MTL be prepared!

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
To velja tudi zanChiptuning, RsR, Tunerca... Počnejo precej podobno kot MTL samo na drugem segmentu...
In boš lahko kupil fabrško modifikacijo z 3x več denarja...
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.894
5.455
113
Indeed...vendar mi je on prvi na misel padu...
 

Fusion

Fizikalc
1. okt 2007
13.448
3
38
nisme vsega bral...

vrjetno pa to pomeni potem tudi še dražji priklop na računalnik, da ti servis pogleda napake? pa kitajski obd čitalci za na telefon, ne bodo več deloval, pa ne pooblaščeni serviserji bodo imel težave z branjem napak??
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
33.375
9.112
113
To bi bilo vse super, ce pooblaščenci nebi bili povečini veliki loleki. Tako pa imamo to kar imamo.
 

vuk

Pripravnik
19. nov 2007
499
4
18
Se strinjam z loleki...sem fehtal servis oz. celo preden sem prevzel avto da mi naredijo par tweakov...pa ne znajo, ne morejo, ne smejo itd....sami izgovori...in jodlarski servisi niso nic boljsi kot nasi. Na koncu mi je MTL nardil zadevo v dobre pol urce.
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.369
302
83
to pa je članek brez kakršnekoli osnove

kdor pozna PASS-THRU protokol ve o čem govorim
jasno ker po Uredbi o skupinskih izjemah z EURO 5 in PASS-THRU protokolom se morajo proizvajalci vozil nekako branit, saj izgubljajo servisno dejavnost, ki jim je glavni vir dohodka. S prodajo novih vozil se zasluži bore malo.

Kar se tiče MTLja kolikor vem je iz IT preklopil uspešno na automotive področje in izkorišča dodatne funkcije, ki jih omogoča določena elektronika/oprema - kar se mi ne zdi sporno
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.841
3.865
113
Tu gre samo za poglede okoli avtorskih pravic.

Tovarniška diagnostika ima "pravi" standard za komunikacijo z ECUji in ostalimi sistemi, enak standard uporabljajo veliki izdelovalci diagnostične opreme saj kupujejo standarde pri proizvajalcih. Skratka tu ostane vse enako in kar se legelnosti tiče tudi pravilno, vsi resni avtoservisi uporabljajo eno od teh oprem.

Obstaja pa zelo majhen delež diagnostike ki je "reverse engineering". Tu nimajo proizvajalci kaj jamrat, naj uvedejo šifriranje na vodilih pa bo. Danes lahko vsak mulc ki ima 5 min časa priključi "listener" na kable (ne rabiš niti konektorjev) in posluša enice in nule in z malce znanja se zadeve hitro pretvori v uporabne podatke. Tu ne vidim nobene kršitve avtorskih pravic oz. če pogledamo v prakso na SW področju to niso nobene kršitve. Dejansko če pogledamo prenose podatkov po vozilu bi morali proizvajalci počasi fasat kakšno kazen zaradi varnostnega tveganja ki ga uporabniku povzroča uporaba slabo napisane in nezaščitene programske kode (sw na vozilih je tipičen primer "security through obscurity").

Sicer po drugi strani imamo v EU močne pobude za poenotenje standardov za avtodiagnostiko. Ena taka zadeva je (E)OBD in nekateri težijo k nadgradnji tega v višji nivo. (E)OBD je namreč sam sebi namen, razvit je bil zaradi generičnega pristopa do nekaterih parametrov ECUja večinoma samo za potrebe eko norm (na tehničnem ali pa policisti bi lahko odčital podatke računalnika in če kaj ne bi bilo ok bi te izločili iz prometa).
 

alfabet

Fizikalc
17. jan 2014
1.122
4
38
Ne, tukaj gre samo za zagotavljanje monopola nad popravili in modifikacijami zaradi €€€. Vse ostalo je pravniški in PR bulšit.
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
10.922
4.977
113
Citat:
Uporabnik Hondi pravi:

S prodajo novih vozil se zasluži bore malo.

Pa ravno pred časom smo debatirali, da je proizvodni strošek Porche Macana nekje med 4 in 5000 euri. Avto ki se potem prodaja za 30+ tisočakov. In proizvodna razlika med top opremo in tisto vstopno ni niti 1000 eur. Da ne omenimo da je prodajna razlika lahko tudi 100%.

