Akumulator - kako veš, da bo shodil

noker

Pacijent leta 2016
19. sep 2007
4.499
0
36
Je mogoče način (recimo merjenje napetosti pri zagonu motorja), da izveš, kdaj je akumulator tik pred tem, da shodi ?
Se je mogoče izogniti neljubemu dogodku, da počepne ravno tisto jutro, ko se ti najbolj mudi na pot (na delo, v šolo, na zmenek, ....) ??

Crash ?
 

sandra

Guru
10. dec 2007
5.780
2.243
113
Imajo dobri serviserji in tam kjer jih prodajajo bolj profi mašino ki izmeri koliko naj bi še zdržal.Če te tako skrbi greš in kupiš drugega.
 

noker

Pacijent leta 2016
19. sep 2007
4.499
0
36
Citat:
Uporabnik sandra pravi:
Če te tako skrbi greš in kupiš drugega.

Ja, seveda.

Me skrbi, da bo šla turbina. Bom kar novo kupil.
Me skrbi, da bo šel menjalnik. Za vsak slučaj bom kupil novega.
Me skrbi, da bo odletel jermen. Ga bom preventivno zamenjal, čeprav je bil generalni pred 20k km.

Razumeš ?

Torej, to, da imajo opremo ti in oni me ne zanima. Še vedno sprašujem, če je možno preverit z V metrom. Za kolk lahko pade U?
 
Nazadnje urejeno:

boskosi

Fizikalc
4. sep 2007
1.423
1
38
z V-metrom lahko izmeriš le napetost....tudi če pade pod 10V še ne pomeni nujno da je akumulator že pri koncu, mogoče je le slabše napolnjen ker si delal več krajših relacij v kratkem času.....kot ti je že nekdo rekel imajo mojstri naprave za merjenje "kapacitete" akumulatorja.....greš k enem pa ti izmeri, zato še ni treba kupit novega akumulatorja.....
 

noker

Pacijent leta 2016
19. sep 2007
4.499
0
36
zmaga.gif
 

jetamp

Fizikalc
5. sep 2007
3.517
59
48
Kranj
Ja tam nekje je meja 9,5-10V. Imamo v službi nekaj analognega za testirat. Nataviš kapaciteto akumulatorja ter zadevo pritisneš na kleme akumulatorja in počakaš nekaj sekund (cca 3s) da se kazalec napetosti ustavi tam nekje do 10V in ne pada naprej proti 0.
Pri zagonu avta je pa to krajši čas in ne vem če doboiš realno sliko.
 

corsol

Guru
11. mar 2010
2.667
822
113
za kvaliteten in kolikor toliko zanesljiv test in oceno stanja akumulatorja se rabi kolikor vem nekaj dni, ...pač procedura rabi svoj čas in instrumente.
So tudi hitri testi z namenskimi aparati, ampak je zadeva manj zanesljiva.
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.746
887
113
tu in tam
Citat:
Uporabnik corsol pravi:
za kvaliteten in kolikor toliko zanesljiv test in oceno stanja akumulatorja se rabi kolikor vem nekaj dni, ...pač procedura rabi svoj čas in instrumente.
So tudi hitri testi z namenskimi aparati, ampak je zadeva manj zanesljiva.
Seveda ja- za avtomobilski aku. si bo kakšen vzel nekaj dni za test in super-duper instrumente.
tongue-1.gif

Še za namenske akuje -UPS napajanja za objekte posebnega pomena je kriza
rolleyes-1.gif
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.262
5.820
113
pri taščici
Najdi mojo temo od poletja. Takrat mi je aku počepal do cca 8V ob vžigu, pa je hudič še kar vžigal. Menjal sem ga ”brez potrebe” ker so bile po 10 letih fuč krtačke pa še nekaj na štarterju. To sem ugotovil po tistem ko sem kupil nov aku, pa se čez dan ali dva niti zbudil ni motor ob vžigu.
 

alpine

Fizikalc
22. feb 2012
2.564
21
38
Škofja Loka
V accnetu sem imel še orginalnega po 12 letih, potem pa je vedno mal pojamral, kar je bil znak za slab akumolator, drugače pa na bencinskih jih majo zmer.
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.746
887
113
tu in tam
Saj nič ne bom trdil, od primera do primera je drgač- bencinar-dizel je razlika, potem temperatura- poleti je OK, pozimi pa tema itd..kot pravim, najbolj je zanesljiv tokovno-obremenitveni test, kot je napisal jetamp zgoraj. Potem pa imaš instrumentarijo, ki meri kapaciteto, pa upornost ipd..ampk to je že višja znanost, nevredna navadnih akujev.
grin1.gif
 

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
S starostjo akumulatorja, vibracij, izpostavljanju električnim silam (zagon motorja)... izpada pasta iz negativnih plošč. S tem se manjša površina aktivne snovi in s tem kapaciteta akumulatorja. Kapaciteta akumulatorja pada tudi s temperaturo (pri -10°C je polovica kapacitete pri 20°C). maksimalni tok, kateri lahko proizvede akumulator pa je v odvisnosti od kapacitete- manjša kot je kapaciteta, manjši je zagonski tok. Nižje kot so zunanje temperature tem gostejše je olje in tem večji zagonski tok potrebujemo, da avto vžge.
Meritev kapacitete akumulatorja je dokaj enostavna elektrotehnična meritev (potrebuješ upor, voltmeter...) in jo lahko izvede vsak elektrotehnik, kaj šele avto električar.
Napovedati, kdaj bo dokončno crknil akumulator pa ne more noben znanstvenik. V trenutku vžiga se ti lahko že pri dokaj novem akumulatorju zaradi električnih sil odlušči del aktivne snovi in med + in - ploščami naredi kratek stik. napetost ti takoj pade za tam 17% . Zaradi nižje napetosti za enako moč starterja potrebuješ večji tok. Tega pa nimaš od kot dobiti. Če še vemo, da zaradi kratkega stika stečejo izenačevalni tokovi znotraj akumulatorja potem je katastrofa neizbežna.

Ko boš ti bo pri temperaturah okrog ledišča avtomobil začel težje vžigati (namesto prvič šele drugič ali tretjič) ali če ob zaganjanju opaziš, da ti luči začno manj svetiti zamenjaj akumulator. Pri -10°C boš lahko avto le potiskal.
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.151
54
48
Osrednja Slovenija
" Meritev kapacitete akumulatorja je dokaj enostavna elektrotehnična meritev (potrebuješ upor, voltmeter...) in jo lahko izvede vsak elektrotehnik, kaj šele avto električar."

Ne morem mimo tega
smile-1.gif
 

corsol

Guru
11. mar 2010
2.667
822
113
Citat:
Uporabnik Gatto pravi:
Citat:
Uporabnik corsol pravi:
za kvaliteten in kolikor toliko zanesljiv test in oceno stanja akumulatorja se rabi kolikor vem nekaj dni, ...pač procedura rabi svoj čas in instrumente.
So tudi hitri testi z namenskimi aparati, ampak je zadeva manj zanesljiva.
Seveda ja- za avtomobilski aku. si bo kakšen vzel nekaj dni za test in super-duper instrumente.
tongue-1.gif

Še za namenske akuje -UPS napajanja za objekte posebnega pomena je kriza
rolleyes-1.gif

glej, nihče te ne sili delat tega......v vsakem trenutku lahko greš na pumpo in kupiš novega, pa si rešen za nekaj let.
 

ericks

Majstr
10. sep 2007
2.749
210
63
ksz ...

kako se izvede takoimenovana desulfatizacija akumulatorja? ce nimas temunamenjeno polnilno napravo?