Kabli za vzig

zaseka

Guru
5. dec 2015
3.502
1.816
113
Kje se dobi dobre kable za vzig, oziroma kaj gledati. Par dni nazaj sem jih nucal in mi eni tastari iz katrce niso zalaufale dizla. Premer kablov naj bi gledal ampak imas ene z nizjim premerom in visjo ceno in obratno. Visje specifikacije pa smesno poceni. Najbrz kitajske. Zazeljeno cimdaljsi.
Ali pa ce mi jih kaksen alkoholik naredi, ker se najbrz s temi stvarmi ukvarja. Take za tanka zalaufat.
 

Schumi

Fizikalc
2. avg 2007
4.119
8
38
Premer kabla glej in pozabi, da bos v leclercu za 15 eur dobil spodobne. Sem ravno prejsnji mesec imel z njimi opravka. Smo morali dati skupaj dvoje kable, da je vzgal.
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.746
887
113
tu in tam
A res..kar dvoje, pa je lazje vzgal.
smile-1.gif
pa mislis, da je bil kriv presek kabla ali pa kaksen slabsi stik na klemah ipd?😊
 

Bajkman

Majstr
23. jun 2010
3.643
147
63
Na lastne oči videl tiste italijanske (lampa al kaj že), kateri na klemi ni bil spojen. Kabel je bil nov.
bonk.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.805
3.815
113
Pojdi v štacuno z varilno opremo pa kupli kable (na meter) in klešče za varjenje pa je to to (recimo 25mm2 pa dalje odvisno koliko si pripravljen dat in kateri kamion boš vžigal), dejansko je ta dvojna kobinacija narejena da paše ena na drugo in predvsem dobiš kvalitetne fleksibilne kable in klešče ki so tudi mehansko odporni.

Vse ostalo bo samo približno oz. v navadni elektroštacuni ne dobiš ustreznih kablov, če dobiš kable ne dobiš pa nikjer ustreznih klešč. Kabli ki so za recimo jaki tok pa tudi niso primerni za vlačenje in zvijanje in bodo hitro kaput.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.839
5.083
113
kaj si nor. nerabi 25mm2
če da pravih 10 bo čisto dovolj.
Drugače pa ja najbolje v neko elektro trgvino po švasaparat kabl in kleme. Ti še tam stisnejo skupaj in je
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.805
3.815
113
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
kaj si nor. nerabi 25mm2
če da pravih 10 bo čisto dovolj.

25mm2 je še malo!
evil.gif


10mm je dovolj če veš kaj boš rabil in se ti da čakat, primarno boš s tem filal akumulator ne pa obračal starterja. En spodoben dizel ima tam 2kW štarter, torej potegne 150A, če imaš spraznjen akumulator ti še tisto vleče 50A+ in na koncu boš čez 10mm2 vlekel 200A .. no go. Računaš še na to da se to zgodi pozimi ko dize fura še predgretje in vergla par 10 sec.
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.078
3.565
113
Marlbor
Mogoče sploh niso kabli krivi. Sem sosedu lani hotel pomagati zagnati R.Scenic 1.5dci letnik 2012 z Meganom isti motor in letnik, pa se na kable sploh ni odzval. Z zamenjavo akumulatorja pa je potem vžgal takoj. Pa kabli niso bili neki bogi ... mehanik pa mu je potem baje rekel, da se ga sploh ne da vžgati na kable, pa ne bi vedel zakaj.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.153
1.759
113
Kolikor je bila že tu debata, je bil na koncu sklep, da če želiš imeti kable, ki dejansko spravijo dizla k življenju, da jih moraš narediti sam.

O kakem prerezu je bilo govora ne bi vedel.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.805
3.815
113
Tako iz glave, starter rabi okoli 9V da zažene motor.

Pri toku 200A bo akumulator pokleknil iz 12.5 na recimo 10V, če imaš pri takem toku kabel 3m dolg 10mm2 bo padec napetosti na kablu od oka 2V, napetost na zaganjaču bo 8V in avto ti ne bo vžgal čeprav bo zgledalo da vse deluje ok (štarter bo delal in ne bo jamral).

Če imaš 25mm2 kabel bo padec napetosti po kablu "samo" še 0.8V in napetost na zaganjaču bo 9.2V kar pomeni da bo avto vžgal.

Če imaš dizla ki ne kresne v prvo računaj da bo po par sec napetost padla (oz. konstantno padala), torej bo tudi 25mm2 kabel hitro premalo. Tako da ne škodi 35mm2 (padec cca. 0.6V), 50mm2 je mogoče že overkill za povprečne motorje in akumulatorje (če pa štartaš še kak traktor ali pa drug stroj je pa pametno imeti tudi tak kabel).

Pa jasno dolžina čimmanj, čeprav 3m je pomojem minimum sploh če delaš most čez dve vozili.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.805
3.815
113
Povej za kakšnega gre ker teh zadeve je več tipov.