Kaj pa vem, meni se to ne zdi slab zaslužek. Je pa res, da servisni prihodki niso mali, sploh s prodajo originalnih rezervnih delov in se vsak proizvajalec še dodatnih prihodnkov nebo branil.
 

cizy

Fizikalc
21. jul 2007
6.976
64
48
Macan se prične pri 75k eur.
smile-1.gif
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Bullshit, Macan mora bit okol 10-15k€ za proizvest, če so bile BMW trojke po 11k€, samo to kar dosti variira zaradi motorizacije in opreme.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
33.375
9.112
113
Firme dosegajo rekordne dobičke - skoraj vse po vrsti..takoda ta servisni del je velik BS.. verjetno je res bolj problem prodajalcev in servisov v samih regijah. Ki nekako niso vključeni v to pogačo proizvajalca. DOBIČKI so preko 10 milijard € - toyota menda lani 17 mrd. Tolk denarja niti ne moraš preštet.
http://www.statista.com/statis...vw-and-daimler/

Drugače pa OBDin priključi v posebniškatli in gor nalepka na pokrovu. Če jo odstraniš, adijo garancija. Simple. Po eni strani razumem, da lahko posegi nekoga nepooblaščena tudi kaj zjebejo, zato bi jaz v garancijskem roku naredil tako kot piše zgoraj. Ko garancije ni več, delaj ti z avtom in elektroniko kar češ.
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
10.922
4.977
113
Se pardoniram. Cena 4k bi naj bila za Tiguana, za Macana pa 7k. Vsaj tako je trdil uporabnik Apachi. Ne dam pa roke v ogenj za to kar piše.

Evo njegov prispevek:

Konkretno stane Porsche Macan vred s tem, da plačajo material, delavca, elektriko, itd. pod 7000 EUR. Konkretneje nekaj faktov, ki pa niso bili predstavljeni ne na SiOL strani, niti na National Geographic, ko so tovarno tako zelo hvalili.... : - V Leipzigu so naredili novo tovarno za Macana, ki je stala 500 mio EUR - zahodna širitev, v smeri proti letališču. - Naredili so novo lakirnico, ki je stala 1.500 mio oz. po domače 1,5 milijarde EUR. V tej lakirnici trenutno delajo z neverjetnih <20% kapacitete. - Trenutni taktzeit je en avtomobil na 64 sekund (konkretno 14.11.2014 ko sem bil tam). Delajo tri izmene. Prodati morajo 20 avtomobilov, da odplačajo delavce v tovarni, elektriko in material.... itd. Ne glede na opremo, je razlika v ceni minimalna ... glede na tip usnja, elektronike itd. se razlika v avtomobilu med najslabšo opremo in najboljšo razlikuje neverjetnih 600 EUR. - Trenutno se gradi hala za izdelavo nove Panamere II. Ta je 3x večja od Macana. Po novem Panamer in pa Cayenov ne bodo vozili več z vlakom v Hannover na barvanje in nato nazaj, ampak jih bodo pobarvali v Leipzigu. S tem bo lakirnica začela delovati z močjo okoli 50%. Še je rezerve. Na taistih robotih bo od 2016 naprej delali še novi Bentley itd. - Če polomiš smernik nad sprednjim blatnikom, boš na servisu zanj odštel 150 EUR. Porsche ga kupuje za 70 EUR.... ampak ne enega, ampak 1000 kosov. Enako se dogaja z Golfi, Tiguani, Touran itd. v Wolfsburgu. Cena kompletnega Tiguana z najhujšo opremo ne dosega niti 4000 EUR. Še hujše - novi Tiguan, Touran in Golf bodo imeli ISTI prtljažnik - isti kos pleha. Razlika bo samo spodnji del prtljažnika, ki ga bo robot zavaril. S tem so zmanjšali stroške razvoja in izdelave za več kot 90%. Trenutni taktzeit prejšnji petek 21.11.2014 je bil 52 sekund za novega golfa, 58 sekund za tiguana. Nočne in vikend proizvodnje so počasnejše. Vsi avtomobili do sedaj so stroške razvoja, naprav tipa roboti itd..., stroške proizvodnje itd. že davne dni pokrili. Cena NOBENEGA v tovarni ne presega 4000 EUR. Noben pa se ne prodaja pod 15.000 EUR. Cena Transporterja T5 v Hannovru je še hujša, razvoj in izdelava pa staneta celo manj od Tiguana. Od kod vem vse to? Recimo da imam dostop in skoraj dnevno gledam kako nastajajo takšni avtomobili. Nekateri pazijo na svoje avtomobile kot na jajca, a da bi vedeli, kaj vse z njimi včasih počnejo že v tovarni sami... bi ga najraje prodali pa se "vozili peš" .... Levji delež pri ceni vzamejo države (npr. pri nas 22%), potem se najdejo še prevozniki, pri Porsche je to Rudoldph Logistic, pri VW pa nizozemska Ceva, Schnellecke, najdražji del avtomobilov pa je - verjel ali ne... sedež. Le-te po večini izdeluje Sitech Sitztechnik, razen po naročilu kakšen Recarro ipd. Motorji pa sploh niso dragi..
 
Nazadnje urejeno:

sajkek

Guru
16. mar 2008
33.375
9.112
113
No malo je posplošil, to je lahko samo proivzodna cena, ostalo pa pride potem...po hitrih pregledih tabel je jasno, da je masovnim avtomobilo toyote in VW naredi en avto povprečno 1500 € dobička, premium znamkam pa 4000 €in to je to. Vse ostalo je pa hrana za medije. Osebno pa mislim, da bi lahko z zmanjšanjem marketinških in podobnih storitev znižali ceno avta za kupca za vsaj 30%, ampak to ni nobenmu v interesu, ker se pač na ta račun napaja milijone ljudi..

