Dodatna avtomatska varovalka

oriolus

Fizikalc
12. avg 2009
3.787
15
38
124
Sicer bi lahko 'smetil' po temi o 'vodoodporni vtičnici', vendar bom vseeno vprašal posebej, ker je tudi problem nekoliko drugačen:
V svoji 'hobi' delavnici, kjer počnem marsikaj, včasih tudi kakšne traparije, sem si zmontiral dodatne vtičnice, ki sem jih vezal preko avtomatske varovalke. Vse to v upanju, da ne bo ob prvem kratkem stiku spet celo nadstropje hiše brez toka, kar se je v preteklosti nekajkrat zgodilo.
Vendar zadeva kljub manjšemu nazivnemu toku avtomatske varovalke (16A) ne deluje. 'Ven mi vrže' avtomatsko varovalko v hišni omarici, ki pa je 20A! Manjše varovalke ne bi dajal, ker občasno priklopim na to vtičnico tudi kakšen močnejši porabnik.

Kje je rešitev?
 

Slovenet

Majstr
21. jul 2007
4.396
485
83
43
Še vedno Rdeči revirji
Instalacijski odklopniki imajo tudi svoje karakteristike, ni samo nazivni tok tisti. Tukaj imaš lahko dva problema:
- 20A odklopnik je hitrejši od dodatnega 16A, zato zadeva ne funkcionira
- Lahko imaš pa na 20A odklopniku na drugih porabnikih stalno porabo in ti ga zato prej ven vrže.

Jaz se nagibam bolj k prvi možnosti. Poglej kakšne imaš karakteristike na 20A odklopniku in 16A odklopniku. Pri odklopnikih so mislim, da A, B, C,..

Če boš menjal moraš pa tudi pazit, da ni 16A odklopnik prehiter, posebej če imaš kakšne elektromotorje, tam je zagonski tok precej hitro velik, če je prehiter odklopnik, zadeva ven meče.
 

Benady

Fizikalc
20. jul 2007
6.825
1
38
prepiši nam oznake z obeh varovalk
smile-1.gif
B ali C?

niso vse enako "hitre"

edit: je že slovenet pojasnil
smile-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.832
3.854
113
Pri avtomatih imaš več katerogij "krivulj odklopa", označujejo se s črkami (A,B,C,...). Malo poglej kaj imaš in katere se uporabljajo kje (načeloma nižja črka označuje nižji zagonski (trenutni) tok, torej ti rabiš čimnižjo/čimhitrejšo varovalko).

Je pa po drugi strani res da so taljive varovalke same po sebi ne omogočajo kurjenja kratkih špic in ugodno prebavljajo zagonske tokove raznih velikih motorjev, torej imaš ti bodisi čudno bremena ali pa avto varovalke ki so počasne.

Edit: prebral še enkrat in vidim da imaš obakrat avtomate, torej glej da so iste skupine (črka) pa bi moralo delovat
 
Nazadnje urejeno:
I

Izbrisan uporabnik 474

Na hitro iz glave...

Na isti fazi imaš še kakšne druge porabnike. recimo, da je poraba porabnikov na tej fazi 10A. Ti vključiš na svoji veji (tej v delavnici) 12A porabnik. Vrglo ti bo ven glavno varovalko, medtem ko bodo vse ostale varovalke ostale cele.

Druga možnost je kombinacija avtomatske varovalke in glavne varovalke, ki je talilna. Avtomat ima izklopni čas okrog 4ms, medtem ko talilna pregori hitreje. Če gre za kratkostični tok, zna bit, da bo "potegnilo" glavno varovalko hitreje, kot bo uspel avtomat odklopit.

Zna bit še karakteristika varovalk - karakteristika B je najhitrejša, se pa zna zgodit, da bo metalo ven ob vklopu kakšnih fleksarc. Karakteristika C se največ uporablja za kakšne delavnice, dopušča 10x nazivnega toka (torej 160A v tvojem primeru).
 

oriolus

Fizikalc
12. avg 2009
3.787
15
38
124
Potem je verjetno problem tukaj, če prav razumem. Ta varovalka, ki 'ne deluje' je pod oznako C16, glavna za nadstropje pa B20.
Je potem rešitev v A tipu varovalke, ali kaj drugega?

