Tehnika vožnje

klekej

Majstr
26. jul 2007
5.366
269
83
34
Zanima me, kako vi kej ravnate pri vožnji svojega konjička.

Imam punto mk2 1.2 60km pa se mi zdi, da se še zdej nism navadu na sklopko. Ko prestavljam gor počasi spuščam sklopko in enakomerno dodajam gas, navzdol zaviram z motorjem (drseča sklopka). Je uredu, če pri 50km/h vržem v 2. in tako zaviram z motorjem? Prestavljam pri 2500obratih.
 

miha013

Fizikalc
20. jul 2007
5.204
0
36
41
lj
pred šaltanjem v nižjo dodaj še gas da izenačiš obrate.
ko šaltam gor najprej spustim sklopko šele nato dodam gas
 

klekej

Majstr
26. jul 2007
5.366
269
83
34
Zakaj bi pri dol dodal gas, sej je fora v tem, da ti avto zaustavlja.
confused-1.gif


Na gor pa najprej spustiš sklopko pa pol gas? To bi pa znalo cajt vzet kje na kšni AC.
confused-1.gif
 

Blackjack

Guru
24. nov 2007
4.986
1.051
113
ce zaviras s motorjem (oz pomagas zavirat) zraven prestavljanja v 2 zaviras.

ce pa prestavljas navzdol v 2 zato da bi pospeseval dalje pa je priporocljivo vmes dodati plin.
 

klekej

Majstr
26. jul 2007
5.366
269
83
34
Ja, jaz govorim o zaviranju. Pri 50km/h vržem v 2. in počasi spuščam sklopko (brez bremze). Pa nevem, če je to zdravo pri taki hitrosti.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.191
1.807
113
Citat:
Uporabnik klemen_ pravi:
Ko prestavljam gor počasi spuščam sklopko in enakomerno dodajam gas, navzdol zaviram z motorjem (drseča sklopka). Je uredu, če pri 50km/h vržem v 2. in tako zaviram z motorjem? Prestavljam pri 2500obratih.

Po moje te ne razumem najbolje....

kaj misliš s tem ko prestavljaš navzgor da 'počasi' spuščaš sklopko?

Navzdol jaz zaviram samo s 5 prestavo, ter nato 4 prestavo (zavisi od hitrosti oz. v kateri prestavi imam, ko začnem zavirat)....ko ima avto hitrost 50 km/h (oz. tja do 40 km/h...odvisno od avta - predno začne dušiti motor)...pritisnem sklopko oz. dam v ler. Na misel mi ne pride da bi dajal v 2 prestavo in 'ribal' motor po nepotrebnem.
(prednje zavorne ploščice običajno menjam pri 100.000 km, zadnje pa pri 150.000 km).
 

pediater

UDBA
18. jul 2007
11.892
0
36
42
Pri 50 zavirat z brzino po moje ni škodljivo, moraš pa dodat gas predno sklopka zagrabi. Če se ti tega gasa ne da dati ali ga ne znaš, potem raje v 3 požlajfaj vsaj do 40, 35 km/h, pa potem daj šele v 2.
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Citat:
Uporabnik klemen_ pravi:
Zakaj bi pri dol dodal gas, sej je fora v tem, da ti avto zaustavlja.
Zato, da sklopka ne drsi (==se obrablja).

Pa pri zaviranju je po moje bolje, če greš brzine ena za drugo : 4., 3. 2., ...

Citat:
Na gor pa najprej spustiš sklopko pa pol gas? To bi pa znalo cajt vzet kje na kšni AC.
confused-1.gif
Ja, sigurno, če imaš tak šibak motor
wink-1.gif


Mam občutek, da bo tebi prva stvar za menjat sklopka. Čeprav ne vem, kolk časa zdrži, tak, da bo to kaki avtomehanik povedal.
 

Mis

Fizikalc
1. sep 2007
2.627
0
36
Saj je napisal da bi on pri 50 vrgel v 2. in počasi spuščal sklopko.... Človk no, pakne so cnej od sklopke
bonk.gif


Eni bi s šuhi bremzal sam da se bremze ne nucajo....
 

klekej

Majstr
26. jul 2007
5.366
269
83
34
Ja ko prestavim iz 2. v 3. potem počasi spuščam sklopko in enakomerno dodajam gas.

@pediater: Tole z dodajanjem gasa pri zaviranju z motorjem mi ni najbolj jasno.

Aja pol se sklopka ful nuca s temule pri 50 v 2.? Mislim, da se v avtošoli tudi tako dela.
confused-1.gif
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Citat:
Uporabnik klemen_ pravi:
Ja ko prestavim iz 2. v 3. potem počasi spuščam sklopko in enakomerno dodajam gas.

@pediater: Tole z dodajanjem gasa pri zaviranju z motorjem mi ni najbolj jasno.

Aja pol se sklopka ful nuca s temule pri 50 v 2.? Mislim, da se v avtošoli tudi tako dela.
confused-1.gif

ti pelješ recimo v 3 prestavi 50km/h in ima motor ne vem 2000 obratov, ko daš v drugo, imaš pri 50km/h 3000 obratov, zato ko zbiješ prestavo pritisneš sklopko, daš v drugo, stisneš gas da naviješ na 3000 obratov (da imaš izenačene obrate) in potem spustiš sklopko
 

eXHair

Fizikalc
12. sep 2007
2.697
0
36
www.facebook.com
No dejmo zdej lepo počasi. Ne da dodajaš gas med menjavanjem, ampak samo dodaš vmesni gas. Poiskusi tole. Pelješ se 60km/h v recimo 4 prestavi pri določenih obratih motorja. Pelji se konstantvno 60km/h. Prestave in kilometri so zdej za primer, lahko izbereš tudi tudi druge hitrosti in prestave. Samo s prvo se boš bolj težko peljal 60km/h.
grin1.gif
Zdej pa mrš trenirat in nič več spraševat. Pa tako kot ti zaviraš z motorjem je brezveze. Z motorjem se zavira ko se spusti iz Cola proti Ajdovščini ali kakšen drugi klanček.
 

