MTL stil vožnje

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.367
229
63
Kras
www.mtl.si
Ker vidim, da se marsikdo v sosednji temi o novi Škodi Superb spotika ob moj način vožnje in to seveda ne spada pod temo Škoda Superb, bom odprl kar novo temo. Vedno sem namreč za konstruktivno debato.
cheer.gif


Se bom najprej kar navezal na ggg-ja.
Citat:
Uporabnik ggg pravi:
Se strinjam, katastrofa. Sem mislil, da mtl zna voziti avto normalno, ker tole na standgasu je za masino slabse kot konstantnih blizu rdecega polja, poleg unicevanja pogonov se v masini lepo nabira "sludge", mislim, da je slovenska beseda garež kar vodi k zaribani masini. Po tem, ko bo imel taksen uporabnik nemalo problemov z dpf filtri, šobami, pumpami...
bonk.gif


Hvala, mtl za se en razlog vec, da naslednjic zopet kupim nov avto.
Zanimive so tele tvoje besede, sploh glede na to, da jih izrečeš nekomu, ki ga ne poznaš. Bom pa šel po točkah:

- pričujoč video, ki ga ti jemlješ za prikaz moje vožnje ima naziv: TEST povprečne porabe. TEST . A si predstavljaš kaj je to? Torej, moj namen tega je bil, da vidim na kakšno porabo lahko spravim Greenline-ko. Najmanjšo, ne največjo. Je pa to daleč od mojega stila vožnje in verjamem, da boš to težko verjel, ampak nekajkrat sem celo šaltal dol, kljub temu, da je bila priporočena prestava višja. Zakaj? Zato, ker se je avto konkretno mučil pri tistih vrtljajih. Pa še tole. Na Octaviji dizel sem imel povprečno 17 litrov na Raceland-u. Škoda, da nisem tega videa objavil, potem bi bil verjetno največji car na Alterju in seveda bi ti z veseljem kupil avto, ki je bil stalno tiščan, a ne? Aja, takrat bi bilo spet nekaj drugega problem. Me veseli, da kupuješ nove avto, imamo potem tisti, ki kupujemo rabljene, večjo izbiro.
nahrung002.gif


- ne vozim tako kot je na videu, lahko ti pa povem, da se moj trenutni avto večinoma vrti na cca. 1600 vrtljajih pribitih s tempomatom. Prejšnji (Octavia 1.6 bencinar) se je pribit na 2900 vrtljajev, še prejšnja Octavia 1.9TDI pa pribita na 1900 vrtljajev. Sedaj pa pazi to: ta Octavia je šla iz mojih rok pri 270.000 km BREZ KAKRŠNEKOLI NAPAKE NA MOTORJU. Prvi injektorji, prva turbina, prvi EGR in LMM. Vse kar je bilo na motorju delano, sta bila 2 velika servisa in enkrat čiščenje EGR-ja. Aja, pa grelne svečke sem zamenjal pri 180.000 km. Vse ostalo samo olje in filtri. Si lahko to misliš? Avto je bil z realnimi kilometri na števcu prodan v petih urah po oddaji oglasa, motor je pa predel kot nov. Vsekakor pa 10-krat lepše od mlajših sovrstnic z baje 140.000 km na števcu.

- trenutni avto ima tudi DPF in sedaj pri 155.000 km ni nobenih težav. Od tega ga jaz vozim zadnjih slabih 20.000 km. Niti enkrat se ni prižgala lučka za DPF ali kaj tretjega, med drugim spremljam tudi DPF regeneracijo in je perfektna. Le kako je to možno, če pa se motor totalno zasvinja s tistim tvojim sludgem. No, ti bom povedal, čeprav si te moje besede verjetno že bral, sem jih najmanj 5x že napisal na Alterju in nisi ravno novinec, ki je danes padel na Alter:
- avto je top vzdrževan (top olje na krajši servisni interval)
- motor vedno na cestninski postaji (ko je segret seveda) zvrtim do konca v tretji
- mrzel avto se boža dokler se ne segreje (vedno), ko se ga tišči se počaka, da se shladi
- in ja oprosti, ampak obraba pri 1.600 vrtljajih je manjša kot pri 5.000 vrtljajih, pa se lahko na glavo postaviš
tongue-1.gif


In še to: sam avto vozim pri takšnih vrtljajih kot ga čutim, da mu paše. In ja tudi pri mojih trenutnih garah mi računalnik priporoča višje prestave, pa ga ne dam gor, ker se muči. WTF, a si to moreš mislit, MTL ne upošteva eko tipov...
grims-1.gif

Sedaj pa razpredaj naprej svojo teorijo...

Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
No ja, tole je bilo res počasi. Na našem normnem (kjer je 1/3 kroga AC 130 po GPS) je bila poraba 3,9. Pa ne vozimo namerno ful varčno, ampak zelo povprečno ...
To je bilo ''počasi'' na AC, kjer je bila hitrost okoli 100 km/h oz. še manj zaradi dela na cesti. Ostalo je bilo čisto normalno voženo. Kdor pozna hribovje čez Mislinjo in tam čez, potem ve, da so tam zelo lepi hribi, kar mi je porabo butnilo iz 3.1 na končno 3.5. In tam sem se vozil normalno, še prehiteval sem. Poraba po BC-ju, koliko je lagala ne vem. Dejstvo pa je, da je tale Greenline-ka hudo varčen avtomobil, kar ste tudi sami ugotovili.

Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Mtl: kakšno imaš porabo na superbu s staro traktorsko masino?
Nesmiselno da pišem tukaj porabo, ker je to itak Alter in jo seveda dosegam z jajcanjem.
Dejstvo je, da je 3 deci nižja od pričakovane (moje) in pa cilj 1400 km z enim rezervoarjem, za katerega sem mislil, da bo izziv, je bil že presežen. Brez ekstremov. Ob primerni relaciji bo padla meja 1500 km.

Citat:
Uporabnik plexix pravi:
KSZ: kakšen je smisel vožnjo v prostem teku po avtocesti? Ravno ne razumem?

Lp,
V prostem teku seveda voziš po klancu navzdol, ne po ravnem. Zgolj primer: vrhniški klanec. Zgoraj 100 km/h, daš v prosti tek, spodaj imaš skoraj 130 km/h, naredil si kar nekaj km praktično zastonj. Pač izkoriščaš silo težnosti. In tisto kar je Hanzi zapisal tudi drži. Na ta način ob enaki (ali celo višji povprečni hitrosti) zbiješ porabo za po moji oceni pol litra dol. Pa ni samo moja ocena. Imam par praktičnih primerov kolegov, ki so poslušali moje nasvete in se niso mogli načuditi, kaj se da doseči... Seveda pa zelo pomaga, če imaš avtomobile z nizkim količnikom zračnega upora. Sam še vedno ne morem verjeti, kako mi trenutna Greenline-ka jadra. Čeprav bi z veseljem zamenjal športno podvozje za normalnega v zameno za 2 deci višjo porabo. Namreč avtu niti najmanj ne paše. Ampak tako pač je. Sem pa to zadnjič v praksi preizkušal ne moreš verjeti, koliko dlje je šla Greenline-ka v prostem teku. Medtem ko je drugi avto že moral lepo spet motor poganjat, je moj še kar jadral. Tukaj pa se potem naredi lepa razlika v porabi.

Še komentar na tole:
Citat:
Uporabnik Slick pravi:
Nisem vsega gledal, ampak kjerkoli sem pogledal, je vozil pod 1.500 obrati. Kje je potem še kaj od užitka v vožnji? In potem kupiš takle rabljen avto s totalno zamorjeno mašino. Groza...
Kot že zapisano, to je bi test doseganja čim nižje porabe. Ampak zgolj vprašanje: meni recimo po AC ni niti najmanj užitka v vožnji, tudi če vozim 200 km/h. Na AC sem zato, da pridem čim bolj varno in čim hitreje
evil.gif
do cilja, kjer moram bit. Za užitek grem sam na Raceland.

Pa še to: sam vsak avto ''čutim'' in ga vozim tako, da se ne muči. Res pa, da mi podzavest narekuje varčno vožnjo. In zanimivo je videt, kam spravim nekatere avtomobile brez mučenja. Dejstvo pa je to, da se s sodobnimi avtomobili (dizli in bencinarji) da dosegat sanjske porabe, seveda pa ne z jajcanjem po mestu z mrzlim motorjem (sploh če je avto dizel).