Hvala vsem do sedaj!
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.832
3.854
113
B je hitreje od C, torej če imaš nek sunek bo prej odklopilo B kot C. Če daš obe B bo ok (najbolje), ampak če imaš v delavnici kakšne večje stroje (veliki EM) potem je bolje če daš obe na C. A odsvetujem.
 

Benady

Fizikalc
20. jul 2007
6.825
1
38
C počasneje odklopi kot B, kot so ti že napisali

obe naj bosta enakega razreda, recimo za fleksarco zalaufat obe B
 

oriolus

Fizikalc
12. avg 2009
3.787
15
38
124
Iščem razlago po netu za posamezne oznake, pa ne najdem, sory.

Zato še dodatno vprašanje: zakaj se odsvetuje tip A? (Utiševalec)

LP
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.832
3.854
113
Citat:
Uporabnik oriolus pravi:
Iščem razlago po netu za posamezne oznake, pa ne najdem, sory.

Zato še dodatno vprašanje: zakaj se odsvetuje tip A? (Utiševalec)

LP

Iz omenjenega razloga prejšnjega avtorja da tega tipi nisem še nikjer zasledil (možno da se niti ne uporablja ker je A že rezerviran za tok). Skratka v klasični hišni napeljavi se uporablja samo B in C, v delavnicah pa se vidi celo D.
 

oriolus

Fizikalc
12. avg 2009
3.787
15
38
124
Super link, Benady, zadeve postajajo mnogo bolj jasne!

Kaj naj zapišem ob tej ekspresni pomoči vseh ?
Carji ste, Alter pa zakon
wink-1.gif


LP
 

Slovenet

Majstr
21. jul 2007
4.396
485
83
43
Še vedno Rdeči revirji
Tip A mislim, da ne obstoja. Če imaš več varovalk zaporedno, kar ti imaš, mora biti tista, ki je najbližja bremeni najhitrejša. Zdaj ne vem kaj vse imaš na 20A varovalki in ali je še kaka varovalka za njo, na ostalih bremenih. Za zadnje varovalke v verigi bi jaz vzel karakteristiko B, prej pa C.
Še tole. Čeprav ima 20A varovalka višji nazivni tok, je vseeno 16A varovalka še vedno počasnejša, tolikšne so razlike v karakteristiki.
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.151
54
48
Osrednja Slovenija
Na kratko - A ne obstaja, najpogostejši sta B in C. Kaj je razlika? Razlika je ta da ob trajni majhni preobremenitvi izklopita približno istočasno. Razlika je ob kratkotrjani večji preobremenitvi - B izklopi v o,2 sekunde pri 5 kratniku nazivnega toka, C pa pri desetkratniku. Torej po domače B16 izklopi pri 80A, C16 pa pri 160. Ja, številke so velike, ampak pri zagonu kakekga motorja so hitro dosegljive. Načeloma velja da motorji (asinhronski) ob štartu potegnejo cca 5x nazivni tok. Ampak to je povprečje zagona, v samem trenutku štarta je to lahko tudi 10x in več. Torej če ti štartaš cirkular, katerega motor je narejen za 10A, lahko ob štartu z lahkoto potegne 100A in to meče ven avtomatske varovalke. Talilne so manj občutljive na takšne zagone, prav tako pa tudi avtomatske s karakteristiko D, ki se uporabljajo ravno za motorje. Ne vem pa na pamet pri katerem mnogokrattniku nazivnega toka izklapljajo.
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.900
1.076
113
www.adriamedia.si
Pri 16A je A oznaka za tok (ampere). Bi rekel, da oznaka A na varovalkah za "hitrost" sploh ne obstaja, in to točno zaradi tega razloga - da se ne bi mešalo toka in "hitrosti" ...
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.151
54
48
Osrednja Slovenija
Oznake za "hitrost" se pišejo pred oznako vrednostjo toka (npr C16, B 16, B10), pa še to samo v papirjih, ker na varovalki sami ni poleg številke nikjer črke A za Ampere (nikjer ni oznake npr B16A).