Da še dodam...
Splošno je veljalo da je 50% končne cene proizvodnja cena z razvoje itd, torej tovarniška cenaz dobičkom, ostalih 50% pa marketiške storiteve, pogača prodajalcem , transporti, priprava itd. Verjetno odstotki variarjo pri dražjih avtombilih in cenejših.ampak to bi bila kar smiselna razporeditev.
 
Nazadnje urejeno:
13. jul 2011
2.677
625
113
Citat:
Uporabnik vuk pravi:
Se strinjam z loleki...sem fehtal servis oz. celo preden sem prevzel avto da mi naredijo par tweakov...pa ne znajo, ne morejo, ne smejo itd....sami izgovori...in jodlarski servisi niso nic boljsi kot nasi. Na koncu mi je MTL nardil zadevo v dobre pol urce.

Verjamem, meni so na uradnem servisu za vklopit dnevne luči (kar bi itak morali narediti že pred prodajo) porabili celo dopoldne.
BTW a MTL "šari" samo po VAG sw-ju ali tudi za ostale znamke?
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.367
229
63
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
http://www.autoblog.com/2015/04/20/automakers-gearheads-car-repairs/

Proizvajalci se bodo pocas spravl nad tweakarje njihove elektronike...
Opa, ena tema z mojim imenom
cheer.gif
.

Se ne obremenjujem s tem iz dveh razlogov:
- to so ZDA, v EU je marsikaj drugače urejeno (recimo zgolj primer prodaje v ZDA, kjer so nekatere zelo oligopolne omejitve)
- sam še nisem na nobene avtomobilu spremenil tudi vrstice kode. Bom kar kopiral del iz svoje spletne strani: Pri vseh nastavitvah, ki jih izvajamo se zgolj vključi že vgrajena funkcionalnost in se ne spreminja/nadgrajuje/prepisuje programske opreme vgrajene v posameznih modulih.
Torej, to bi bilo kot, da bi me Microsoft tožil za copyright, ker sem v Word-u uporabil recimo funkcijo BOLD.
grin1.gif


Citat:
Uporabnik vuk pravi:
Se strinjam z loleki...sem fehtal servis oz. celo preden sem prevzel avto da mi naredijo par tweakov...pa ne znajo, ne morejo, ne smejo itd....sami izgovori...in jodlarski servisi niso nic boljsi kot nasi.
Ok, tukaj moramo dat roko na srce, da večine funkcij uradni serviserji z uradnimi programi pač ne morejo kar vključit. Seveda se to obrne, ko stranka za to plača lepo cifro in določeno nadgradnjo uradno naroči, saj serviser dobi uradni CD s kodo, s katerim potem aktivira določeno funkcijo. Drugače ne bi, že kar nekaj serviserjem na pooblaščencih, ''prilagodil'' njihovih privat avtomobilov
grims-1.gif
.
Kot primer: tako se ne morejo igrati z uradnim programom na pooblaščencu, vsaj po mojih informacijah:
So pa nekatere osnovne funkcije, ki se dajo brez težav uredit na pooblaščencu, vendar serviserji nimajo želje, da se z njimi ukvarjajo. Zgolj kot primer povem: sam se ne spravim vključevat zadnjih parkirnih luči v funkciji dnevnih luči na Octaviji 2 facelift ali Golf-u 6. Zakaj, tisti ki so iz stroke že vedo. Stranko napotim točno na en pooblaščenc, ki je imel toliko volje, da je eni od mojih strank to naredil. Pri vseh ostalih je bil odgovor, da se ne da. No, roko na srce, tudi pri tem je bilo najprej tako, čeprav so se potem stranke ''usmilili'' in le pogledali zadevo ter ugotovili, da se pa res da to naredit. Sam sem imel 100% zagotovitev, ker je kolega iz Finske točno to naredil na pooblaščencu.


Citat:
Uporabnik vuk pravi:
Na koncu mi je MTL nardil zadevo v dobre pol urce.
Hehe, a ni trajalo malce dlje pri tebi kot pol ure
confused-1.gif


Citat:
Uporabnik pinkobalinko pravi:
Verjamem, meni so na uradnem servisu za vklopit dnevne luči (kar bi itak morali narediti že pred prodajo) porabili celo dopoldne.
Dobro da so ti poštimali, jim je že to treba šteti v plus.
cool-1.gif


Citat:
Uporabnik pinkobalinko pravi:
BTW a MTL "šari" samo po VAG sw-ju ali tudi za ostale znamke?
Nočem bit nesramen, ampak ko porabiš par dni, da določeno zadevo spraviš skupaj in potestiraš, postaneš malo občutljiv, ko kdo reče, da šariš, tudi če je bilo v narekovajih...
wink-1.gif

Sicer pa več ali manj VAG, bo pa BMW tudi zelo kmalu prišel na vrsto...
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Z BMWjem se ne trudi, za 40€ BMWhat aplikacija in BT/iphone wifi/kabel pa lahko delaš skoraj vse, kar pa ne so pa za BMW dobri strokovnjaki v Slo.
zmaga.gif