Opel Ampera/Chevrolet Volt

mateo87

Pripravnik
14. nov 2017
54
0
6
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
To ima tisti polniec iz aliexpressa tudi, svojo zaščito?

Odgovor proizvajalca:
Duosida evse no CE certification . Only plug and cable have certifications .
It have GFCI protection inside. (to je zaščita kot FID)

So mi pa ponudil druzga, ki ima CE , sam je sigurn dražji, ker je nastavljiv : Zencar polnilec
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.625
766
113
Citat:
Uporabnik Gargy pravi:
Že že, ampak ko jaz pridem na črpalko in bom natankal 50l, bom tudi plačal za 50 in ne 60l. EV boš pa nafilal za 4kWh, plačal pa boš 4.8kWh...

Ne vidim razlike,

ti na črpalki odčitaš in plačaš količino kot ti jo pokaže črpalka, porabo potem BC v avtu kaže s poljubno napako.

Pri EV, prav tako plačaš kolikor pokaže "črpalka" (doma ali na javni polnilnici), BC v avtu pa potem pokaže s poljubno "napako". Vem da napake iz baterije v bistvu ni, ampak bi BC enostavno lahko prilagodili izgubam na polnilcu in bi kazal bolj točno porabljene kWh.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Kako ne vidiš razlike? Če je moj avto prazen in ima 50l rezervoar, bom natankal 50l, imel bom poln rezervoar, koristil bom lahko 50l goriva in tudi plačal bom 50l goriva.
V primeru EV pa imam prazen avto, kapaciteto 4kWh, vendar bon na polnilnici "natankal" 4.8kWh. Avto bo poln, lahko bom uporabil 4kWh energije, plačal pa bom 4.8kWh.

Seveda ima tukaj AndY prav, da je še vedno bolj ugodno kot fosilna goriva in tudi te izgube niso pretirano velike.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.103
6.480
113
Malo bolj tehnično vprašanje. So izgube takšne, ker pač takšne so, ali je pač tehnologija takšna, da ni optimizirana in kakšna industrijska roba bi znala imeti manj izgub?
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Izgube so čisto fizikalne. Vsak kabel ima neko upornost in tok skozi ta "upor" proizvaja toploto. Večji kot je tok, daljši kot je kabel in/ali manjši je presek kabla, večje bodo te izgube. Tukaj so še razni pretvorniki, merilniki, krmilniki... Vsaka lučka na kablu/polnilcu nekaj vzame itd. Vse skupaj pa se sešteva... Vprašanje je le, kaj prinaša glavnino izgub - ali sam polnilni tok (toplotne izgube) ali krmilna elektronika. Probaj enkrat polnit z 16A, pa z 20A itd. pa boš videl razliko med vloženo energijo (na števcu) in dejansko napolnjenostjo celic.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.103
6.480
113
Jaz sem polnil na 4A in 16A, pa nisem opazil razlike, oboje je 20%.

Lahko sicer da je razlika nekaj %, pa nisem točno videl, ampak ali je 18 ali 22 ni baš nekaj
smile-1.gif


Pa niti pretirano se ne segreje sam polnilec...lahko pa se greje tisto kar je v avtu, to pa ne vem kako je.

Kakšne so pa kaj izgube pri DC polnilnicah, če kdo ve, tiste ki so 50kW?
 

mateo87

Pripravnik
14. nov 2017
54
0
6
Največje so toplotne izgube na usmerniku, ki je v avtu in polni oziorma pretvarja izmenično napetost v enosmerno, enostavno povedano.
Popravek: izgube so tudi zaradi gretja baterije ob polnjenju, vsaka celica ima notranjo upornost in se zato segreva.
 
Nazadnje urejeno:

futuristic

geđet frik
Osebje foruma
13. jul 2007
7.838
595
113
Samo če že govorimo o izgubah je treba vzeti v zakup tudi izgube motorja.
Bencinski motor ima cca 30% "efficiency" (ne poznam slo besede, mogoče učinkovitost?) med tem, ko imajo električni cca 95%.

Torej pri bencinarju v procesu tankanja goriva res nič goriva ne izgubiš.
Gre pa potem v nič 70% natočenega goriva pri procesu pretvorbe goriva v energijo za premikanje vozila.
 

mateo87

Pripravnik
14. nov 2017
54
0
6
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Torej pri DC polnilnicah tega ni v takšni meri?