To je to na kratko. Sedaj pa čakam (upam, da konstruktivne) komentarje.
 

map

Guru
6. jul 2008
7.789
1.927
113
najrajš na babi
kapo dol za tist video in porabo. Ampak tako kot si rekel, to je test, da bi se tako vsakodnevno vozil je pa mal mim. Razen če imaš na dan 25 ur časa, lepo kruzaš pa kake babe okol pogleduješ, potem ja, v real lajfu pa ne. Je vedno kaka obveznosti in moreš mal pognat.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.367
229
63
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Hondi pravi:
da se ti da, samo to bom rekel :D
Se ''cijazit'' ali to pisat?
evil.gif

Citat:
Uporabnik Snecer pravi:
Za alter vozi prepočasi
smile-1.gif
Ja, pa enih 200 KM premalo pod nogami. No, je vsaj dovolj velik osel za volanom.
smirk-1.gif

Citat:
Uporabnik map pravi:
kapo dol za tist video in porabo. Ampak tako kot si rekel, to je test, da bi se tako vsakodnevno vozil je pa mal mim. Razen če imaš na dan 25 ur časa, lepo kruzaš pa kake babe okol pogleduješ, potem ja, v real lajfu pa ne. Je vedno kaka obveznosti in moreš mal pognat.
Glede na moje izkušnje bi imel s to Greenline-ko porabo pod 4 litre z mojo običajno vožnjo. Je treba upoštevat še dejstvo, da so bili to prvi km narejeni s tem avtom. Rabim namreč nekaj sto km, da se popolnoma prilagodim avtu in pa ta meni
evil.gif
 

map

Guru
6. jul 2008
7.789
1.927
113
najrajš na babi
maš pa prav ko pišeš o tem, da si ga včasih "dol šaltal" in nisi puščal v previsoki prestavi "ter da si avto poslušal", kje se najbolj obnese. Tudi če je avto predolgo v previsoki prestavi se matra in ima večjo porabo. En primer G7 1.4 TSI. Starša cca 2x na mesec naredita cca 220 km dolgo pot. Od tega cca 60 km avtoceste ostalo regionalka. Fotr šalta bolj po priporočilih iz armaturke. Hitrost nekje z omejitvami, avtocesta do 140 km/h. No porabo na tej relaciji ima nekako med 5,2 in 5, 5 na BC. S tem da fotr dost jajca, avto pušča v previsoki prestavi, itd. mati velja za bolj dimanično voznico, več šalta, prej šalta dol itd. No zadnjič greta mati in moj sin na to relacijo, moj sin ji resetira BC in po isti relaciji je bila poraba 4,7 litra. predvsem se mi zdi problem, da se folk pelje v previsoki prestavi po nečem, kar zgleda kot ravnina. Ampak popolne ravnine ni, je rahel spust ali vzpon in če je cesta v vsponu se avto kr namatra in poraba naraste.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Meni je smešno to da nekateri na veliko hvalijo navor od 1.400 naprej, potem se pa nekdo pri 1.200 pelje z 10% gasa pa kao matra mašino :D

Drugače pa jaz tudi glede na razmere uporabljam veliko vožnje v leru.
 

tomi

Guru
1. sep 2007
17.978
9.094
113
39
MB
ja glej, ti se pač pelješ po naselju v 5ti prestavi 55 kmh, ti alter dinamiki pa v koloni za tabo v prvi, ker da si na 1500 rpm ... mislim ... katastrofa
grin1.gif
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.367
229
63
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik map pravi:
maš pa prav ko pišeš o tem, da si ga včasih "dol šaltal" in nisi puščal v previsoki prestavi "ter da si avto poslušal", kje se najbolj obnese. Tudi če je avto predolgo v previsoki prestavi se matra in ima večjo porabo. En primer G7 1.4 TSI. Starša cca 2x na mesec naredita cca 220 km dolgo pot. Od tega cca 60 km avtoceste ostalo regionalka. Fotr šalta bolj po priporočilih iz armaturke. Hitrost nekje z omejitvami, avtocesta do 140 km/h. No porabo na tej relaciji ima nekako med 5,2 in 5, 5 na BC. S tem da fotr dost jajca, avto pušča v previsoki prestavi, itd. mati velja za bolj dimanično voznico, več šalta, prej šalta dol itd. No zadnjič greta mati in moj sin na to relacijo, moj sin ji resetira BC in po isti relaciji je bila poraba 4,7 litra. predvsem se mi zdi problem, da se folk pelje v previsoki prestavi po nečem, kar zgleda kot ravnina. Ampak popolne ravnine ni, je rahel spust ali vzpon in če je cesta v vsponu se avto kr namatra in poraba naraste.
Ja, nekateri avtomobili absolutno pretiravajo s svetovanjem prestav. Tako recimo pri moji pri 70km/h napiše peto prestavo. Če menjam, se cel avto začne trest in ''jokat''. Šele tam nekje nad 85km/h mu ustreza peta.
Drugače je pa ta tvoj zgornji test nekoliko nereprezentativen. Namreč že obrnjena smer vetra ti lahko porabo spremeni za 15%. Drugače se pa strinjam. Mučenje avtomobila v previsoki prestavi bo dokaj malo vplivalo na porabo, ampak bo pa zato precej na obrabo avtomobila. Tako da, sam se tega izogibam.
Citat:
Uporabnik ggg pravi:
kupi si kamion in uzivaj na standgasu
v leru po ac..
bonk.gif
Nimam izpita za tovornjak, tako da ne bo nič s tem. Sicer pa, če sem prav seznanjen imajo sedaj skoraj vsi tovornjaki avtomatik in ne bo nič z lerom. Da ne govorimo o tem, da je to pri tovornjaku smrtno nevarno.
Aja, še tole. Tisti tvoj sludge več ali manj nastane zaradi nekvalitetnega olja ali neustreznega servisiranja. Ne pa zaradi vožnje v nizkih vrtljajih. Se mi zdi, da so se motorji malo spremenili od časov Yuga 45, ki je res ribnil, če ga nisi tiščal.
grin1.gif