Imaš take ki jih daš v 230V in potem delajo podobno kot švas aparat (trafo), načeloma delujejo samo so rizični za uporabo ker nimajo nobene regulacije in jih na sodobnih vozilih ne bi priporočal. Tisti akumulatorski so tako tako, zagonski tok ponavadi predstavlja kondenzator ki se sprazni v par milisekundah, večinoma dovolj da premosti tokovno špico ki jo naredi štarter ob zagonu potem pa dajo od sebe neko srednjo žalost. Če imaš akumulator vozila v približno solidnem stanju ti zna taka zadeva štartat motor ki ga drugače nebi, ampak pri praznem akumulatorju raje priporočam da se uporabi funkcijo polnjenja + potem čez kakšno urco ali dve še booster.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.805
3.815
113
Ma za tako ceno dobiš kable in še en 60Ah akumulator ki ga voziš v prtljažniku!
evil.gif


Kot sem prej rekel ima tole noter majhne akumulatorje oz. večji/težji kot je bolj zaresen akumulator ima. Čudeža iz 9kg ni za pričakovat. Napisano tako laično, če boš ob 15h prišel domov in pozabil zapreti luč v kabini vozila in ti zjutraj avto ne bo startal imaš s tem dosti velike možnosti da nafilaš akumulator oz. da "boostaš" zagon in si rešen. Če boš luč pozabil v petek, potem ti pa v ponedeljek tale stvar prav veliko ne bo pomagala! (ponavadi se zgodi drug scenarij)
grin1.gif
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.839
5.083
113
nekaj takega se splača met v avtu za zraven vozit.
Vžge brez problema do nekje 2.5 dizl motor pri čisto spraznjenem akumulatorju. res da ne zdrži nevem kak dolgega štartanja.
Čeprav zgleda "igračka" me je presenetlo kaj vse ta hudič zalaufa.


https://ae01.alicdn.com/kf/HTB...b-Booster-b.jpg
 
Nazadnje urejeno:

Narodnjak

Majstr
20. jul 2007
10.248
267
83
38
Ljubljana
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Ma za tako ceno dobiš kable in še en 60Ah akumulator ki ga voziš v prtljažniku!
evil.gif


Kot sem prej rekel ima tole noter majhne akumulatorje oz. večji/težji kot je bolj zaresen akumulator ima. Čudeža iz 9kg ni za pričakovat. Napisano tako laično, če boš ob 15h prišel domov in pozabil zapreti luč v kabini vozila in ti zjutraj avto ne bo startal imaš s tem dosti velike možnosti da nafilaš akumulator oz. da "boostaš" zagon in si rešen. Če boš luč pozabil v petek, potem ti pa v ponedeljek tale stvar prav veliko ne bo pomagala! (ponavadi se zgodi drug scenarij)
grin1.gif

aha ok

ker akumulator pol vzet namest boosterja? da bo pač na filanju zmer, pa da recmo kable že mam
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.805
3.815
113
Tole osnovano na litijevih accujih ki zmorejo ogromne tokove dejansko lahko da nekaj od sebe. Čudeža ni pričakovat, ampak se strinjam da je tehnologija prava (če je tudi izvedba).
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.805
3.815
113
Citat:
Uporabnik Narodnjak pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Ma za tako ceno dobiš kable in še en 60Ah akumulator ki ga voziš v prtljažniku!
evil.gif


Kot sem prej rekel ima tole noter majhne akumulatorje oz. večji/težji kot je bolj zaresen akumulator ima. Čudeža iz 9kg ni za pričakovat. Napisano tako laično, če boš ob 15h prišel domov in pozabil zapreti luč v kabini vozila in ti zjutraj avto ne bo startal imaš s tem dosti velike možnosti da nafilaš akumulator oz. da "boostaš" zagon in si rešen. Če boš luč pozabil v petek, potem ti pa v ponedeljek tale stvar prav veliko ne bo pomagala! (ponavadi se zgodi drug scenarij)
grin1.gif

aha ok

ker akumulator pol vzet namest boosterja? da bo pač na filanju zmer, pa da recmo kable že mam

Smisla imeti še en rezerven accu ne vidim, se bo tudi tak accu staral in na koncu boš imel dva zanič. Ko imaš problem greš k sosedu pa prosiš da ti donira svoje vozilo za par minutk. Če imaš dobre kable je to to. Še boljše je dat stvar filat lepo počasi. Tako da pomojem kabli v prtljažniku in dober polnilec doma je vse kar rabiš!
zmaga.gif
 

igi

Guru
13. okt 2007
5.303
953
113
Celje
Obišči stran
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
kaj si nor. nerabi 25mm2
če da pravih 10 bo čisto dovolj.
Drugače pa ja najbolje v neko elektro trgvino po švasaparat kabl in kleme. Ti še tam stisnejo skupaj in je

Te povabim na pivo in mi zalaufaj recimo kangooja s tvojimi 10mm2 kabli.