Malo manj, ker so večje moči in zato večji izkoristki pretvorbe AC-DC, celice pa se še vedno segrevajo (glej popravek zgoraj)
Seveda je toplotna izguba pretvorbe odvisna od napredka tehnologije, ki stremi k čim manjšim izgubam s tokom časa.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.625
766
113
Citat:
Uporabnik Gargy pravi:
Izgube so čisto fizikalne. Vsak kabel ima neko upornost in tok skozi ta "upor" proizvaja toploto. Večji kot je tok, daljši kot je kabel in/ali manjši je presek kabla, večje bodo te izgube. Tukaj so še razni pretvorniki, merilniki, krmilniki... Vsaka lučka na kablu/polnilcu nekaj vzame itd. Vse skupaj pa se sešteva... Vprašanje je le, kaj prinaša glavnino izgub - ali sam polnilni tok (toplotne izgube) ali krmilna elektronika. Probaj enkrat polnit z 16A, pa z 20A itd. pa boš videl razliko med vloženo energijo (na števcu) in dejansko napolnjenostjo celic.

Ne razumeš kaj sem hotel povedat, uradni rating velikosti posode za gorivo nikogar ne briga, tako tudi normalnega uporabnika ne bo brigalo koliko ima baterije, sosedovega Janeza bo samo zanimalo (oz. bi ga moralo) koliko mu je na vtičnici pocuzalo elektronov in kako daleč se lahko pelje na eno polnjenje.

Ali se tisti elektroni iz vtičnice izgubijo že pri polnjenju ali šele pri vožnji prav nikogar ne briga, edina stvar ki je tule narobe je BC, ki kaže tisto kar pač porabi iz baterije, tehnično sicer čisto pravilno, uporabniško pa je to enako kot napaka kot pri lažnjivih BC klasičnih vozil.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.103
6.480
113
Heh, zdaj sem se spomnil..kaj pa vse te silne naprave, ki jih imamo doma...če imaš klimo A+++ ki pokuri 500W, jih mogoče v resnici 700 pa sploh ni več A+++
wink-1.gif
 

matjazy

Fizikalc
3. jan 2008
177
98
28
Citat:
Uporabnik mateo87 pravi:
To me pride po nizki tarifi cca 2EUR za 100km oziroma po visoki 2,9EUR.

Sem mislil, da je ceneje? To ni bistveno ceneje, kot če se voziš z varčnim dizlom ali pa z bencinarjem na plin?
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.103
6.480
113
Odvisno tudi od kilometrine.

Pri elektriki je potrebno upoštevati še trošarine, tega marsikdo ne.

Pri meni je nekje 3x ceneje elektrika, glede na dizla. Ampak če delaš mesečno za 10€ nafte, ti 3€ elektrike ne bo kaj bistveno pomenilo.
 

mateo87

Pripravnik
14. nov 2017
54
0
6
Citat:
Uporabnik matjazy pravi:
Citat:
Uporabnik mateo87 pravi:
To me pride po nizki tarifi cca 2EUR za 100km oziroma po visoki 2,9EUR.

Sem mislil, da je ceneje? To ni bistveno ceneje, kot če se voziš z varčnim dizlom ali pa z bencinarjem na plin?

Ja nekaj ceneje je. Od dizla k sm ga prej mel Peugeot 208 poraba 3,8l/100km , 4,7eur na 100km, je cca pol ceneje. Na plin je pa tud ene tok k na dizl. Ampak mene je predvsem prepričal obcutek v voznji, k se pac gladko in tiho pelje, neslisen stalni pospešek. Ko se vozim s službenim caddy se mi zdi kt da sm u traktorju, to zdej odkar mam js elektro, pa je caddy 2015 novi model z ful opreme.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
Citat:
Uporabnik matjazy pravi:
Citat:
Uporabnik mateo87 pravi:
To me pride po nizki tarifi cca 2EUR za 100km oziroma po visoki 2,9EUR.

Sem mislil, da je ceneje? To ni bistveno ceneje, kot če se voziš z varčnim dizlom ali pa z bencinarjem na plin?

Zanimivo. Mene po nizki tarifi poleti pride 1,5 EUR/100km, pozimi pa 2 EUR/100km.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.103
6.480
113
Ampak kako pa gretje kuri baterijo, huh...upam da imajo novodobni EV toplotne in ne grelce.

Ker za 31km od tega 18km na AC @ 157kmh, mi je skurlo 8.7kWh. Pri -9 se bojim, da niti do doma ne pridem s tem tempom?
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
1
36
Res je,pri -9 boš obstal 500 metrov pred domom in vlečna služba te bo odvlekla do doma. Grozljivo!