Drugače pa, konstruktiven komentar, ni kaj
uf-1.gif
. Kar nadaljuj.

Citat:
Uporabnik tomi pravi:
ja glej, ti se pač pelješ po naselju v 5ti prestavi 55 kmh, ti alter dinamiki pa v koloni za tabo v prvi, ker da si na 1500 rpm ... mislim ... katastrofa
grin1.gif
hysterical-1.gif
 

Garfildd

Guru
24. jul 2007
5.802
4.303
113
Citat:
In potem kupiš takle rabljen avto s totalno zamorjeno mašino. Groza...

pa dobr no, kje še najdete take... saj avto ni živo bitje da rabi pridobit mišično maso itd. da se lahko hitro in dlje giblje...

In če je bil vožen bolj umirjeno, še ne pomeni da je vse zapacano tolik da se lamele in ventili ne odpirajo,
a to še vedno furate Yugote in Fičkote pa iščete osvinčen bencin al kaj?

bonk.gif
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.873
5.144
113
Citat:
Uporabnik Garfildd pravi:
Citat:
In potem kupiš takle rabljen avto s totalno zamorjeno mašino. Groza...

pa dobr no, kje še najdete take... saj avto ni živo bitje da rabi pridobit mišično maso itd. da se lahko hitro in dlje giblje...

In če je bil vožen bolj umirjeno, še ne pomeni da je vse zapacano tolik da se lamele in ventili ne odpirajo,
a to še vedno furate Yugote in Fičkote pa iščete osvinčen bencin al kaj?

bonk.gif

ja v bistvu pa pomeni prav to. vse je zapacano. EGR in sesalni kolektor nabiz t sajami (pri tistih ki avto ženejo v obrate tega ni), variabilni del turbine šteka (pri tistih ki ženejo v obrate tega ni) itd....
 

Garfildd

Guru
24. jul 2007
5.802
4.303
113
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
Citat:
Uporabnik Garfildd pravi:
Citat:
In potem kupiš takle rabljen avto s totalno zamorjeno mašino. Groza...

pa dobr no, kje še najdete take... saj avto ni živo bitje da rabi pridobit mišično maso itd. da se lahko hitro in dlje giblje...

In če je bil vožen bolj umirjeno, še ne pomeni da je vse zapacano tolik da se lamele in ventili ne odpirajo,
a to še vedno furate Yugote in Fičkote pa iščete osvinčen bencin al kaj?

bonk.gif

ja v bistvu pa pomeni prav to. vse je zapacano. EGR in sesalni kolektor nabiz t sajami (pri tistih ki avto ženejo v obrate tega ni), variabilni del turbine šteka (pri tistih ki ženejo v obrate tega ni) itd....

Saje nastajajo ob nepopolnem izgorevanju goriva in to se dogaja ob tišanju avta, takrat nastaja več lepljive snovi, ki se primejo na dele motorja, senzorje itd... ob vožnji za obrati od 1500 do 2000rpm, to ne bo delalo škode ali basalo motorja... Škoda se bo delal če se ga bo tičalo konstantno na visokih obratih...
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Jaz mislim da je bolj kot stil vožnje kriva relacija ki jo vsak dan furaš. Če se vsak dan voziš 10 km po mestu ti nobena tehnika ne bo pomagala.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.367
229
63
Kras
www.mtl.si
Verjetno si spregledal tole:
Citat:
- motor vedno na cestninski postaji (ko je segret seveda) zvrtim do konca v tretji
Še komentar: ko sem čistil EGR (ker baje ga je treba sčistit
grin1.gif
) je bil daleč od tako zapacanega, kot sem nekatere videl.
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Če se vsak dan voziš 10 km po mestu ti nobena tehnika ne bo pomagala.
Točno to. In taki mirno spregledajo, da je v servisni knjižici običajno omenjeno, da se servisni interval lahko skrajša, če dela avto v oteženih okoliščinah. In jajcanje z mrzlim motorjem je točno to.
Recimo sam običajno delam 100 km v eno smer, nekajkrat tedensko pa po 30km. Torej več ali manj avto dela v optimalnih okoliščinah. Mesto vidi izjemoma, pa še takrat je že segret, ko pridem tja. Ampak je kljub temu muka se po mestu vlačit z njim.
shocked-1.gif