Naglfar

Fizikalc
7. sep 2007
1.563
1
36
Panonija
Pa kaj ti ni jasno? Ko ti stineš na pedal sklopke, se prenos moči z motorja na menjalnik prekine in se začne vsak vrteti po svoje - menjalnik se vrti odvisno od hitrosti gibanja oz. vrtenja koles, motorju pa hitrost (obrati) pade v sekundi ali dveh.

Dokler se pri popuščanju sklopke obe strani vrtita pri različni hitrosti, bo sklopka drsela tako dolgo, dokler se hitrosti ne izenačita. To se običajno zgodi v pol sekunde, ko avto še lovi obrate.

Jaz izenačujem tudi ko bremzam. Z izenačevanjem se da tudi lažje prestavit iz druge v prvo, kar je koristno na kakih brutalnih ležečih policajih in po parkiriščih/garažah.

Pri meni je tudi tako, da sem na vožnjo bolj skoncentriram, če delam hkrati toliko stvari. Enim to nikoli ne bo šlo, ker obstajajo taki, ki se pred ovinkom ne znajo odločit, če je pametno prej bremzat ali pa vreč eno brzino nižje in potem bremzat.

Najboljšo izjavo o tem je dal Mark Webber na Top Gear, ko ga je Clarkson vprašal, kako mu je uspelo postavit tako hiter cajt z liano in kako je lahko imel toliko gripa. Pa je Webber samo rekel "You have to learn throttle control." Bolje ne bi mogel povedat.
 

Sba

Pripravnik
18. avg 2007
225
1
16
LJ
Tuki maš podobno temo.

Bolš, da ne gledam nazaj kakšne kozlarije vse pišem.
Sedaj večinoma izenačujem obrate, vmes dodam gas, da lažje pade v prestavo, kot so že drugi napisali. Pride bolj gladko in brez spodrsavanja sklopke. Iz tretje v drugo pa načeloma ne prestavljam.
 

klekej

Majstr
26. jul 2007
5.366
269
83
34
Aha. Torej v avtošoli "narobe" učijo? Tam sem pri 50 na uro vrgel v 2. in spuščal sklopko, potem pa je avto zaviral z motorjem do semaforja.
smirk-1.gif
 

Sba

Pripravnik
18. avg 2007
225
1
16
LJ
Že pri 50? Kolikor se jaz spomnil je bilo malo nad 30, ziher je bilo pod 40. Verjetno imaš bolj na novo izpit. Saj se boš navadil in tudi videl kaj avtu najbolj paše. Kar ne cuka je dobro (aja, pa kar se ne kadi).
wink-1.gif
Sicer pa lahko v tretji komot do 30 zbremzaš, potem pa stisneš sklopko, da ga ne začne dušit. Tam pri 1000 obratih nekje. In pri 30 si tako hitro na 20 in 0, da je brezveze v drugo dajat ... še preden spustiš sklopko, jo že spet stisneš. Brezveze.
 

zmerni_radikalec

Fizikalc
5. apr 2008
1.298
27
48
40
Nekje v naši ljubi kokoški
In koliko takšno šparanje sklopke in bremz dejansko pripomore k življenski dobi pri takšnih vsakdanjih ~1.6 mašinah? Ker se mi zdi, da je to kot šparanje kladiva, prej bo ročaj stran padel kot pa da se glava obrabi. Takšne tehnike vidim samo kot tista ultra priporočila za varnost v uradnih navodilih za avto, kjer ti priporočajo "consult authorized dealer" že če imaš eno prasko na havbi, bog ne daj da se ti ptič posere gor! Ali pa frajerji, ki šparajo bremzo na križiščih in potem ne opazijo da avto leze, kaj šele če se kdo v njih "nežno" zaleti in jih odbije v še eno vozilo.

Edino kaj jaz delam je, da ko vidim naprej rdečo luč dam kar v neutralno in se počasi približujem z bremzo v upanju na zeleno brez speljevanja v prvi prestavi. Ampak to bolj zaradi udobja. Je pa res da bom morda bolj pazljiv na takšne zadeve ko bom imel avto za več kot 3k EUR hehe.
 

Naglfar

Fizikalc
7. sep 2007
1.563
1
36
Panonija
Saj ni namen tega dobesedno šparanje sklopke, ampak umirjeno pretikanje. Meni gre cukanje na živce in zakaj bi sklopko žlajfal po nepotrebnem, če se pa zaradi tega samo segreva in obrablja?

Držanje bremze v križišču tudi ni najbolj pametna stvar, predvsem ko si bremzal dlje časa pri veliki hitrosti in prišel na rdečo. Disk je vroč, ti pa še bolj tiščiš ploščice v vroče diske. Čez pol leta pa tema "zakaj mi trese pri bremzanju nad 100". Zato maš ročno v avto ...

Malo branja nikoli ne škodi:
http://www.stoptech.com/tech_info/wp_bedintheory.shtml
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
3
36
ena vas naprej od Jest-a
ksz

Meni se zdi zaviranje pri 50 km/h z II. prestavo kar malo prehudo. To mora biti že razmeroma močan pojemek. Z umirjeno vožnjo in pravočasnim odmikom noge iz stopalke za plin se doseže več.