Dizli & start/stop

Generik

Guru
14. maj 2011
3.858
1.251
113
A ni tako, da 1. naj mrzlega dizla (oz. motorja s turbino) ne bi tiščal v obrate in 2. počakal preden ga ugasneš, da se turbina 'ohladi', če želiš čim daljšo življensko dobo ključnih elementov ob motorju?
Zadnjič sem namreč vozil novo dizelsko Octavio z avtomatskim menjalnikom, ki je mrzlega menjaval kar precej visoko v obratih (3k+) in pa start&stop, ki je ugasnil motor takoj ko sem prišel iz avtoceste, kar po mojem mnenju ni najboljše...

Jaz ne razumem (pomanjkanje znanja?) te logike in kako s tem doprineseš k manj okvaram na dolgi rok?
 

Generik

Guru
14. maj 2011
3.858
1.251
113
Ja, saj do dobrih 2k ga lahko pohodiš. Kaj naj če menjalnik pozno šalta potem? Vozim ko star ata?
smile-1.gif

Kar se tiče pa ohlajevanja pa ne vem... meni za moj avto v navodilih prav posebej piše, da ob mestni vožnji ni potrebno nič čakati pa ga ugasneš, ob vožnji izven naselja je meni se zdi napisano da minuto pa dirkališče varianta 3minute. Nekako tako piše...
 

rocky9

Fizikalc
3. feb 2009
2.837
9
38
Ti si preprosto imel pretežko nogo in ti je zato menjavalo v visokih obratih...to je edini razlog (edino če nisi dal v S). Vsi DSG avtomatiki (ti novejši seveda, ki imajo dvojno sklopko), menjavajo pri nizkih obratih, če imaš lahko nogo, čim ko imaš težko pa so obrati visoko.
Probaj avto peljat brez težke noge, pa boš videl, da boš imel pri hitrosti cca 40-50 km/h že v 4 prestavi.
smile-1.gif
 

Generik

Guru
14. maj 2011
3.858
1.251
113
OK, to bo verjetno res, pač stisnem gas... pa ga potem tudi spustim. Kaj pa ohlajanje turbine?
 

maurice

Pripravnik
30. apr 2008
866
2
18
Ja, sem bral nek članek o sistemu start/stop, kjer so med drugim pisali, da zaenkrat še ni dobro rešeno mazanje turbine v tistem trenutku, ko motor ugasne. Da sicer to sedaj popravljajo.
Jaz vozim turbodizla sedajle že dest let in se kar trudim in ga ''pazim''.
Se pravi, mrzlega ne tiščim, vročega ne ugasnem takoj, ne ugašam po nepotrebnem
smile-1.gif
in to je to.
Jaz na motorje gledam z strojniškega vidika, ne ekonomskega. Na dolgi rok je sigurno boljše.
 
Nazadnje urejeno:

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.746
887
113
tu in tam
Motorji, ki imajo turbino se naj bi načeloma res razhlajevali, to ni larifari. Turbina doseže visoke temperature in obrate in če se motor naenkrat zaustavi , to sigurno ni blagodejno za dele. Recimo, dizel generatorji večjih moči imajo razhlajevanje v programu zaustavitve-ko ga ročno ugasneš, ga avtomatika laufa še par minut na prazno, potem ga pa dokončno zaustavi. Tisti generatorji, ki so v pripravljenosti so pa seveda ogreti na neko temperaturo prek el. grelcev- za zanesljiv start in da ne zalaufajo na polno mrzli.
 

Slovenet

Majstr
21. jul 2007
4.396
485
83
43
Še vedno Rdeči revirji
KSZ...

