zamaškov pa poglej kaj je pod zamaški (suša?).
Mah mi ni ravno da bi ob vsakem.mrazu filal aku, oziroma trepetal neko jutro ko se mi bo najbolj mudilo, če bo avto vžgal. In to zaradi cene rezervoarja goriva ki ga bom dal namesto na 6 let na 8 let. Ja, če imaš zraven še en avto kateremu zaupas, potem se greš lahko tako.loterijo, sicer pa... Havbo odprem vsake dva meseca približno da preverim nivoje tekočin pa če je treba kakšno žarnico.menjat. filanje akuja ni na dnevnem.redu. zato je alternator zadolžen.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.828
3.848
113
Citat:
Uporabnik zaseka pravi:
Hvala Gatto! Bom raje pocasi menjal akumulator, ce ne vzge ze zjutraj. Saj pravim samo zanima me, ce obstajajo kaksne fore, ker cisto izpraznjen bi moral kazati pod 11V kakor berem internet.. res smo pa v casih googla vsi eksperti in vemo vec od posvecenih.

Vsekakor bi poln akumulator moral imeti 12.5V+ .... je pa tako, če si dalj verglal z njim dizla ki ni hotel kresnit je najbrž napetost okoli 12V čisto normalna tudi pri 100% zdravem accuju. Druga opcija je da ti nekaj pretirano prazni akumulator, in dejansko ni bil po dveh dneh niti približno poln.

Če je po polnjenju štartal avto BP bi rekel da je akumulator ok. Sicer lahko narediš enostaven test, napolni accu do konca in na pol ure nekajkrat poskušal zalaufat mrzel motor. Če bo kresnil vedno ok, potem vsekakor ni problem v akumulatorju. Torej je težava v vozilu (ves čas delujoč velik porabnik -> lociraš s merjenjem toka čez kleme ob mirovanju vozila, oz. nekaj tretjega kar je onemogočilo zagon motorja).
 

peter_nn

Pripravnik
4. okt 2007
509
2
18
DIN standard (Deutsches Institut für Normung) velja za CCA (cold cranking amps), kjer se dela test pri -17,8°C test traja 30s do napetosti 1,2V po celici (za 12V akumulator to pomeni do 7,2V). Pri teh pogojih je akumulator zmožen dajati tok, ki je zapisan po DIN standardu.

Pri počasnem praznjenju se ne sme sprazniti pod 11,1V, pri hitrem praznjenju se ne sme pod 10,5V, pri štartu motorja, ki je ekstremno praznjenje se sme do 7,2V za 30s. Napisano velja za 12V svinčeni akumulator. Počasno praznjenje nekako ni primerno za štartni akumulator, ker 11,1V v tem režimu pomeni prazen akumulator. Štartni akumulator ni primeren za globoko praznjenje, zato se v takih primerih uporablja ciklični akumulator.
 

peter_nn

Pripravnik
4. okt 2007
509
2
18
Ena boljših strani, kjer imaš razloženo tudi razmerjen med napetostjo in napolnjenostjo (dobrega) akumulatorja
batteryuniversity.com
BU-903 razlaga napetost vs charge
 
Nazadnje urejeno:

Axi

Fizikalc
2. sep 2007
893
28
28
A pri dolivanju vode je treba v vsako luknjo doliti, ali lahko v eno in se razporedi po celem akumulatorju?
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.088
3.573
113
Marlbor
V čem pa je fora tega dolivanja, da imam recimo bolj bogi aku, pogledam nivo tekočine in je nizka. Dolijem in potem je aku popolnoma hin in se sploh ne da več napolniti. Sem imel enkrat tak primer na avtu, drugič pa na motorju in od takrat mi je sploh škoda vsakega eura za destilirano vodo, ker aku popolnoma ubijem z dolivanjem.