In seveda to ne vpliva samo na obrabo motorja, temveč tudi na porabo.
wink-1.gif
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.192
1.808
113
Na alterju se prestavlja pri 4 ih jurjih. Kar je vožnje pod 2 jurji je za pusije in striktno uničevanje motorja.

Dizli pridejo prav tistim ki delajo 50 jurjev+ km. Pa še to porabijo 7 litrov. Bencinarji pa malčk čez 6.

Tko je to
evil.gif


Mtl...iz kerga si ti vica men sploh ni jasno...
tongue-1.gif
 

komar89

Fizikalc
22. apr 2008
776
195
43
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
V prostem teku seveda voziš po klancu navzdol, ne po ravnem. Zgolj primer: vrhniški klanec. Zgoraj 100 km/h, daš v prosti tek, spodaj imaš skoraj 130 km/h, naredil si kar nekaj km praktično zastonj.

Tole mislim da ne drži vode. Če daš po klancu navzdol v ler, se ne voziš zastonj, ampak na 850 obratih in motor takrat porablja gorivo. Jaz pa dam po klancu navzdol v 6 prestavo...vozim do nekje 1000 rpm potem prestavim nižje. Upor motorja je dokaj majhen, malenkost večji kot v prostem teku (prideš skoraj isto daleč kot v leru) in če ne daješ gasa, je v tem primeru pomoje poraba res blizu ničle.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.367
229
63
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik komar89 pravi:
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
V prostem teku seveda voziš po klancu navzdol, ne po ravnem. Zgolj primer: vrhniški klanec. Zgoraj 100 km/h, daš v prosti tek, spodaj imaš skoraj 130 km/h, naredil si kar nekaj km praktično zastonj.

Tole mislim da ne drži vode. Če daš po klancu navzdol v ler, se ne voziš zastonj, ampak na 850 obratih in motor takrat porablja gorivo. Jaz pa dam po klancu navzdol v 6 prestavo...vozim do nekje 1000 rpm potem prestavim nižje. Upor motorja je dokaj majhen, malenkost večji kot v prostem teku (prideš skoraj isto daleč kot v leru) in če ne daješ gasa, je v tem primeru pomoje poraba res blizu ničle.
Dve različni situaciji:
- če se moraš po klancu ustavit, potem je bolje v prestavi in da motor bremza: poraba je takrat dejansko 0, pa še bremze šparaš
- če imaš po klancu normalno vožnjo, potem absolutno v leru, saj tako avtomobil dobiva na hitrosti (prestava bi ga bremzala) in greš lahko potem dlje v leru. Res da motor pri tem porablja nekaj goriva, ampak to odtehta, da greš dlje s takšno porabo. Če bi imel v prestavi, bi ti motor bremzal in bi prej moral dati plin, ko je bistveno višja poraba. Preverjeno. Ne samo z moje strani.
wink-1.gif
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.192
1.808
113
Po mojih izkušnjah bolje prideš skozi v leru...dotično vrhniški klanec oz. spusti proti morju okoli črnega kala...

Vožnja v prestavi s spuščenim gasom nima porabe a motor kot tak zavira avto..običajno do te mere da ne pridobivaš na hitrosti...torej boš moral takoj po izteku klanca pritisnit gas.

Vrh. klanec: Če daš v ler imaš pri hitrostih okoli 130 km/h porabo nekje 0,5 litra...in če si na začetku klanca dal v ler boš na dnu šel že skoraj 150 km/h kar te bo v ravnini še kar daleč neslo da prideš na prejšnjih 130 km/h da zopet pritisneš gas.

Proti morju pa so klanci ravno taki da že v leru malenkostno zgubljaš (po večini) torej lahko voziš s 'poskakovanjem'...pri 130 km/ h pritisneš sklopko pustiš do 120 km/ h...nato pospešiš nazaj do 130 km/h (lahko 140) ter spet sklopka... Sicer se morda glupo bere a to narediš na celotnem spustu morda 3 x.