Čisto iz izkušenj, občasno vozim pasata dizla z DSG menjalnikom in start-stop sistemom. Prestavlja pri precej nizkih obratih, razen če gas zahodiš, takrat tudi obrati narastejo. Vozi tudi v visokih prestavah. Start-stop sistem pa kolikor sem opazil ima nekaj omejitev. Če je motor hladen, ga ne ugasne tudi če dovolj pohodiš zavoro. Drugo pa je neka časovna omejitev med izklopi motorja ali pa prevoženi km-ji. Če imaš semaforje na kratkih razdaljah, potem ti prvič ugasne, na drugem semaforju pa ne. Pri zavijanju levo na primer, ugasne motor pred semaforjem, ko zapelješ v križišče in ustaviš, da počakaš nasproti vozeče pa nikoli ne ugasne.
Ma pa ta zadeva čudno speljevanje, ali spelje zeloooo počasi ali pa skoči, kake vmesne variante pa še nisem odkril.
 

Generik

Guru
14. maj 2011
3.858
1.251
113
maurice, gatto:
Zakaj potem na vso silo tiščijo start&stop v dizle?
Po eni strani več zaslužijo, če prej kaj odpove, vendar če crkne kaj v garanciji si sami naredijo strošek.
No ja, so že ocenili kaj se jim bolj izplača iz ekonomskega vidika. O ugledu znamke zaradi okvar pa sploh ne bom začel.
smile-1.gif
 

Generik

Guru
14. maj 2011
3.858
1.251
113
Če je motor mrzel, ga sistem res ne ugasne. Me je pa šokiralo, ko sem prigazil iz avtoceste po prevoženih cca 150km pri 150kmh direkt na semafor pa mi ugasne avto...
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.191
1.807
113
Ob normalni vožnji nimaš kaj komplicirat. Sedeš avto, obrneš ključ in greš. Če je pod nulo počakaš še na grelne svečke. Ko se ustaviš ugasneš in greš.

Ljuba duša..( sam še božat ga začni...).
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.746
887
113
tu in tam
Citat:
Uporabnik Generik pravi:
maurice, gatto:
Zakaj potem na vso silo tiščijo start&stop v dizle?
Po eni strani več zaslužijo, če prej kaj odpove, vendar če crkne kaj v garanciji si sami naredijo strošek.
No ja, so že ocenili kaj se jim bolj izplača iz ekonomskega vidika. O ugledu znamke zaradi okvar pa sploh ne bom začel.
smile-1.gif
No ja, start stop je ena ekološka kaprica, zdaj moderna zgleda. Ostalo pač ne vemo-zanesljivo pa večje število startov ni dobro za sam štarter, baterijo pa še kaj. Da o motorju ne rečem..kaj pa vem. vsako obdobje razvoja ima pač neke novosti-če so slabe ali dobre se hitro vidi.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.191
1.807
113
K sreči se da to neumnost izklopit...avto pri prostem teku..sploh dizel...porabi 6 deci na uro. Ima pa avto tem foram prilagojen akumulator ki je temu ustrezne cene...pa gre prihranek v franže ko ga je treba menjat.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Jaz sem izklopil pri svojem...popoln nesmisel, sploh, ker še 10% časa nisem v mestu.

Ekologija je zelo pomembna, vsak gram CO2 veliko pomeni proizvajalcu zaradi same gonje, nikakor pa to ne paše motorju ali pa drugim sestavnim delom.
 

Generik

Guru
14. maj 2011
3.858
1.251
113
Pac sem skrben in ravnam s stvarmi skladno s priporocili. Pa naj gre za mojo lastnino ali ne.
Nekateri pa, ko dobijo sluzben avto mislijo, da ga morajo prvi dan uniciti. Ces, pa saj ni moj...
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.896
5.456
113
Prilagojen je accu...mocnejsi oz robustnejsi je tud zaganjac...

Ce se ne motim ima pa "elektronsko" hlajenje turbine tud...ne vem al el crpalka poganja olje al vodo cez...
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.746
887
113
tu in tam
Ko se ne boš speljal iz križišča, ker ti gajba ne bo vžgala nazaj , takrat pa bodi pameten.
wink-1.gif

@kameleon-kakšen robousten štarter? problem so obraba krtačk in kolektorja.
Glede turbine pa res slabo veš.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.896
5.456
113
Starter obicen je za cca 100.000 vzigov

start&stop je za cca 250.000+ vzigov

moderni dizli nimajo elektronskega hlajenja turbine potem ko ugasnes motor
sprasujem se.gif